Vilijami kirjoitti:Tämmönen "stauff" hydrauliikkapuken kiinnike kävisi myös penkin kiinnikkeeksi?
Tuollaisen voi tehdä vaneristakin. Tuo on hellävaraisempi putkelle.
Vilijami kirjoitti:Tämmönen "stauff" hydrauliikkapuken kiinnike kävisi myös penkin kiinnikkeeksi?
Tuollaisen voi tehdä vaneristakin. Tuo on hellävaraisempi putkelle.
Nojapyörä männöö bujubuju...
PW kirjoitti:Veljekset rinnan - savolaine ja karjalaine;)
Jostain syystä tämä otsikon pyörä ei oo niin helppo ajaa ilman käsiä ku tuo oma pyörä. Vaikka omassa on penkki vinossa, sillä vaan sujuu. Lyhempi akseliväli? Penkki vähän erilainen? Penkin kaltevuudella ei ollu eroa.
Hienot ovat!
Joo, minulla oli FWD MBB -nojiksia. Yleensä ne olivat ajettavuudeltaa sellaisia, että joissain tilanteessa niitä piti ohjata jaloilla ja joissakin ääritilanteissa käsillä tai sitten kädet olivat ohjausvaimentimina !
Ohjauskulman ja jätön suhde sekä ohjaavan kiekon halkaisija suhteessa edellisiin määrää ohjattavuuden ilman käsiä. Sen lisäksi akseliväli vaikuttaa asiaan kuten myös painopiste.
Omatekemissä painopiste oli melko takana, jotta pääsin katukiveysten yli helpommin. Huono puoli siinä oli se, että pito oli heikko. Pitoa heikensi vielä 20" etukiekko. Huippunopeus tasaisella tiellä, kuivalla asvalttipinnalla oli 34 km/h. Sitten alkoi sutia! Ylämäet oli työnnettävä. Toisaalta noloa, mutta toisaalta joissain paikoissa eteneminen oli helppoa. Hyvä talvipyörä. Tosin etuvetoinen on aina hyvä talvipyörä.
PW:n mallit ovat ihan eri luokkaa. Helsinkinojakki oli helppo ajaa ja iso etupyörä sekä melko edessä oleva painopiste antoivat hienosti pitoa ja ketteryyttä. Toukokuussa pääsen sitten itsekin ajamaan uudella etuvetoisella, jollaisia ei kaupasta saa!
Nojapyörä männöö bujubuju...
Mike Burroughs teki epäsymmetrisiä etuvetonojiksia: http://www.british-human-power.com/foru ... tracer.jpg
MBB FWD -nojis voisi olla tuollainen myös. Takanavaksi voisi laittaa vaikka tällaisen: http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/x-sd
Nojapyörä männöö bujubuju...
Hiipii päähän ajatus jos veisin tämän polkemalla Kuopioon. Heittäs toisen pyörän perään, peräkärryn tapaan - yöretkivarustus mukaan. Kun ei yleensä viitti lähtee ilman syytä ajelemaan pitempää matkaa - nyt olis syy, ei kovin järkevä mutta kuitenkin Pitää tutkii kalenterii, löytyykö rakosta reissulle.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Käytiin puntarissa kameljin kanssa - hälle jäi 14,5kg painoo - vanhan henkilö vaa'an mukaan. Kirjailin muitakin mittoja ekaan viestiin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Hiipii päähän ajatus jos veisin tämän polkemalla Kuopioon. Heittäs toisen pyörän perään, peräkärryn tapaan - yöretkivarustus mukaan. Kun ei yleensä viitti lähtee ilman syytä ajelemaan pitempää matkaa - nyt olis syy, ei kovin järkevä mutta kuitenkin
Pitää tutkii kalenterii, löytyykö rakosta reissulle.
No, sehän olisi hyvä retki! Tervetuloa! Majoitus löytyy kyllä.
Nojapyörä männöö bujubuju...
PW kirjoitti:Käytiin puntarissa kameljin kanssa - hälle jäi 14,5kg painoo - vanhan henkilö vaa'an mukaan. Kirjailin muitakin mittoja ekaan viestiin.
No, sehän on kevyt!
Nojapyörä männöö bujubuju...
Bujubuju kirjoitti:PW kirjoitti:Käytiin puntarissa kameljin kanssa - hälle jäi 14,5kg painoo - vanhan henkilö vaa'an mukaan. Kirjailin muitakin mittoja ekaan viestiin.
No, sehän on kevyt!
Ilmeisen hyvät komponentit. Tuohon teräskehäiset mummopyörän kiekot ja ankkurirautaiset kammet niinhätyyteltäs 20kiloa
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Bujubuju kirjoitti:PW kirjoitti:Käytiin puntarissa kameljin kanssa - hälle jäi 14,5kg painoo - vanhan henkilö vaa'an mukaan. Kirjailin muitakin mittoja ekaan viestiin.
No, sehän on kevyt!
Ilmeisen hyvät komponentit. Tuohon teräskehäiset mummopyörän kiekot ja ankkurirautaiset kammet niinhätyyteltäs 20kiloa
Jukka
Ihmettelen kun tämän ja oman Automaatti-mbb:n paino eroa 14,5/15kg ja siinä 1teräskiekko ja isompi runko sekä kiekot. Muattavassa takapenkin tuki on tosi raskas - tehty teräshaarukasta.
Voihan olla ett oon punninnu väärin omani.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Taivutin tuommosen pellin jos tuon pulttais haarukan olkapäähän ja penkki siihen - hela liikkus sen verran kun tarttee, penkin kulmaa muutettaessa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Niinku noin, kevensin haarukan kruunuu samalla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vaikuttaa ainakin riittävän tukevalta. Nuo siipien päät voi loiventaa.
Päädystä katsoen on nyt näin I_o_I
Tee näin \o/
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Vaikuttaa ainakin riittävän tukevalta. Nuo siipien päät voi loiventaa.
Päädystä katsoen on nyt näin I_o_I
Tee näin \o/Jukka
Hyvä niistä voi vähän vuolla pois.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Onko tuo \o/-pelti alumiinia? Jos se on terästä, kestäisi vähemmälläkin paksuudella. Voima tulee \o/-kappaleen kautta ja tukee särmällä penkkiin. Jos kiinnitysruuvit penkin selkämykseen laitta lähelle tuota särmää, ei kesiosan tehtäväksi jää kuin pitää palat yhdessä. Siihen riittää kyllä ohuempikin teräspelti. JOs se on alumiinia, ihmettelen, miten saat särmät hitsattua kiinni. Pieni vinkki. Jätä hitsiin pieni katko suunnittelmiesi pultin kohdille, niin saat pultit lähelle särmää ilman rälläköintiä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Onko tuo \o/-pelti alumiinia? Jos se on terästä, kestäisi vähemmälläkin paksuudella. Voima tulee \o/-kappaleen kautta ja tukee särmällä penkkiin. Jos kiinnitysruuvit penkin selkämykseen laitta lähelle tuota särmää, ei kesiosan tehtäväksi jää kuin pitää palat yhdessä. Siihen riittää kyllä ohuempikin teräspelti. JOs se on alumiinia, ihmettelen, miten saat särmät hitsattua kiinni. Pieni vinkki. Jätä hitsiin pieni katko suunnittelmiesi pultin kohdille, niin saat pultit lähelle särmää ilman rälläköintiä.
Se on ruostumatonta tai hapokasta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.