Kiitoksia kehuista! Aluksi olin tekemässä Agio-kloonia, mutta sitten kotoa löytyi 2:n tuuman putkea sopiva pätkä... Lopputulos on siis lähinnä Javelin Agion geometrialla 
Runko jäi punnitsematta kun tuli kiire saada ajokuntoon. Koko vehje painaa siinä 21 kiloa (kuvan mukaisessa varustuksessa) eli on kevein rakentamistani. Liikaahan sitä kuitenkin taas tuli, mutta olen aika ymmällä mistä voisi enää merkittävästi ottaa pois? Runkoputki on 50,8x1,5 eikä sitä enää keveämmästä uskalla tehdä. Penkistä lähtisi kilo jos tekisi alumiinista.
Ajossa paino ei kuitenkaan haittaa. Liikkeellelähtö on tosi helppoa ja uskon että pääsen liki samaa vauhtia kuin ex-SWB:lläni. Mulle vaan jostain syystä sopii parhaiten että polkimet ovat hieman penkkiä alempana. Runko tuntuu joustavan sopivasti eli vaimentaa pienet tärinät pois. Aika näyttää tuleeko ongelmia väsymisen muodossa.
Ajettavuus on eilisen 20 km lenkin perusteella hyvä. Niin stabiili ei kuitenkaan että pystyisi ajamaan ilman käsiä. Kenties pyörät eivät ole aivan linjassaan? Tosin Tour Easy on ainoa LWB josta olen nähnyt videon jossa ajetaan ilman käsiä. No ei se ole iso juttu tietenkään, muuten ei ole valittamista.
JTH kyseli vielä lisää privaatisti, jos sopii vastaan tässä samalla.
Etuhaarukka on 24" (edit, taisi olla kuitenkin 451 20") pyörästä, taivutettu offsettia lisää, nyt 100 mm. Ohjauskulma on 59°.
Keskiömuhvi on puoliksi upotettu runkoputkeen.
Piirustuksia löytyy dwg- tai pdf- muodossa.
Jarkko
p.s. OT: Miksköhän Firefox näyttää sivullani ääkköset kysymysmerkkeinä? IE näyttää oikein. Miten teillä näkyy?