Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13840
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

:lol

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Pyöräkorjaamolle tänään Helsinki-mbb:llä, tandemiin kiekkoja etsin.
Keskustelu (K=korjaaja, M=mie):
M: Löytyskö 2 vetävää 559 kiekkoo? K: Juu, katotaan tuolta. M: tässä olis leveimmän näköset, katotaan ulkona tarkemmin. K: 25 ja 23 mm M:Tulisivat 2vetoseen tandemiin, kestäsköhän nää tandemissa? K: mutt toinenhan sais olla etukiekko? M: molemmat pyörät vetäis.
Helsinki pyörä on vieressä ja ennenkin oon sillä siellä käyny ja aina etuvetosella pyörällä. Ei meinannu millään mennä kaaliin kaksvetonen pyörä, ennen ku tarkkaan katto pyörääni K: nää siun pyörät on niin erikoisia.
Kaupat tuli mutta on se niin sitkeessä ihmismieleen pinttyny ajatus - joo usein ittellänikin :oops:

Kyllä olisi havaintopsykologian tutkijalle mainio koekenttä ajella etuvetoisella nojapyörätandemikinnerillä ja kirjailla kommentteja. :D

:lol:
Rakentamatta viel tommone pyörä;)

Mikä pyörä. :shock: En minä vain näe mitään. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Nojapyörätandemkinneri on siis vielä rakentamatta!

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Eilen tuli vastaan vanha ystävä, joka sairastaa dementiaa, ystävätär oli kävelyttämässä. Tunnistin ja hiljensin - heti huomas kun kaverin naamalle levis hymy ja silmät loisti. En tiedä tuntisko minnuu ilman pyörää mutt aina kun oon nähny havahtuu selvästi ja piristyy pyörästä - tosin hyvin lyhyeksi aikaa. Puhuu hyvin vähän ja harvoin mutta sanoi nyt: "Hyvä pyörä".
Tilanne piristi minuakin, koska hän näytti hyväkuntoselta. Sinänsä on ollu järkyttävä seurata miten, ennen eläkeikää alkanut sairaus etenee ja vie toimintakyvyn ja -halun :cry:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Välillä tuntuu siltä, että havaintoon ei riitä edes yksipenkkinen tandem luomuajossa.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Kolmen porukka seisoskeli klv:n laidalla. En ole ihan varma mutta ensimmäisen kuulin hokevan jotain "chilling" ja sitten ku sen vieruskaveri hoksasi et mie ajan siitä vierestä ohi, kuului melko äänekäs "holy fuck" :D . Aina jotenkin huvittaa herättää ihmisissä tällasia reaktioita ihan vain ajamalla pyörää :mrgreen: .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Oltiin Rikun kanssa tulossa Kukkolankoskelta nii kaks miestä tuli hölkäten vastaan ja toinen sanoi, että mitäs miehiä te ootte? :D Riku polki edessä ja minun kohalla sanoivat, että oho se oliki nainen!
Miksi aina oletetaan, että miehet polkee :(

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Salsa kirjoitti:

Oltiin Rikun kanssa tulossa Kukkolankoskelta nii kaks miestä tuli hölkäten vastaan ja toinen sanoi, että mitäs miehiä te ootte? :D Riku polki edessä ja minun kohalla sanoivat, että oho se oliki nainen!
Miksi aina oletetaan, että miehet polkee :(

Nyt ne on lapissakin nähneet sen ihmeen :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Salsa »

PW kirjoitti:
Salsa kirjoitti:

Oltiin Rikun kanssa tulossa Kukkolankoskelta nii kaks miestä tuli hölkäten vastaan ja toinen sanoi, että mitäs miehiä te ootte? :D Riku polki edessä ja minun kohalla sanoivat, että oho se oliki nainen!
Miksi aina oletetaan, että miehet polkee :(

Nyt ne on lapissakin nähneet sen ihmeen :mrgreen:

Joo ja ne pelkää täällä pyöräteillä :D vastaantulevat pyöräilijät joko hyppää pyöränpäältä äkkiä pois tai sitten painelevat pusikkoon haha

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Hahhah, tänään lenkiltä takas tullessa Turun keskustassa joku mies käveli ajoradalla yhen auton ohi. Mun kohdalla yhtäkkiä tarjosi tölkkiään samalla huikaten "matkajuomaa" :D . Valitettavasti en kerennyt reagoida muuta kuin hölmistyneesti häh.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Premnas kirjoitti:

Kolmen porukka seisoskeli klv:n laidalla. En ole ihan varma mutta ensimmäisen kuulin hokevan jotain "chilling" ja sitten ku sen vieruskaveri hoksasi et mie ajan siitä vierestä ohi, kuului melko äänekäs "holy fuck" :D . Aina jotenkin huvittaa herättää ihmisissä tällasia reaktioita ihan vain ajamalla pyörää :mrgreen: .

Älä ihmettele, jos 40 lasissa suhautit ohi hehe.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

^ En mä ajele klv:llä tollasia nopeuksia, varsinkaan jos siel näkyy muita ihmisiä. Sellaset nopeudet on maantiereittejä varten :wink: . Ihmiset eivät vaan vielä oo tottuneet näkemään näitä pyöriä täälläpäin ja sitten tulee mielenkiintoisia kommentteja :P . Eilen yksi nainen tuli liikennevaloissa seistessäni - tai siis maatessani - kyselemään eikö niska tule kipeäksi. Sanoin että voi tulla pitkillä matkoilla, muttei nyt mitenkään mahdottomasti. Kommentoi vielä että tuohan on jaloille hyvää liikuntaa, en voinu olla eri mieltä :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Usein kun ajan nuorisojoukon ohi, kuuluu takaa: "Miekii tahon tollasen pyörän". Ehkä pitäs "poikakerho" perustaa - Jokapoikakerho, nojapyörien ja kinnereiden rakentelua :mrgreen:
Joo, ei olis tytöiltä kielletty :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13840
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Usein kun ajan nuorisojoukon ohi, kuuluu takaa: "Miekii tahon tollasen pyörän". Ehkä pitäs "poikakerho" perustaa - Jokapoikakerho, nojapyörien ja kinnereiden rakentelua :mrgreen:
Joo, ei olis tytöiltä kielletty :wink:

Eikös tämä sellainen jo ole. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Usein kun ajan nuorisojoukon ohi, kuuluu takaa: "Miekii tahon tollasen pyörän". Ehkä pitäs "poikakerho" perustaa - Jokapoikakerho, nojapyörien ja kinnereiden rakentelua :mrgreen:
Joo, ei olis tytöiltä kielletty :wink:

Eikös tämä sellainen jo ole. :D

:D Tää on tämmönen "Ukkopoikakerho" :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nixor
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 19:23
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Nixor »

Pari viikkoa sitten yksi puolituttu kysyi mun Nazca Paseosta "Rakensitko itse?" Sanoin että en. Hän kysyi että "No miksi et?"
Toissapäivänä yläastelaiset huusi "Mikä v***u toi on?" ja "Keuli!"

Vastaa Viestiin