Hei,
Lasikuidusta kate kolmipyörälle. Tehty Performer/Alku tadpolen päälle, 20" eturenkaat ja 28" takarengas.
Hei,
Lasikuidusta kate kolmipyörälle. Tehty Performer/Alku tadpolen päälle, 20" eturenkaat ja 28" takarengas.
No ohhoh, ompa hieno
Onko muotti tallessa. Mulla ei ole tarvetta, mutta en epäile yhtään etteikö jotakin muutakin kiinnostaisi
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tervetuloa foorumille. Kuvassa se on melkein vielä hienompi kuin ahtaassa autotallissa livenä.
jviirret kirjoitti:No ohhoh, ompa hieno
![]()
Onko muotti tallessa. Mulla ei ole tarvetta, mutta en epäile yhtään etteikö jotakin muutakin kiinnostaisiJukka
Muotti on tallessa, tai oli ainakin aikasemmin vuodesta kun Sallan kanssa päästiin näkemään tämä projekti livenä.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Hieno kinneri! Lisään rekisteriin Helsingin seudulla ilmeisesti.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Törkeän hieno! Symmetria miellyttää silmää.
Lisää kuvia, myös sisätiloista!
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Kinneri majailee Helsingissä ja muotti on tallella... Strategiset mitat: P 240cm, L 84cm, K 101cm.
Tässä muutama kuva lisää, näiden jälkeen on vielä lisätty peilit, ajovalot ja vilkut. Laitetaan sisätiloista myöhemmin lisää.
Minkä kokoselle kuskille sopiva?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuossa on runkona säädettävä Alku /Performer. Mulla on pituutta about 178 ja hyvin mahtuu. Ehkä 5 cm on vielä tilaa laittaa polkimia eteenpäin.
Kuskin koosta vielä:
Tuulilasin takana on hyvin tilaa ja lyhyelle kuskille penkkiä voitaisiin siirtää eteen ja ylöspäin. Polkimia saa vielä n. 5cm eteenpäin ja nykyisellä kopalla tilaa lienee ainakin 185-190 pitkälle kuskille. Kinneriin saisi suht helposti korkeutta lisää laittamalla ylä- ja alakuoren väliin muutaman sentin suikaleen, jolloin tulisi päälle ja polville lisää tilaa. Pyöreällä keulalla saisi polkimia vielä muutaman sentin edemas. Noilla muutoksilla mahtuisi parimetrinenkin mies tai nainen kyytiin.
Jos nyt sattus joku innostumaan, ni mieti valmiiks - millasella sopimuksella muotin luovuttasit käyttöön jos luovuttaisit.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hieno kate. Etenkin tässä takaviistossa kuvassa näkyy menneen ajan urheiluautojen muotoa
Pari kuvaa sisältä. Tähän protoon haluttiin laittaa pyörä sisälle mahdollisimman pienillä muutoksilla (jarrukahvat on käännetty toisin pain, mutta ei muita muutoksia) ja siksi pyöräkoteloissa on noin isot kolot ohjauskahvoja varten. Alaohjauksella riittäisi reiät raidetangolle. Ei kuitenkaan heitä vettä sisälle märällä kelillä. Vilkut ja äänimerkki ovat kiinni vasemmassa kahvassa, powerina 5v virtapankki ja vilkkujen, ajovalojen, äänimerkin ja takavalon sähköt menee yläpuoliskoon kiinnitettyä johtoa myöten.
Takarengas on koteloitu lokasuojan päälle vedetyllä kankaalla, vaiheet ja ketjut ovat kokonaisuudessaan rungon sisällä. Katteen alaosa on edessä kiinni neljällä putkiklemmarilla ja taakse on laminoitu lasikuidusta korvakkeet, jotka on kiinni taakkatelineen kiinnikkeissä. Yläpuoliskon reunassa on laminoitu ura, johon alapuoliskossa oleva reunus sopii, lisäksi on 8kpl kuminauhakiinnikkeitä, jotka pitävät puoliskoja yhdessä. Puoliskojen irrottamiseen toisistaan menee pari minuuttia ja koko kuori lähtee rungosta irti kymmenessä minuutissa, kasaamiseen menee parisenkymmentä minuuttia.
Hatun nosto täältä! Hieno on ja hyvin tehty.
Itellä kans joskus haaveissa tehdä jotain vastaavaa, mutta kokemukset kuituhommista aikast lastenkengissä vielä. Niinpä tiedonjanoisena kysynkin, että miten tommonen puoliskoja erottava sauma saadaan tehtyä noin nätiksi?
Tehdäänkö naarasmuottiin jokin irroitettava kynnys, mitä päin rajataan toinen puolikas ja sen kuivuttua rajaava kappale poistetaan ja laminoidaan toinen puolikas lähes saumattomasti edellisen päälle hieman limittäin, vai miten näitä hommia tehdään?
Nimimerkillä; mitähän näillä kaikilla nurkissa pyörivillä kuitutarvikkeilla tekis?!
Ainiin.. Tärkein unohtui kysyä!
Kuinka paljon kate vaikuttaa kulkemiseen? Ts:kulkeeko kovaa!?
Joo hattu nousee täälläkin, todella hienoa työtä!