Rakentajat, Muuttuuko ohjaus raskaammaksi jos moottorin tehoa/vääntöä lisätään ?.
FlooW pyörän kasaaja Usva Bikes näin väittää.
Tässä poljin voima tulee vaihteistolle jonka jälkeen moottorin teho taka-akselille.
Takapyörät myös kääntyy
sv kirjoitti:Rakentajat, Muuttuuko ohjaus raskaammaksi jos moottorin tehoa/vääntöä lisätään ?.
FlooW pyörän kasaaja Usva Bikes näin väittää.Tässä poljin voima tulee vaihteistolle jonka jälkeen moottorin teho taka-akselille.
Takapyörät myös kääntyy
En keksi miten ohjaus ja moottorin teho voisivat olla toisistaan riippuvia.
Floow on melkoinen kummajainen jopa nojapyörien joukossa, siitä on hyvin vähän tietoa netissä. Laita ihmeessä siitä lisää kuvia tänne, voit saada fiksumpia vastauksiakin Etenkin ohjaus kiinnostaa.
Ei kyl mitään tietoa kyseisen vehkeen rakenteista, mutta mikäli vehkeessä on sekä kääntyvät että vetävät takapyörät, niin eikös, olkapoikkeama vaikuta ohjaukseen tilanteissa joissa momentti ei välity takarenkaille tasan.
Eli jos taka- akselista puuttuu tasauspyörästö ja veto on toteutettu vapaarattailla (tai vielä huonommin toispuoleisesti), niin silloinhan ainakin kaartaessa veto kulkee sisäkaarteen renkaan kautta ja näin ollen kampeaa - mahdollisen- olkapoikkeaman vipuvarren verran ohjausta. Kampeamisen suunta puolestaan riippuu olkapoikkeaman suunnasta.
Kyl varmaan etuvetoinen autokin olis aika vikuri ajaa jos tekis kemppilukon tasauspyörään ja ottais toisen vetarin pois! Mut polkupyörän momenteilla vetely lienee melko vähäistä. Joku innokkaampi saattais pikaiseen laskea mahdollisen haitan, mutta se taas vaatis hiukan tietoa vehkeen ominaisuuksista.
Härski kirjoitti:Kyl varmaan etuvetoinen autokin olis aika vikuri ajaa jos tekis kemppilukon tasauspyörään ja ottais toisen vetarin pois!
Riittää että etuvetoautossa on pelkkä kemppilukko ja molemmat vetarit normaalisti paikoillaan, niin ompa melko vikuripässi pideltävä. Nimimerkillä jokamiesluokkaa fiestalla ajanut
Edistäs ongelmanratkasua jos tosiaan olis pyörästä enempi kuvia ja tietoo - käyttökokemuksiakin. Vastaajillakin olis hauskemmpaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vilijami kirjoitti:Härski kirjoitti:Kyl varmaan etuvetoinen autokin olis aika vikuri ajaa jos tekis kemppilukon tasauspyörään ja ottais toisen vetarin pois!
Riittää että etuvetoautossa on pelkkä kemppilukko ja molemmat vetarit normaalisti paikoillaan, niin ompa melko vikuripässi pideltävä. Nimimerkillä jokamiesluokkaa fiestalla ajanut
Hahhaa. OT. Mutta kattokaas jätkät tää - kemppilukkoasiaa. https://www.dropbox.com/s/0ej7uga0xumbx ... i.mov?dl=0
Vilijami kirjoitti:Härski kirjoitti:Kyl varmaan etuvetoinen autokin olis aika vikuri ajaa jos tekis kemppilukon tasauspyörään ja ottais toisen vetarin pois!
Riittää että etuvetoautossa on pelkkä kemppilukko ja molemmat vetarit normaalisti paikoillaan, niin ompa melko vikuripässi pideltävä. Nimimerkillä jokamiesluokkaa fiestalla ajanut
Maastoautoissa ei suositella automaattilukkoperää asennettavaksi etuakselille juurikin tuosta syystä.
Pastori kirjoitti:Hahhaa. OT. Mutta kattokaas jätkät tää - kemppilukkoasiaa. https://www.dropbox.com/s/0ej7uga0xumbx ... i.mov?dl=0
Huippuhyvä
Empä tiennytkään asuvani amispääkaupungissa!
Vilijami kirjoitti:Pastori kirjoitti:Hahhaa. OT. Mutta kattokaas jätkät tää - kemppilukkoasiaa. https://www.dropbox.com/s/0ej7uga0xumbx ... i.mov?dl=0
Huippuhyvä
![]()
Empä tiennytkään asuvani amispääkaupungissa!
Aivan loistava! Asiaohjelma.
vph kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Pastori kirjoitti:Hahhaa. OT. Mutta kattokaas jätkät tää - kemppilukkoasiaa. https://www.dropbox.com/s/0ej7uga0xumbx ... i.mov?dl=0
Huippuhyvä
![]()
Empä tiennytkään asuvani amispääkaupungissa!Aivan loistava! Asiaohjelma.
Tommosii meidän amikset tekee – ns. lyhyt dokkari.