Britannian poliisi tunnistaa nukkumistarpeisia, miksei muut? tämä on jo sitä peräänkuulutettua käytäntöä. Minä tunnistan väsyneitä, kun on kokemusta ja nähnyt väsyneitä ihmisiä paljon vuosikymmenten ajan. Ei se mahdotonta ole. Kuten kaikki ihmisen tekemä, virhemahdollisuus on olemassa, mitä sitten? Jo speksasin, mitkä ovat plussat ja miinukset. Eli ei miinusta tarjolla nykytilanteeseen nähden poliisin pysäytyksestä. Jos oikeasti tietäisit, mitä on tajunnan rajamailla olo väsymyksestä johtuen ja siihen päälle huimaus ja polvien pettäminen, jos päätä roikuttoo alas kyykistyessä, saattaisit tajuta sen ,että korppa ei veny rajansa yli ja jos poliisi pysäyttää sinut, ei edes adrenaliini riitä kuittaamaan univajetta. Edes noin ääritapaus ei ole vaikeaa tunnistaa. Älä aliarvioi ihmesten kykyjä.
Kinneri jäi rekan alle
Re: Kinneri jäi rekan alle
http://www.velomobilforum.de/forum/inde ... ngo.45430/
Saksan foorumilla on myös onnettomuus noteerattu pitkässä viestiketjussa. Velowagonille toivotaan hyvää paranemista ja todetaan myös suojelusenkelin olleen matkassa.
Terveisiä myös Ähtäristä, onnettomuus on päivittäin mielessämme ja puheissamme ollut..
Anne ja Tuomo
-
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: Kinneri jäi rekan alle
Lisänä soppaan nykyinen ajoaika laki pakottaa kuskit ajamaan väsyneenä.
Jos vaikka viimeisen tauon munkki alkaakin painamaan silmiäsi et voi pysähtyä ja ottaa pikkunokosia koska ajoaikasi ylittyisi ja saisit sakot.
Ajoaika lakiin pitäisi saada muutos joka sallisi suurempia heittoja.
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Kinneri jäi rekan alle
Mustasudenkorento kirjoitti:Lisänä soppaan nykyinen ajoaika laki pakottaa kuskit ajamaan väsyneenä.
Jos vaikka viimeisen tauon munkki alkaakin painamaan silmiäsi et voi pysähtyä ja ottaa pikkunokosia koska ajoaikasi ylittyisi ja saisit sakot.
Ajoaika lakiin pitäisi saada muutos joka sallisi suurempia heittoja.
Kyllä voit ottaa tauon eikä siitä virkavalta valita pätkääkään, ainoastaan pomo voi valittaa jos olet myöhässä aikataulusta. Ajoaikaa kertyy ainoastaan sillon kun ajoneuvo liikkuu.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Kinneri jäi rekan alle
Wacky kirjoitti:Mustasudenkorento kirjoitti:Lisänä soppaan nykyinen ajoaika laki pakottaa kuskit ajamaan väsyneenä.
Jos vaikka viimeisen tauon munkki alkaakin painamaan silmiäsi et voi pysähtyä ja ottaa pikkunokosia koska ajoaikasi ylittyisi ja saisit sakot.
Ajoaika lakiin pitäisi saada muutos joka sallisi suurempia heittoja.Kyllä voit ottaa tauon eikä siitä virkavalta valita pätkääkään, ainoastaan pomo voi valittaa jos olet myöhässä aikataulusta. Ajoaikaa kertyy ainoastaan sillon kun ajoneuvo liikkuu.
Yksi mihin toi nokostauko voi vaikuttaa on se, että jos seuraavan kerran pitää startata vaikkapa klo 2.30 niin kiesi pitää olla parkissa 17.30, että saa vähintään 9 h vuorokausilevon (saa lyhentää 11 tunnista 3 x viikossa 9 tuntiin). Toinen on sitten joku runkolinja missä seuraava kuski varttuu vaihtopaikalla jota saattaa närästää viivästys mutta jos silmä luppasee niin kyllä mä vartin tirsat valkkaisin.
Saa muuten helposti paskan jätkän maineen kun menee valittamaan asiakkaalle = ajomääräyksen antaja, että 17 h on ihan liikaa päivän pituudelle ja ajomääräyksen antaja on ihan samanlaisessa vastuussa onnettomuuden sattuessa kun ei ole mahdollista pitää lain vaatimaa vuorokausilepoa + se, että ajoajat paukkuu... Pari kertaa aika isoon ääneen tuosta keskusteltiin ja valitus meni pomolle. Lopputulos oli se, että kieltäydyin sitten ajelemasta enää perjantaina kun torstai oli toi skitso päivä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kinneri jäi rekan alle
terppa kirjoitti:Wacky kirjoitti:Mustasudenkorento kirjoitti:Lisänä soppaan nykyinen ajoaika laki pakottaa kuskit ajamaan väsyneenä.
Jos vaikka viimeisen tauon munkki alkaakin painamaan silmiäsi et voi pysähtyä ja ottaa pikkunokosia koska ajoaikasi ylittyisi ja saisit sakot.
Ajoaika lakiin pitäisi saada muutos joka sallisi suurempia heittoja.Kyllä voit ottaa tauon eikä siitä virkavalta valita pätkääkään, ainoastaan pomo voi valittaa jos olet myöhässä aikataulusta. Ajoaikaa kertyy ainoastaan sillon kun ajoneuvo liikkuu.
Yksi mihin toi nokostauko voi vaikuttaa on se, että jos seuraavan kerran pitää startata vaikkapa klo 2.30 niin kiesi pitää olla parkissa 17.30, että saa vähintään 9 h vuorokausilevon (saa lyhentää 11 tunnista 3 x viikossa 9 tuntiin). Toinen on sitten joku runkolinja missä seuraava kuski varttuu vaihtopaikalla jota saattaa närästää viivästys mutta jos silmä luppasee niin kyllä mä vartin tirsat valkkaisin.
Saa muuten helposti paskan jätkän maineen kun menee valittamaan asiakkaalle = ajomääräyksen antaja, että 17 h on ihan liikaa päivän pituudelle ja ajomääräyksen antaja on ihan samanlaisessa vastuussa onnettomuuden sattuessa kun ei ole mahdollista pitää lain vaatimaa vuorokausilepoa + se, että ajoajat paukkuu... Pari kertaa aika isoon ääneen tuosta keskusteltiin ja valitus meni pomolle. Lopputulos oli se, että kieltäydyin sitten ajelemasta enää perjantaina kun torstai oli toi skitso päivä.
Juuri tästä syystä pitää saada ne pientareen puolen tärinäraidat pois, jotta menee se palaute oikeaan osoitteeseen, liian tiukan ajomääräyksen antajalle (lasti ei mene perille, vaan jää ojaan odottelemaan hinausta). Nykytilanteessa lasti menee perille, mutta matkalla tulee jyrätyksi kinneristejä, kun unissaan ajellaan äänen perusteella. Huomatkaa, että en todellakaan vastusta keskiviivan tärinäraitaa, vaan ainoastaan pientareen raitaa, joka estää pyöräilijän ajon poissa hämärän rajamailla ajelevien autoilijoiden alta ja pahimmillaan heittää pientareelle tärinäraidan yli väistämistä yrittävän pyöräilijän nurin tielle auton alle. Perustelu pientareen puolen tärinäraidalle on virhetulkinta, eikä hyöty vastaa aiheutettuja haittoja ja kustannuksia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Kinneri jäi rekan alle
Vetureissa on kuulemma kuskin silmiä tarkkaileva laite joka havaitsee silmien "lumpsahtelun", eli nukahtamisen.
Lisäksi niissä on kuolleenmiehen kytkin jota pitää painaa kokoajan.
Itsekin jouduin kerran väistämään autoilijaa niin että kaadoin Leitran kyljelleen.
Kuski ei kuulemma ollut havainnut minua, vaikka ajoin valot päällä pyörätietä ja hän oli pysähtyneenä poikkitiellä kolmion takana ja lähti liikkeelle juuri kun olin tulossa kohdalle.
Onneksi ei tullut osumaa, kun väistin.
Kutsuin kuitenkin poliisin paikalle, koska arvelin vakuutusyhtiön kanssa tulevan vaikeuksia korvausten kanssa.
Korvaukset sain ja Leitra tuli kuntoon.
Entiedä jos polkupyörissä kaikilla olisi vaikka vilkkuva punainen takavalo, ja moottoriajoneuvojen kuskeille kerrottaisiin, että se tarkoittaa polkupyörää/kinneriä, niin vähentäisikö se epäselvyyttä, mitä edessä on?
En toivoisi kenellekkään tuon kaltaisia kokemuksia.
Kinneri
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Kinneri jäi rekan alle
kinneri kirjoitti:Vetureissa on kuulemma kuskin silmiä tarkkaileva laite joka havaitsee silmien "lumpsahtelun", eli nukahtamisen.
Lisäksi niissä on kuolleenmiehen kytkin jota pitää painaa kokoajan.
Tämä ei pidä täysin paikkaansa. Vetureissa on kuolleenmiehen kytkin, mutta sitä ei todellakaan paineta kokoajan koska se ei havaitsisi kuollutta luotettavasti sillälailla, vaan veturin ohjaamossa on äänimerkki vaihtelevalla ajastimella ja kuljettajan on painettava kuolleenmiehen kytkiintä aina kun äänimerkki annetaan jotta juna ei pysäytä itse itsensään.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Re: Kinneri jäi rekan alle
Wacky kirjoitti:Mustasudenkorento kirjoitti:Lisänä soppaan nykyinen ajoaika laki pakottaa kuskit ajamaan väsyneenä.
Jos vaikka viimeisen tauon munkki alkaakin painamaan silmiäsi et voi pysähtyä ja ottaa pikkunokosia koska ajoaikasi ylittyisi ja saisit sakot.
Ajoaika lakiin pitäisi saada muutos joka sallisi suurempia heittoja.Kyllä voit ottaa tauon eikä siitä virkavalta valita pätkääkään, ainoastaan pomo voi valittaa jos olet myöhässä aikataulusta. Ajoaikaa kertyy ainoastaan sillon kun ajoneuvo liikkuu.
Ajoaikaa kertyykin noin(tietyin varauksin), mutta ylimääräinen tauko venyttää myös päivän mittaa eli vuorokausilepoa ei vältämättä ennätä pitää vaaditun 24 tunnin aikana päivän aloittamisesta.
Vanhanmallisella digipiirturilla on muuten mahdollista käyttää enemmän ajoaikaa kuin työpäivän pituus on Aika triviaali tapaus, mutta kuitenkin mahdollista.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kinneri jäi rekan alle
Tässä tapauksessa oli ilmeisesti tapahtunut aika samanalainen kolari kuin velowagonilla http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis ... aalareissu
Autokuljettaja ei havainnut pyöräilijää ollenkaan?
Tässä tapauksessa ei näytä olleen tärinäraitoja, mutta toisaalta ei kyllä ole piennartakaan johon ne olisi voinut jyrsiä https://www.google.fi/maps/@62.56253...8i6656!6m1!1e1
Mutta sitä en kyllä ymmärrä ollenkaan että miten ihmeessä pyöräilijä selvisi hengissä kun tiellä näyttäisi olevan 100 km/h nopeusrajoitus ja autoilija ei havainnut lainkaan => ajoi sitä sataa päälle?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: Kinneri jäi rekan alle
TMS kirjoitti:Tässä tapauksessa oli ilmeisesti tapahtunut aika samanalainen kolari kuin velowagonilla http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis ... aalareissu
Taaskaan ei ole mahdollisuutta kommentoida, koska se vaatisi jotain **tun fasebuukkia. Pian joutuu luomaan fasebuuktilin ja ilmoittamaan siellä, että en hyväksy ketään kaveriksi, koska olen vain sen takia, että näitten lehtien sivuille pääsee kommentoimaan. Pöh!
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Re: Kinneri jäi rekan alle
Kuulemma huomenna hovissa käsittely. Auttaako jos koko foorumin porukka pitää peukkuja ja toivoo parasta?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Kinneri jäi rekan alle
PW kirjoitti:Kuulemma huomenna hovissa käsittely. Auttaako jos koko foorumin porukka pitää peukkuja ja toivoo parasta?
Tänään oli... kävin kans paikalla änkyttämässä kun kutsu kävi. 30 pv joutuu odottelemaan lopullista päätöstä. Ressaavia aikoja Petjalle
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Re: Kinneri jäi rekan alle
Petja kertoi facessa, ettei hovissa muuttunut mikään
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kinneri jäi rekan alle
PW kirjoitti:Petja kertoi facessa, ettei hovissa muuttunut mikään
Pyöräilijältä on siis oikeuden päätöksen mukaan oikeutettua vaatia mahdottomuuksia. Pitää kyetä ajamaan pientareella, jossa ei mahdu ajamaan ainakaan turvallisesti järkevällä nopeudella.
Johdonmukaisuuden vuoksi autoilijalle pitää kirjoittaa sakko liikenteen vaarantamisesta poikkeuksetta aina, jos mikä tahansa onnettomuus tapahtuu. Autohan on kyettävä pysäyttämään ajoradan näkyvällä osalla aina ja kaikissa tapauksissa. Jos näin tekee, ei voi törmätä mihinkään. JOs siis törmää, on rikkonut lakia. Aina on mahdollista hidastaa nopeutta niin, ettei törmäysvaaraa ole. Mahdottoman vaatiminen pitää olla tasapuolista.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma