Virallinen marina ja v*tutusketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

musti&siippa kirjoitti:

......
Toinen paikka, juuri peruskorjattu Sarpatintie (alkaa vähän tämän äskeisen paikan jälkeen): oikealla puolella katua kapeampi pelkästään jalankululle tarkoitettu väylä, jolla on myös pysäköinti autoilla sallittu :shock: ja vasemmalla puolella sitten leveämpi sekä pyöräilijöille että jalankulkijoille tarkoitettu väylä. ....

Huomasinkin, että tässä oikean puoleisella klv:llä onkin liikennemerkit aika erikoiset:

  • ensin on linja-autopysäkille jalakulkijoille tarkoitettu väylä lisäkilvellä "100m" eli jalankulkijoille vain sadan metrin pätkä (että pääsevät pysäkille)
  • sen jälkeen on pysäköintialueen merkki lisäkilvellä "autot pysäköidään jalkakäytävälle"

Siis oikeasti - tarkoittaako nuo, että siitä lähtien, missä tuo pysäköinnin jalkakäytävälle salliva merkki on, ei sitten jalankulkua sallita lainkaan?
Melko erikoiset merkit!

musti

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Marina palstalle tämä. Eilen ajoin DF:llä nopeus yli 40km/h tärinäraidat tien reunassa , joten ajoin vähän keskemmällä tietä.Takaa tuli henkilöauto ja sen takana oli poliisiauto takapeilistä kun katselin. Eikös tää takana oleva henkilöauto ohitti minut kiilasi heti eteeni ja jarrutti, laittoi vilkun oikealle ja kääntyi sivutielle. ..rkele mie jouvuin tekemään äkkijarrutuksen etten ajaisi sen auton perään,meinas lähtee velomobiili käsistä kun ilmeisesti toinen etupyörä oli tärinäurilla ja pyöräni teki oudon sivuttais liikkeen.Hyvää tässä tarinassa oli kun poliisit lähti vilkut päällä sen törttö autoilijan perään.Toivottavasti sais sakot.
Tätä on ennekin sattunut,kiilaillaan ja jarrutellaan jos ei ajeta pyörällä valkoisen viivan oikealla puolella, jossa ei voi ajaa.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Velonautti kirjoitti:

Marina palstalle tämä. Eilen ajoin DF:llä nopeus yli 40km/h tärinäraidat tien reunassa , joten ajoin vähän keskemmällä tietä.Takaa tuli henkilöauto ja sen takana oli poliisiauto takapeilistä kun katselin. Eikös tää takana oleva henkilöauto ohitti minut kiilasi heti eteeni ja jarrutti, laittoi vilkun oikealle ja kääntyi sivutielle. ..rkele mie jouvuin tekemään äkkijarrutuksen etten ajaisi sen auton perään,meinas lähtee velomobiili käsistä kun ilmeisesti toinen etupyörä oli tärinäurilla ja pyöräni teki oudon sivuttais liikkeen.Hyvää tässä tarinassa oli kun poliisit lähti vilkut päällä sen törttö autoilijan perään.Toivottavasti sais sakot.
Tätä on ennekin sattunut,kiilaillaan ja jarrutellaan jos ei ajeta pyörällä valkoisen viivan oikealla puolella, jossa ei voi ajaa.

Minä olisin harkinnut laittaa tämän tarinan "Hyvän tuulen ketjuun". :twisted:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Voisi olla vaarallista mennä perään katsomaan, sakottiko poliisi. Voi lähteä kostoreissulle roadragetteja.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Hopea »

musti&siippa kirjoitti:
musti&siippa kirjoitti:

......Huomasinkin, että tässä oikean puoleisella klv:llä onkin liikennemerkit aika erikoiset:

  • ensin on linja-autopysäkille jalakulkijoille tarkoitettu väylä lisäkilvellä "100m" eli jalankulkijoille vain sadan metrin pätkä (että pääsevät pysäkille)
  • sen jälkeen on pysäköintialueen merkki lisäkilvellä "autot pysäköidään jalkakäytävälle"...
    musti

Mielenkiintoista. Jalkakäytävällä ja pyörätiellä moottoriajoneuvolla ajamista ei voi sallia millään muulla liikennemerkillä kuin lisäkilvellä "Sallittu mopoille". Jalkakäytävälle pysäköimistä ei myöskään voi Tieliikennelain mukaan sallia millään ilveellä. Jos auto pitää jättää puoliksi korokkeelle, kuten jossain on tapana, korokkeen pitää olla jalkakäytävästä selkeästi erotettu.

Huoh...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Hopea kirjoitti:
musti&siippa kirjoitti:
musti&siippa kirjoitti:

......Huomasinkin, että tässä oikean puoleisella klv:llä onkin liikennemerkit aika erikoiset:

  • ensin on linja-autopysäkille jalakulkijoille tarkoitettu väylä lisäkilvellä "100m" eli jalankulkijoille vain sadan metrin pätkä (että pääsevät pysäkille)
  • sen jälkeen on pysäköintialueen merkki lisäkilvellä "autot pysäköidään jalkakäytävälle"...
    musti

Mielenkiintoista. Jalkakäytävällä ja pyörätiellä moottoriajoneuvolla ajamista ei voi sallia millään muulla liikennemerkillä kuin lisäkilvellä "Sallittu mopoille". Jalkakäytävälle pysäköimistä ei myöskään voi Tieliikennelain mukaan sallia millään ilveellä. Jos auto pitää jättää puoliksi korokkeelle, kuten jossain on tapana, korokkeen pitää olla jalkakäytävästä selkeästi erotettu.

Huoh...

Imatralla tuohon pysäköintiin tarkoitetun jalkakäytävän reunakiven juureen on tehty asfaltti luiska, jotta auton voi puoliksi ajaa jalkakäytävälle :roll:

Viimeksi muokannut PW, 26 Loka 2015, 09:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja rutunen »

MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ
MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ
MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ
MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ
MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ MINÄ VIHAAN BILTEMAN TAITTOPYÖRÄÄ

Taittopyörän ideahan on että, sen saa kasaan ja sit taas kokoon (koska omnibus ei kuljeta pyöriä), eiks je? Arvatkaa miten käy jos sinne satulaputken mentävään koloon menee vähänkin likaa...

Quest Carbon -2015

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Köyhän ei kantsi halpaa ostaa - äiti opetti. Siksi Brompton.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Tunnepurkaus päättynee kunhan käyn jostain maatalouskaupasta kaksi sokkaa joilla ton putken saa pikalukittua ja sit se pelittää normaalisti.

Quest Carbon -2015

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

rutunen kirjoitti:

Taittopyörän ideahan on että, sen saa kasaan ja sit taas kokoon (koska omnibus ei kuljeta pyöriä), eiks je? Arvatkaa miten käy jos sinne satulaputken mentävään koloon menee vähänkin likaa...

Mutta eikös lika haittaa tässä suhteessa merkistä riippumatta kaikkia pyöriä, joissa on satulaputken pikalukitus?

Vai missa kohtaa se lika sinulla oikein oli?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

ajarmala kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

Taittopyörän ideahan on että, sen saa kasaan ja sit taas kokoon (koska omnibus ei kuljeta pyöriä), eiks je? Arvatkaa miten käy jos sinne satulaputken mentävään koloon menee vähänkin likaa...

Mutta eikös lika haittaa tässä suhteessa merkistä riippumatta kaikkia pyöriä, joissa on satulaputken pikalukitus?

Vai missa kohtaa se lika sinulla oikein oli?

Lika haittaa, tottakai. Helposti taitettavaa tulee kuitenkin taiteltua usein, jolloin likaa ei pääse kertymään kriittisiin paikkoihin. –Siksi Brompton.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja mhelander »

ajarmala kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

Taittopyörän ideahan on että, sen saa kasaan ja sit taas kokoon (koska omnibus ei kuljeta pyöriä), eiks je? Arvatkaa miten käy jos sinne satulaputken mentävään koloon menee vähänkin likaa...

Mutta eikös lika haittaa tässä suhteessa merkistä riippumatta kaikkia pyöriä, joissa on satulaputken pikalukitus?

Vai missa kohtaa se lika sinulla oikein oli?

Onko tuossa mitään vaikeutta korjata likaantumispaikkaa vaikkapa käyttämällä pyörän sisäkumista tehtyä suojaa ?

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla on siis Brompton oikeesti aika kovassa käytössä - ikinä en ole mitään kuraa siivonnut mihinkään. Toimii vaan. Ihan niinkuin koneen pitää. Siksi Brompton.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Mulla on siis Brompton oikeesti aika kovassa käytössä - ikinä en ole mitään kuraa siivonnut mihinkään. Toimii vaan. Ihan niinkuin koneen pitää. Siksi Brompton.

No jos tuon hintaluokan pyörä ei toimis niin antais oikeasti aihetta kirjoittaa tähän ketjuun :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mulla on siis Brompton oikeesti aika kovassa käytössä - ikinä en ole mitään kuraa siivonnut mihinkään. Toimii vaan. Ihan niinkuin koneen pitää. Siksi Brompton.

No jos tuon hintaluokan pyörä ei toimis niin antais oikeasti aihetta kirjoittaa tähän ketjuun :lol:

Jukka

:lol:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin