Kyllähän tällänen homma on ihan kinnerin heiniä, päällystetty tie eikä kaupunkiajoa juurikaan (ymmärtääkseni). Jos reitti on kerran vielä suht tasainen niin senhän ajaa nopealla kinnerillä alle tunnissa. Eli lopputulema on että kinnerillähän tuon voi ajaa vaikka melkein joka päivä, toisin kuin kattamattomalla (jos on siis tarkoitus tehdä jotain muutakin elämällään kuin olla töissä, ajaa pyörällä tai nukkua).
Allekirjoitan nyt kun on huomannut nopeuserot arkiajossa. Nojakillakin varmasti menisi se 30 km/h rikki jos hyvät osat. Ei vain ole sadesuojaa ellei katetta askartele.
Se voi olla että pitää ensin testailla ilman kinnerii ja sitten voisi kokaista jonkun kinnerillä ja jäädä koukkuun.
Kohtahan se tosin taitaisi olla TMSn kinneri edullisesti kaupan kun sieltä pukkaa niitä uudempia ja nopsempia Sehän olisi hyvin koulutettu jo valmiiksi. Tuskin tarttis ite edes polkee.
Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.
Jukka
Juu. Hyvä muistutus. Aattelin nyt kokeilla tuota mm. kuudee minillä tota parin viikon päästä kun joudun sinne ekaa kertaa. Siihen tulee sähköapu.
Olen töissä rakennuksessa jossa saa pyörän laturiinkin.
Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.
Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.
Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?
Eikös Itä-Suomessa ole kohtuullisen mäkistä? Eli siitä voisi olla aika paljonkin hyötyä
Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?
Ylämäet hidastaa keskinopeutta eniten ja sähköavulla niiden nopeus jopa tuplaantuu. Jos mäkiä on vähän niin sehän tarkoittaa vain sitä että pieni(edullinen) akku riittää.
Jaksaa paremmin poljeskella ne tasaiset osuudet kun ne muutamatkaan jyrkät nousut ei edellytä maksimisykkeen rajoilla käyntiä.
Tää ei nyt selviä millään muulla, kun Pastorin tarvii käydä ajamassa toi pätkä, ja gps-logit (nopeuskäppyrä) jakoon. Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla, ja sit toisaalta paljonko on se laskennallinen, painon aiheuttama hidastus.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla
Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...
Kuvittele itsellesi 45km pyörälenkki aina ennen työpäivää ja toinen samanlainen välittömästi sen jälkeen
En mä omalle 8km työmatkalle sähköriesaa tarvi, en kesällä vaikka matkaa olisi tuplasti enemmän, enkä etukäteen suunitelluille pitkille pyöräretkillekkään, mutta tällaisille pitkille päivittäisille ajoille sellainen varmastikkin tulisi.
Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla
Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...
Just näin. Tätä minäkin monesti olen argumentoinut, mutta Jukka on itse ollut 'sama se on mennä mopolla'.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla
Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...
Kuvittele itsellesi 45km pyörälenkki aina ennen työpäivää ja toinen samanlainen välittömästi sen jälkeen ;)Jukka
Itseäni en osais kuvitella mut Pastorin kyllä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma