Mun piti laittaa se nastarengas ennen pahempia talvikelejä kun piti sisäänajaa se, enkä voinut tietää milloin se "oikea" talvi tulee. Voishan sen nyt toki vaihtaa takaisin sileäksi sisäänajon jälkeen mutta kun ei voi tietää milloin tulee taas liukkaat, enkä jaksa jatkuvasti olla venkslaamassa. Eturenkaat vaihtasin lähes sileiksi mielellään muuten mutta sepeli syö niihin täällä aika ikäviä jälkiä ja menee myös läpi. Noi nappulat ovat ainakin vielä estäneet sellasen ilmiön hyvin. Mutta muuten eivät sovellu hyvin asvaltille. Olen nyt pari päivää ajanut kaksipyöräisellä jossa duranot alla ja niihin on jo tullut ikäviä koloja, joskaan ei tarttunut kivenmurikoita. En usko että ne kestävät tuota sepeliä kovinkaan kauaa. Tarttis ehkä kuitenkin selvittää saisiko jostain vastaavankokoisia kestävämpiä renkaita jotta voisi pidentää kaksipyöräisen ajokautta, vai pomppaako nuo rengaskoot tuosta sitten jo niin paljon etteivät mahdu pyörimään.
Sain jopa eilen vihdoin vaihdettua kaksipyöräiseen takajarrupalat. Vanhat olivat kuin jotain kiveä, joten en ihmettele ettei niillä ollut mitään tehoa. Noilla uusilla paremmin, mutta tarttisi tutkia/putsata liikkuvat osat paremmin kun tuntuu että kahvatuntuma on kovin jäykkä. Vaijeri liikkuu kuoressa mutta hannaako se jostain, vai onko se tuon jarrukahvan ominaisuus olla noin jäykkä, vai voiko sille tehdä jotain. Kun on tottunut hydraulisen kahvan täsmällisyyteen niin tuo on aika päinvastanen ilmiö.