jori kirjoitti:Meillä on Särkänniemen kohdalla pari suojatievaloa, jotka vaihtuvat jalankulkijalle vihreäksi, kun painaa nöyrryytysnappia. Näissä nöyrryytystä on kuitenkin vielä lisätty sillä, että napin painamisen jälkeen pitää odottaa yksi ylimääräinen kokonainen kierros ajoratojen valojen vaihtumisia, vaikka nämä suojatiet ovat suuntaan, johon menee hyvin vähän kävelijöitä, eikä kävelijät siis juuri lisäänny, vaikka heidät pakotetaan odottelemaan ylimääräinen valokierros. Koska jalankulkijoita menee näistä yli vähän, ei tuolla ylimääräisellä odottamisella ole liikennevirtaa parantavaa vaikutusta, vain kävelijöitä hidastava.
Olen itse ryhtynyt tällaisen havaittuani pyöräilemään suoraan päin punaisia siinä valokierron vaiheessa, kun pitäisi olla jalankulkijoille vihreät jo ensimmäisellä kierroksella. Tällaisia järjestelyjä minä sanoisin nöyrryytysnapista poiketen NÖYRRYYTYSNAPEIKSI.
Mä olen hiljaisissa risteyksissä mennyt punaisilla... Kärpäsenmäellä on sentäs yhdet valot jotka tunnistaa pyöräilijän mutta koska on nappi niin olen itselleni antanut oikeuden ajaa punaisilla