Pyörän akseliväli 132cm, keskiön korkeus 44cm, penkin reunan korkeus 29cm, ohjauskulma n. 62 astetta ja penkin kulma n.35 astetta - ehkä vähän alle.
PWyytton
Re: PWyytton
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: PWyytton
Laakerin ja laakeripesän välin saa välyksemättömäksi ohuilla peltiliuskoilla siellä välissä. Mulla on tuumaisen putken ja millisten laakereiden välissä säilykepurkkia sen verran tiukasti että laakeri piti lyödä paikoilleen. Laakerin ja pultin välissä oli aavistuksen verran välystä. Sen liikkumisen estin laittamalla holkin laakereiden väliin ja tiukkaamalla mutterin kunnolla. Nyt välyksiä ei voi havaita
Re: PWyytton
[attachment=0]2015-08-17 19.58.39.jpg[/attachment]
- Liitteet
-
- 2015-08-17 19.58.39.jpg (236.85 KiB) Katsottu 3754 kertaa
-
- 2015-08-17 19.58.34.jpg (230.58 KiB) Katsottu 3754 kertaa
-
- 2015-08-17 19.58.26.jpg (214.02 KiB) Katsottu 3754 kertaa
-
- 2015-08-17 19.58.19.jpg (181.59 KiB) Katsottu 3754 kertaa
-
- 2015-08-17 19.58.07.jpg (250.33 KiB) Katsottu 3754 kertaa
-
- 2015-08-17 19.58.00.jpg (173.3 KiB) Katsottu 3754 kertaa
-
- 2015-08-17 19.57.45.jpg (249.18 KiB) Katsottu 3754 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: PWyytton
Hee, hienoja yksityiskohtia. Upeaa korutonta mutta johdonmukaista taloudellisuutta.
Kuva loppuu kesken. Ohjausnivelen alareunasta lähtee alas jotain, mitä?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: PWyytton
jori kirjoitti:Hee, hienoja yksityiskohtia. Upeaa korutonta mutta johdonmukaista taloudellisuutta.
![]()
Kuva loppuu kesken. Ohjausnivelen alareunasta lähtee alas jotain, mitä?
No eipä oo tullut mieleen, että nivelen vois noinkin tehdä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: PWyytton
jori kirjoitti:Hee, hienoja yksityiskohtia. Upeaa korutonta mutta johdonmukaista taloudellisuutta.
![]()
Kuva loppuu kesken. Ohjausnivelen alareunasta lähtee alas jotain, mitä?
Kiitos kehuista. Se vaan jatkuu tuo teräs kiila tuonne alas, ai montaa milliä kuvan alle - katkasta joutas. Laakeripesäkin jatkuu alas aika pitkälle koska mutteri ei näy - ehkä siihen tulpan vois vuolla, ni ei menis laakeriin hiekkaa niin paljoo.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: PWyytton
Miksi tuo on rakennettu noin? Simppelimpi olisi jos pultti olisi hitsattu takarunkoon niin että laakerit tulisivat runkoputken alapuolelle ja laakeripesä eturunkoon. Vähän niin kuin flevossa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: PWyytton
jviirret kirjoitti:Miksi tuo on rakennettu noin? Simppelimpi olisi jos pultti olisi hitsattu takarunkoon niin että laakerit tulisivat runkoputken alapuolelle ja laakeripesä eturunkoon. Vähän niin kuin flevossa.
Jukka
Nyt tuli vaikee kysymys - en tiedä miks se nyt noin meni Kai mie tein tuota enempi etupään ehdoilla, suorat putket, ei taivutuksia. Alunperin laakeri oli yläpuolella mutt Jorin ehotuksesta käänsin noin päin ja keskiön sain alemmas, suorilla keulaputkilla. Perää aloin suunnitella vasta sitten ja nyt siitä tuli tommonen
Keula ja perä ei välttämättä oo samantyyliset, silti oon ulkonäköön aika tyytyväinen
Työssä oon tällä käyny tuoll alatalon maalaustyömaalla tänään 3*150m, ala ja ylämäkeen. Lentokoneasentoon joutuu välillä turvautumaan ja ylämäkeen ei meinaa tien leveys riittää, aina kun usko riittää ja polkee, homma toimii mutt jos usko loppuu, loppuu menokin
Kyllä MBB-ajosta on selvää hyötyä miulle ollu, pyyttonin ajo-opetteluun.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: PWyytton
PW kirjoitti:...aina kun usko riittää ja polkee, homma toimii mutt jos usko loppuu, loppuu menokin.
Pythonhommat on hengellisiä asioita ja tavoite on Zen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: PWyytton
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Penkin tuet, naruille lenkit, ketjut päälle, rengas alle jotain muuta - äskön ajoin korttelin ympäri parisataa metriä
Laakerissa tuntu klappia, olisko kiristyksellä hoidettu, vai tartteeko sen keskiputken sinne akselille - se tietyst puuttuu
Ei se kiristys auta tuohon klappiin. Eikös sinulla ole siinä tavalliset urakuulalaakerit. Klappi tulee välyksistä sisäkoolin ja akselin ja ulkokoolin ja laakeriputken välistä. Se on se syy, jonka takia laakerointi (noin oikeasti tehden) mitoitetaan pienelle krympille. Saat vähennettyä klappia työntämällä oluttölkkipeltiä laakerin ja laakeripesän ja akselin väliin.
Mitä tarkottaa "pienelle krympille" ?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: PWyytton
PW kirjoitti:jori kirjoitti:PW kirjoitti:Penkin tuet, naruille lenkit, ketjut päälle, rengas alle jotain muuta - äskön ajoin korttelin ympäri parisataa metriä
Laakerissa tuntu klappia, olisko kiristyksellä hoidettu, vai tartteeko sen keskiputken sinne akselille - se tietyst puuttuu
Ei se kiristys auta tuohon klappiin. Eikös sinulla ole siinä tavalliset urakuulalaakerit. Klappi tulee välyksistä sisäkoolin ja akselin ja ulkokoolin ja laakeriputken välistä. Se on se syy, jonka takia laakerointi (noin oikeasti tehden) mitoitetaan pienelle krympille. Saat vähennettyä klappia työntämällä oluttölkkipeltiä laakerin ja laakeripesän ja akselin väliin.
Mitä tarkottaa "pienelle krympille" ?
Tässä se tarkoittaa, että pitää vähän pakottaa paikoilleen, ettei mene niin sanotusti heittämällä, jottei muodostu välystä ja kolise. Laakereissa käytetään yleensä sovitetta H7/m7, mikä tarkoittaa, että menee sisäkkäin, kun vähän pakottaa. Laakerit on mitoitettu sisäkooliltaan H7 ja ulkokooliltaan js7 mittaisiksi. Tuollainen sovite tarkoittaa noin puolesta yhteen tuhannesosaa laakerin halkaisijasta ahdistusta, eli tuon kokoiselle laakerille noin 1-5 sadasosamilliä laakeripesä ulkokoolia pienempi tai akseli 0,5-2 sadasosamilliä sisäkoolia suurempi. Tuollainen ahdistus (krymppi) tarkoittaa, että lämmittämällä reikäpuolta 50-100 astetta sisälle pantavaa osaa lämpimämmäksi menee paikalleen työntämällä käsin. Kokoonpano onnistuu myös saman lämpöisenä ruuvipenkillä, vasaralla ja tuurnalla ja tietenkin hydraulipuristimella puristamalla paikalleen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: PWyytton
jori kirjoitti:Jätöstä on tulossa pythoniksikin aika isosti negatiivinen. Siinä on vaara, että pyörälle tulee nopeusrajoitus. Pienipyöräiset pythonit ovat luonnostaan stabiileja alle -200 millin jättönsä takia. Isopyöräiseen on vaikea saada noin pientä etäisyyttä ohjausnivelen ja etupyörän maakosketuspisteen välille, mutta yrittämällä sen saa aika lähelle 200 mm. Isopyöräisen pythonin jättö kannattaa yrittää tehdä mahdollisimman suureksi, eli vähän negatiiviseksi. Jättöä on tuossa helppo vielä muuttaa siirtämällä droppareita taakse päin.
Tässä aiempien pythonien mittoja.
Tähän tuli nyt 25-26cm negatiivinenjättö, jäi vielä kaivelemaan mikä Jorin mielestä olis optimi Pyyttonin jättö?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: PWyytton
Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: PWyytton
Vilijami kirjoitti:Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä.
Saa sen tiukalla puristuksella 20 senttiin. Muttei toi nyt mikään kovin mahdoton taida olla.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: PWyytton
Pastori kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä.
Saa sen tiukalla puristuksella 20 senttiin. Muttei toi nyt mikään kovin mahdoton taida olla.
Ei varmasti, mulla oli samaa luokkaa eikä se ainakaan täällä rannikon "lakeuksilla" aiheuttanut ongelmia. Yli 50km/h nopeuksiin kun täällä ei pääse avopyörillä mun voimilla.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...