Kehitys kehittyy. Hyvän näköinen pyörä. Minusta tarakka on tuossa ihan paikallaan. Miten niitä hevostyttöjä muuten kyditään. Entäpä ajaminen, joko sujuu ilman käsiä.
retro-mbb
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: retro-mbb
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: retro-mbb
Jos foorumin kokemuksia on uskominen, tytyille tulee luonnostaan halu ratsastaa menopelillä, jossa on pyöreä istuin. Kun takarengas on liikkuva kohde, tarakka on sosiaalinen palvelu.
Täällä maan tiheimmin asutussa kaupunginosassa pelottaa eniten muiden möhläykset, sitten ahtaus ja rotvallit ja vasta kolmantena omat mokat. Yleensä elämässä vika on eka. Siten en ole varma, riittääkö syrjäseuduillakaan turvallisuuteen kankea kääntyvyys. Kinneristeiltä voi tulla vastalauseita
Sinulla kun hitsipilli pysyy kädessä, ei ole iso työ leventää ohjaustankoja mahdollistamaan tiukemmat käännökset.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: retro-mbb
Onhan tuossa kääntyvyyttä kaksipyöräiseen vaikka kuinka, kunhan päästää sisäkaarteen käden irti ja antaa kahvan jyrkissä mutkissa mennä istuimen alle ja ohja ulkokaarten kahvasta. Tällaista systeemiä Sakarikin (nimimerkki irakas) on käyttänyt. Mahtaako tuo peili ottaa kiinni istuimen reunaan, jos oikein rajusti vasemmalle kääntää?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: retro-mbb
En suosita yksikätistä rotvallin ylitystä kääntyen ainakaan Helsingin korkeuden ja jyrkkyyden portailla. Reisi voi tulla istuimen lisäksi tielle peilin puolesta.
Re: retro-mbb
vaaka kirjoitti:En suosita yksikätistä rotvallin ylitystä kääntyen ainakaan Helsingin korkeuden ja jyrkkyyden portailla. Reisi voi tulla istuimen lisäksi tielle peilin puolesta.
Tätä ohjataan jaloilla;) yhdellä kädellä voi vähän varmistella.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: retro-mbb
Eniten kääntymistä rajoittaa käsivarsien pituus ja reisiin ottava emäputki.
Tuntui vain aluksi järjettömän kankealta kun viimeinen pyörä ennen tätä oli Jopon kopio.
Re: retro-mbb
PW kirjoitti:vaaka kirjoitti:En suosita yksikätistä rotvallin ylitystä kääntyen ainakaan Helsingin korkeuden ja jyrkkyyden portailla. Reisi voi tulla istuimen lisäksi tielle peilin puolesta.
Tätä ohjataan jaloilla;) yhdellä kädellä voi vähän varmistella.
Totta tuokin on, minä olen kokenut vain käännettävää ja samaan aikaan kallistettavaa alaohjattavaa mallia. Ja jalkaohjattavista vain yhtä kolmipyöräistä, jossa ei tarvitse miettiä tasapainoa ja pystyssä pysymistä. Joten en osaa arvioida kääntelyn vaikeutta, jos tilanne ei ole sama kuin pyörässäni. Joka vaatii lustelun ja pystypyörän tapaan vauhdin sekä kallistuskulman sovittamista tiukimpien käänösten tekoon. Mihin liittyen aiempi kommenttini jyrkkien yksikätisesti ohjattujen mutkien teko on vaarallista, jos töyssy tulee pienessä vauhdissa kallistaen tiukkaa mutkaa vaativassa paikassa=melko jyrkkä kallistuskulma. On sekunnin murto-osien kysymys, milloin polkaiset lisää vauhtia kyljelleen kaatumisen välttämiseksi. Ja pakanan kallistuksessa olo tuppaa kääntämään kaatumisen puolelle juuri, kun rotvalliin osuu. Tuplatuho varsinkin, jos kantaosuma on mahdollisuus.
Re: retro-mbb
Vaikeaa tämä rihtaaminen. Ensimmäinen harjoituskiekko meni lopullisesti pilalle mutta toinen onnistui jo niin hyvin että uskalsin koskea käyttöön tuleviin kiekkoihin. Hyvät tuli .
Tuossa pukkini:
Tein penkille kunnolliset kiinnikkeet ja liimasin keinonahat ja muutaman heinän pehmusteisiin. Ei mikään mestariteos mutta parempi kuin se teippiviritys.
Heitin takavaihtajan vipuineen takaisin samaan romukasaan josta sen kaivoinkin ja laitoin tilalle jotkut halvat palikat. Toimivat ainakin toistaiseksi paremmin.
Vaihdoin myös tarakan sopivampaan.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: retro-mbb
Näyttää käyttökelpoiselta. Entäpä ajelut, miten ne ovat sujuneet?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: retro-mbb
Ajoasento alkaa tuntua luontevalta. Itseasiasa pystypyörä tuntui todella omituiselta kun ajoin sillä tässä eräänä päivänä, aivan kuin polkimet olisivat olleet jossain kaukana takana
Re: retro-mbb
ES kirjoitti:Vaikeaa tämä rihtaaminen. Ensimmäinen harjoituskiekko meni lopullisesti pilalle mutta toinen onnistui jo niin hyvin että uskalsin koskea käyttöön tuleviin kiekkoihin. Hyvät tuli
Miten ihmeessä kiekon saa pilalle? Halkesiko vanha teräsvanne keskeltä
Re: retro-mbb
jooseha kirjoitti:ES kirjoitti:Vaikeaa tämä rihtaaminen. Ensimmäinen harjoituskiekko meni lopullisesti pilalle mutta toinen onnistui jo niin hyvin että uskalsin koskea käyttöön tuleviin kiekkoihin. Hyvät tuli
Miten ihmeessä kiekon saa pilalle? Halkesiko vanha teräsvanne keskeltä
Nippeli tuli homeisesta alumiinivanteesta läpi .
Re: retro-mbb
Maalasin pyörän jo ajat sitten mutta vasta nyt muistin päivittää tilanteen tännekin.