samuel kirjoitti:Eilen 16. päivä klo 16.15 Musti (vai siippa, kummin päin senytoli) tuli taas mustavuoren kohdalla vastaan.
hyvin näkyy heijastinviiri.
Tampere säästää katuvaloissa nääs.
MUTTA 16.20 Harjun koulun kohdalla tuli deltatrike, kuski näytti aikas nuorelta. Ei nähnyt kunnolla koska katuvalot.
KIITOS SAMUEL TÄSTÄ! 
Tulipa sopivaan hetkeen tämä viestisi!
Nimittäin, minua on pikkuhiljaa alkanut jurppia ihmisten kuittailu ja ihmettely nojailuistani. Viimeksi yksi työkaveri alkoi päivittelemään, että minun pitäisi kyllä hankkia viiriini heijastin, kun se ei ollenkaan näy...
Minä ihmettelemään, että onhan siinä heijastin ja jopa viime kesänä tuunasimme viirejämme ja lisäsimme niihin heijastinta... No, ei kuulemma näkynyt. Mutta muuten minut kyllä näkee...!!! ??? Minulla on etu- ja takavalo, edessä valkoinen heijastin, takana pyörälaukuissa punaiset heijastimet, renkaissa ja pinnoissa heijastimet, käsivarsissa heijastimet ja vaatteissakin jonkin verran heijastimia.... Mutta viiri ei näy!
Mitä minun siis pitäisi tehdä?
Ei ilmeisesti mitään, koska siis viirinikin näkyy...
Meinasin jo heittää viirin huitsin nevadaan. En nyt sitten heitäkään, koska ainakin sinulla, samuel, on näkevät silmät. 
Noita katuvaloja olen muuten ihmetellyt - elellään vuoden pimeintä ja synkintä aikaa - valot sammuvat ainakin Villilän - Raholan tienoolla, kun vielä on ihan pimeää.
Minun tämän kesäkauden nojailuni loppuivat muuten tänään. Ihan suunnitelmallisesti, en mistään provosoituneena.
Tuli tänään ylitettyä 2000 km:n rajapyykki, niin tähän on hyvä päättää. Kivaa on ollut. Suurin osa nojailusta on vieläpä ollut ihan hyöty- eli työmatkanojailua. Keväällä taas uudestaan.
t. musti