Meinasi lipsua toisaalla offtopikiksi, joten siirsin paasauksen tänne.
Puhe oli siitä, että kinnerit, kun niihin lisätään sähköapu alkavat muuttua käyttökelpoisiksi ajoneuvoiksi ja kaupunkialueella voivat korvat auton jo monessa paikassa. Uskon, että näi ei jatku kauan, vaan autoteollisuus pistaa lobbarit liikkeelle demonisoimaan sähkökinnerien vaarallisuutta.
Kyllä autoilun asemaa voi uhata, vaikkei veisi kuin hikisen prosentin autoteollisuuskompleksin liikevaihdosta. Tekeehän autojärjestöt massiivista markkinointitoimintaa polkupyöriäkin vastaan. Niin kauan, kuin kinnerit pysyvät "polkupyörä"–kategoriassa, on homma ok myös autoteollisuudelle, mutta jos niiden suosio sähkömoottorin takia kasvaa, saatte nähdä mitä kummalisimpia "kansanvallan" ilmentymiä, kuinka sähkömoottorilliset polkupyörät tarvitsevat turvallisuuden ja järjestyksen nimissä ripityksen ja rokotuksen ja vielä turvatyynyn ja kelvottoman alas rajoitetun rakenteellisen nopeusrajoituksen.
Tämä on juuri se syy, miksei pyöräilijäkään saa valita vapaasti ajorataa, jos vieressä on yhdistetty jalankulku ja pyörätie, pyörästä tulee autoliikenteen kilpailija niin liikennevälineen valinnan, kuin myös liikennetilan suhteen. Siksi se on niin vaikeaa muuttaa lakia ja antaa pyöräilijän itse valita. Autoteollisuuden lobbari kun on tämän näin muotoillut, niin onhan kansanedustajan (yhteen kirjoitettuna kansanvallan irvikuva) noudatettava ohjeita. Kansan edustaja (erikseen kirjoitettuna on juuri se, mitä sen pitäisi olla) ei lobbarin neuvoja kuuntelisi, vaan kysyisi kansalta, jolta on mandaattinsa saanut. Isokaan yritys ei äänestä vaaleissa yhdelläkään äänellä, vain kansalaiset.