No ni. Tätä mietin eilen ja jo toki vähän aiemminkin.
Mulla on siis normaalin kokoinen poljinkeskiö - nelikanttilkeskiö tässä tapauksessa.
Nyt kun ajelee etuvetoisella on tietysti kiva että se taittopyörä on mahdollisimman lähellä runkoa. Noo. Tässähän on toki ketjuvaihteen ketjut jotka kestää ja säästää ja voi olla vähän sinne tänne vinossa.
Mutta eikse nyt mee niin että, jos tästäkin haluaisi maksimoida sen tehon, niin tämäkin linja voisi olla suora. Eiks vaan.
Ohessa mallikuva. Nyt ketju on jotenkin tuontyyppisesti vinossa.
Eikös tämä nyt tarkoittaisi sitä että pitäisi hankkia tai rakentaa kapeampi keskiö?
Optimaalista siis olisi että linja on suora ja se menisi sitten siellä kiekossakin parhaiten suorassa olevalle rattaalle.
Tässä haen nyt takaa tämmöistä juttua. Ajelin taas Nokialla vain kahdella vaihteella. Jos nyt saisi vähän lenkkii alle ja optimoisi vauhtia ensivuonna sopivaksi > niin tekisi mieli ajaa ja rakentaa sinkula ylämäkeen vähän puristusta ja muuten sopivasti pyörivä välitys. (eemeli taisi kommentoida samaa). Eilisen lenkin ajoin kokonaan yhdellä vaihteella - tai no sen mäen toisella. Mutta oli vähän eri luokkaa kuin Nokialla.
Ei siis olisi haitaksi jos se ketjulinja olisi trimmissä?
Mites tämä nyt hoidetaan himaan?