joe67 kirjoitti:Tuolla mun kuvissa on mukana kuva jarrukahvasta jossa on kaksi vaijeria kiinni. Helpon tuntuinen juttu.
Tätäkö tarkoitit? Varmaan ihan OK, mutta ehkä hieman liiankin yksinkertainen: Vetovoimat molemmille jarruille (tai mihin tahansa vempaimeen joka on vaijereiden toisessa päässä) tasantuisi itsestään jos yksivaijerisellä kahvaalla vetäisit jotain taljaa, joka vetää yhtä tuplapitkää vaijeria keskeeltä, ja jarrut (tai mikä tahansa vempaimet) ovat sitten tämän vaijerin jommassakummassa päässä.
Vähän näin: Musta voimanuoli "F" on kahvasta tuleva vaijeri, ja punaiset voimanuolet "F/2" menevät jarruihin. Olen elännyt siinä luullossa että Sheldon Brown (R.I.P.) oli jossakin kirjoittanut sellaisesta härdelistä, mutta en ainakaan nyt suht. koht. pikaisella etsinällä löytänyt oikein mitään sivustoltaan.
Toisaltaan, jos tuo peltipalaa joka sinun kuvassa toimii vaijerikuorien stopparina voi vähän vipuillaa kahvan kiinnikkeellä, niin sekin taittaa silleenkin voimat vähäsen tasaantua. 