Vilijami kirjoitti:Tyylikäs taiteellinen toteutus, mutta pitkähkö ja kiikkerä
Tän tyylisuunnan pyörissä ei ajettavuus kait oo ensimmäisenä listalla
Vilijami kirjoitti:Tyylikäs taiteellinen toteutus, mutta pitkähkö ja kiikkerä
Tän tyylisuunnan pyörissä ei ajettavuus kait oo ensimmäisenä listalla
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Neljä pyörää ohjaa, kaksi vetää: https://www.facebook.com/ligfiets4punt0
Tämän hedelmän kuori aukee helposti - sisään meno, huolto, siivous ym. iisiä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jarcco kirjoitti:Neljä pyörää ohjaa, kaksi vetää: https://www.facebook.com/ligfiets4punt0
VR muutama päivä sitten kyseli, millaisia tulevat olemaan kinnerit 20 vuoden päästä. Sanoin, että etuvetoisia ja neilipyöräohjattuja. Tämän projektin nimi viittaa neljännen polven nojapyörään ja siinä on etuveto ja nelipyöräohjaus. On vain toistaiseksi kähestytty liian insinöörimäisesti ja tullut monimutkainen.
Kardaaninivelellinen väliakseli ja kaksi kiertyväketjuista vetoa etupyöriin ja silti neljä pyörää ohjaamassa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Monimutkaiseksi minäkin tuota moittisin. Yksinkertanen on kuitenkin penkin takatuenta - onko siinä kakskierretankoa vaan? Onko riitävän tukeva sivusuunnassa - vinotukipuuttuu?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Monimutkaiseksi minäkin tuota moittisin. Yksinkertanen on kuitenkin penkin takatuenta - onko siinä kakskierretankoa vaan? Onko riitävän tukeva sivusuunnassa - vinotukipuuttuu?
Ei ole muutenkaan tarpeeksi tukeva –ja toisaalta liian– mutta näyttää suuntaa tulevaisuuteen. Neljä pyörää, jotka kaikki ohjaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Monimutkaiseksi minäkin tuota moittisin. Yksinkertanen on kuitenkin penkin takatuenta - onko siinä kakskierretankoa vaan? Onko riitävän tukeva sivusuunnassa - vinotukipuuttuu?
Ei ole muutenkaan tarpeeksi tukeva –ja toisaalta liian– mutta näyttää suuntaa tulevaisuuteen. Neljä pyörää, jotka kaikki ohjaa.
Kun tuommosessa kaikki pyörät kääntyy mutta ei kauheen jyrkästi, onko kääntösäde kuitenkin suht pieni tai riittävä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:jori kirjoitti:PW kirjoitti:Monimutkaiseksi minäkin tuota moittisin. Yksinkertanen on kuitenkin penkin takatuenta - onko siinä kakskierretankoa vaan? Onko riitävän tukeva sivusuunnassa - vinotukipuuttuu?
Ei ole muutenkaan tarpeeksi tukeva –ja toisaalta liian– mutta näyttää suuntaa tulevaisuuteen. Neljä pyörää, jotka kaikki ohjaa.
Kun tuommosessa kaikki pyörät kääntyy mutta ei kauheen jyrkästi, onko kääntösäde kuitenkin suht pieni tai riittävä?
Kääntöympyrän keskipiste on etu- ja takapyörien akselilinjojen leikkauspisteessä. Paremmin se joka tapauksessa kääntyy kuin saman akselivälin ajokki, jossa etupyörä kääntyy tuplasti. Lisäksi kääntösädettä pienetää kääntösäteen parempi sijainti keskellä ajoneuvoa taka-akselin jatkeen sijaan, jolloin keula kiertää kaukaa ja vaatii tilaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mites ne Ackermannit menee nelipyöräohjatussa, tartteeko miettii?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Mites ne Ackermannit menee nelipyöräohjatussa, tartteeko miettii?
Jos kääntyvät etu- ja takapyörät yhtä paljon, on asia ihan sama kuin etuohjatussa, mutta jos kääntyvät eri määrän, täytyy tehdä jonkinlainen kompromissi. Käytännössä ei aiheuta ongelmaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Fasebookin nojapyöräryhmässä tuommonen kotimainen pyörä. Tarinaa pyörän rakentamisesta ja käytöstä http://pasinjutut.blogspot.fi/2016/07/n ... jekti.html
Jos ymmärsin oikein Pasilla on foorumille rekisteröitymisongelma, voisko JOKU tehdä jotain asialle?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Painavalta näyttää.
PW kirjoitti:Jos ymmärsin oikein Pasilla on foorumille rekisteröitymisongelma, voisko JOKU tehdä jotain asialle?
Voisin olla se JOKU, jos tietäisin, millainen ongelma on.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jos ymmärsin oikein Pasilla on foorumille rekisteröitymisongelma, voisko JOKU tehdä jotain asialle?
Voisin olla se JOKU, jos tietäisin, millainen ongelma on.
Siis, oottelee tunnuksia foorumille (tai mitä ne on), eilen yrittäny rekisteröityä. Pastori epäili roskapostiin menneen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jos ymmärsin oikein Pasilla on foorumille rekisteröitymisongelma, voisko JOKU tehdä jotain asialle?
Voisin olla se JOKU, jos tietäisin, millainen ongelma on.
Siis, oottelee tunnuksia foorumille (tai mitä ne on), eilen yrittäny rekisteröityä. Pastori epäili roskapostiin menneen.
Minä liityin tänään ja ihmettelin kans monta kertaa kun ei tule aktivointiviestiä ja tilasin jo uudenkin ja sittenhän niitä löytyikin kaksin kappalein roskapostista. Että Gmailissa menee ainakin suoraan roskapostiin.
Edit, siis eilen liityin.
Härmäpyörä 2013 muutaman kuukauden
ICE Adventure 12.8.2016 ->
Nazca Paseo 13.9.2021 ->