http://www.slywayprojects.com/prodotti.aspx
Kisa kevyimmästä trikestä kovenee,
tämä painaa 10 kiloa.
Jos ei olisi Questiä, houkuttelisi tämä
vielä enemmän kuin Carbontrikes.....
http://www.slywayprojects.com/prodotti.aspx
Kisa kevyimmästä trikestä kovenee,
tämä painaa 10 kiloa.
Jos ei olisi Questiä, houkuttelisi tämä
vielä enemmän kuin Carbontrikes.....
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Hieno löytö! Vain 4 tunnin ajomatkan päässä, pitänee suunnitella vierailua...
vph kirjoitti:Hieno löytö! Vain 4 tunnin ajomatkan päässä, pitänee suunnitella vierailua...
Kannattaa varmasti. Tuollaista mäkään en kehtais enää sano mummopyörämaiseksi
En kyllä oikein ymmärrä, kun kyse on nopeasta
trikestä > ajokahvat pystyssä?
BROL:n vauhtiveikkojen kokemusten mukaan laitoin
Catriken ohjauksen vaakatasoon.
Eli purin pystyputket pois ja tangonpäävaihtajat+jarrut vaakaputkeen.
Vaikka kääntyminen ehkä hivenen hankaloituu, niin en
kyllä enää kaipaa pystykahvaa.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Stapani kirjoitti:En kyllä oikein ymmärrä, kun kyse on nopeasta
trikestä > ajokahvat pystyssä?
Ihan samaa mieltä. Ihme juttu, että tuo USS pystykahvoilla on jonkunlainen de-facto standardi tadpoleissa. Kädet lepattaa ilmajarruina noissa nopeiksikin mainostetuissa .
Jep. Katselin eilen uss pyörääni edestä ja ilman kuskiakin hyiiiiii. Olen nähnyt edestä jonkun Ridleyn paremman timantin Noah? Siinä on puolesta kolmasosaan kaikkea tuuleen nappaavaa itse pyörässä kuin minun himmelissäni. Kyllä lepattaa hihat alamäissä. Täysillä tuutatessa 10 m pudottavassa 100 m pituisessa kohdassa pidempää mäkeä täysillä polkiessa isoimmalla välityksellä epätasaisella tiellä 56,7 km/h. Kuvittelisin oss eri versioissa olevan merkittävästi nopeamman. Pyörääni on joku oss optio olemassa, mutta en heti siihen ole vaihtamassa, kun en tiedä, kestääkö käteni sitä, kun nyt jo saan kipuja välttääkseni ajaa yksikätisesti paljon. Ymmärtääkseni oss on vaikeammin hallittavissa yksikätisenä. Eilen toisessa ketjussa oli linkki artikkeliin, jossa wattikammilla verrattiin tilleriä toiseen oss versioon ja vaikutus oli suuri.
Minulla kahvat alaohjauksessa osoittavat hieman taakse.
Eikä ole edes kallis tämä italian tekele 14800e eu alueella, Saram Red osa sarja joten kisa vehje,
kun hintaan taitaa tulla lisäksi pakkaus ja rahti kulut. Heh
Joko ryhmätilaus laitetaan vetämään.
T. Jouni
Pyydän anteeksi jo etukäteen kommenttiani, sillä en ole varma, onko nuo kommentit tuossa yllä ehkäpä sarkasmia. Minun on nimittäin hyvin vaikea nähdä tuossa trikeprojektissa oikein mitään hyvää. Silmiini se näyttää asiantuntemattoman aloittelijan suunnittelemalta, mutta kalliilla rahalla ammattilaisen toteuttamalta muotoilukoulun harjoitustyöltä, jolle en antaisi hyviä pisteitä, sillä toiminnallisuus on niin surkeaa tasoa.
Muutama esimerkki. Ketjulinjaa ei ole suunniteltu tehokkaan ja taloudellisen voimansiirron kannalta lainkaan. Ketjulinjan ulkonäkökään ole ollut tyydyttävä, joten ketjuja ei ole kehdattu laittaa paikoilleen kuvaukseen. Rungon ristiliitoksen rakenne on huonosti suunniteltu ainakin lujuuden ja tilankäytön kannalta. Korkea kotelo blokkaa ketjun kulkureitin, nostaa ilmanvastusta ja suuripintaisena kotelona vaatii liian pasujen rakenteiden käyttöä hiilikuidun mahdollisuuksiin verrattuna. Kilpapyörässä suurimman voiman vastaanottava istuimen yläosa on ohut lisu, joka on kiinni rungossa vain alareunastaan neljällä pikku ruuvilla. Ajoasento on aivan hölmö, matala makaava asento, mutta kädet levällään ylhäällä kropan ulkopuolella.
Olen vakuuttunut, että pyörän väitetty keveyskin on toteutettu samalla menetelmällä, meikkaamalla ja feikaamalla. Jätetään punnituksessa osa osista pois, niin voidaan kirjata kevyempi vaakalukema. Tuossa rakenteessa ei ole nimittäin mitään, mikä siitä tekisi muita kevyemmän -päinvastoin, paitsi tietysti kalliit osto-osat, jotka voi kuka tahansa käydä ostamassa pyöräänsä.
Tulee mieleen harjoitustyö, jossa varsinaista asiaa kunnolla ymmärtämättä on yritetty saada aikaan "hieno ulkonäkö". Minulle ei kuitenkaan ole hienoa ukonäköä ilman toiminnallista perustelua.
Jos kommenttinne tuossa yllä eivät olleet sarkasmia, kuulen mielelläni, mikä pyörässä on sellaista, että nuo kommentit olisivat perusteltuja ns. järkisyin.
Anteeksi, jos järkytin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Saa ja pitääkin järkyttää, jotta oppii hylkäämään huonon.
Jostakin syystä mua ei järkytä kuin hinta.
Jos olisi samoissa hinnoissa kuin Carbontrikes, niin
ilman muuta valitsisin tämän.
Mutta mä en olekaan järkisyillä pahemmin pyöriä ostellut,
pikemminkin heräteostoksia ovat olleet.......
paitsi Quest........
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Juu kyllä tuo oli ihan vitsinä heitetty, kyllä itselle mieluummin oikeesti hankkisin tuolla rahalla kinnerin ja jäisi vielä lomarahaakin jäljelle mukavasti.
Ryhmätilauksessa en ainakaan itse olisi mukana, vuan suapi sitä kysyy sano Savolainen .
T Jouni.
jori kirjoitti:Minun on nimittäin hyvin vaikea nähdä tuossa trikeprojektissa oikein mitään hyvää.
Jos kommenttinne tuossa yllä eivät olleet sarkasmia, kuulen mielelläni, mikä pyörässä on sellaista, että nuo kommentit olisivat perusteltuja ns. järkisyin.
Hyvin perusteltuja asioita Jorilta kuten aina, mutta nyt taitaa se lasi olla puoliksi tyhjä.
Järkisyistä sanoisin, notta ei kai sitä vaimoakaan järkisyillä valita, saati sitten harrastevälineitä, hä?
Hyviä asioitahan tuossa trikeprojektissa on ainakin
Haukkukaa sitten käytännön mieheksi, mutta minulle pitää olla toimivuus ensin ja tyyli on toisarvoista. Jos toimivuus itsessään ei ole tai tuo tyyliä. En ole millään muotoa tyylikkyyttä vastaan, kun se ei liikaa kompromisoi toimivuutta. Oisko vähän tyylikäs kuutio"renkainen" "pyörä, jolla voi "ajaa" jopa sivuttain... Tyyli yli toimivuuden polemisointi.
Pääasia että tehdään, eikä pelkästään haaveilla ja piirrellä
"ei niin järkevä" menee kaupaksi paremmin jos se on tyylikäs
Tämä on "tehtaan" ensimmäinen trike. Luultavasti seuraavaan malliin on tehty parannuksia, käyttäjä palautteen ja omien kokemuksien perusteella
"tämmösillä ei köyhät ajele" saattaa jollekkin olla perustelu ostolle.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
vph kirjoitti:Järkisyistä sanoisin, notta ei kai sitä vaimoakaan järkisyillä valita, saati sitten harrastevälineitä, hä?
Heh. Jos katsoo nojapyörää haaveksivien pohdintoja - niin melkein toivoisi jo välillä että käytäisiin koeajamassa nyt mieluummin jotain ensiksi sen valtaisan järkisyiden vatvomisen sijaan. Kymmenen kilsaa pyörän päällä kertoisi enemmän kuin tekniikan maailman lukijat edes aavistavat.
Ei taida vielä olla sitä lopullista pyörää keksitty joka järkisyillä valitaan.