Voi scheissendelis! Tässä on käytetty viikko jos toinenkin optioiden laskemiseen, osien selvittämiseen ja tehtaan kanssa viestittämiseen. Ja näyttää tosiaan siltä että jousitettua isorenkaista SWB:tä ei saa, vaikka lahjoisi ja kiristäisi. Ilmeisesti niissä pitkissä jousissa on jotain ongelmaa jos tehdas ei niitä edes kustomina suostu tekemään.
(Joo myönnän että kyse on lähinnä Nazcasta, joka mielestäni näyttää kaikkein kypsimmältä teknologialta tällaiseen tava-kuluttajakäyttöön.)
Nyt olen suostumassa perusajokkiin, mutta siihenkään ei tahdo saada säätöä. Ja itse olen niin huono rakentamaan että en alusta asti pysty millään tekemään. Ehkä myöhemmin jotain pientä tunausta uusio-osilla, mutta sen näkee vasta sitten joskun on jotain osaamista ja kokemusta.
Nyt kyse on siitä että jos ottaa USS + levyjarrut, niin ei saa oikeasti SRAM Dual-Drive-paketissa mitään hyötyä Nazca Paseolla. Jarrut + kahvat tulevat korvatuksi jokatapauksessa levyjarrujen myötä, USS syö paketin vaihtajien edun (pakko ottaa kahvanpäävaihtajat) ja ainoaksi eduksi Paseon SRAMissa jää takavaihtaja Shimano Deore vs Alevio. Onks niissä paljon eroa oikeasti?
Oi kun ei olis köyhis, ja ostaisi vain tuo Rohloffin. En siitäkään tiedä onko siinä oikeasti MITÄÄN järkeä, mutta olispa kiinteä yksi paketti, jossa ei ulkoisia rattaita tai huollettavaa olisi.
Myönnetään: Nazca on selkeästi jo kuluttajalle tehty pyörä, siinä on about kaikki valmiina ja teknologia alkaa olla aika kypsää. Mutta hinta on tietysti nelinkertainen pystypyörään verrattuna. Enkä siitäkään valita, liikoja, koska olen teknologiauskovainen ja ymmärrän että pienet sarjat tekevät kallista, ja kalliita osiahan jo Explorerissa olisi. On se vaan silti aika räikeä hinta. Jos nojakit aikovat vallata maailman, niin kyllä tässä aika first-adpoter olo on! :-}
Sinulla ei siis tuossa Gauchossa ole kuitenkaan mitään jousia? Kova etuhaarukka? Ja tuo 1x9 SRAM I-Motion on tietysti aika itseensäsulkeutuva vaihtoehto, toisin kuin Paseo SRAM 3x8 vs 3x9 jotka astuvat toistensa varpaille.
Onko sinulla kokemusta Pioneerista tai Exlplorerista, että miten tuo takahaarukan ripustus toimii? Tuo Paseo/Gauchon takahaarukan tukipala on nimittäin teknologisesti herkun näköinen, enkä yhtää valita etteikö Paseon paremmat jousitukset OIKEASTI olisi parempia. Se hintaero vain epäilyttää niin tuelta.
Ja minä sentään olen jonkin sortin inssinörtti... Tosin optimoiva sellainen. Mitä tämä olisikaan jos ei olisi. Grrh! 
Toki sama koskee kännyköitäkin: eihän sieltä saa sitä juuri mitä haluaa, vaan erilaisia kompromissejä.