jori kirjoitti:Kävipä tuuri, kun et laittanut 32-piikkistä eteen.
Tää on hyvä!
jori kirjoitti:Kävipä tuuri, kun et laittanut 32-piikkistä eteen.
Tää on hyvä!
Olen nyt kevään-kesän poljeskellut tällä Luggarionilla. Kilometreistä en tiedä kun ei ole eikä tule mittaria, mutta ehkä jossain 1500-2000km paikkeilla? Ensimmäinen pyöräni mihin en kaipaa oikein mitään muutosta. Tuntuu välillä jopa henkeä salpaavan tylsältä, kun ei pääse tekemään parannuksia
Aika hyvin onnistunut laite siis. Jalkajarru ja handsfree meininki on ihan parasta. Tällä kokemuksella voin suositella tätä mallia kaikille, jotka haluavat leppoisan cruisailupelin. Kilpa- ja huippunopeuspyöräksi tämä ei ole paras mahdollinen.
Jos vängällä hakee jotain parannusta, niin ohjausnivel saisi olla korkeammalla, korkeasta kanttareesta hitaasti alas tulossa pultin pää raapaisee kiven reunaa. Mutta tämäkin on melko harvinainen tilanne.
Toinen muutos voisi olla kaksvaihteinen automaattinapa. Sopisi katkaistavan/taittopyörän henkeen mainiosti, koska pääsisi vaihdevaijerista eroon. Sellaisen automaatin haluaisin, että isompi vaihde olisi suora, vaan eipä taida löytyä? Kunto ja/tai polkemistekniikka on vissiin parantunut kesän mittaan, kun tuntuu että 95% lenkeistä menee isoimmalla vaihteella. Oikeastaan vain kanttareiden ylityksiin kaipaa pienempää pykälää.
Schwalben Trykerit ovat hyvä valinta kolmipyöräkäyttöön, rullaa yhtä kevyesti kuin Kojak mutta silti joustaa paremmin. Johtuu ilmeisesti vyörengas tekniikasta? Rengas on paljon kovempi suoraan kulutuspinnasta painettaessa kuin kyljestä. Yhtään rengasrikkoa ei ole ollut, joten pistosuojaus on ilmeisen hyvä.
Kyläkaupasta KT-2 napa. Kaksi vaihdetta ja jalkajarru. Isompi on suora ja pienempi alennusvaihde. On tosin potkuvaihteinen eikä automaatti.
Onko tosiaan kt 2:ssa isompi vaihde suora? Sehän voisi olla hyvä vaihtoehto.
On. Hae pois vaan Hintakin oli vaan neljäkymppiä. Halpisnapa, mutta soiva peli kunhan vaihtaa varastorasvat pois.
Meninki haaveilemaan kaksvaihteisesta. Tämän illan lenkillä hajos jotain Nexus 3:sta. Jarruraudan kiinnityspanta katkesi ja jarrurauta pyörähti jarrutuksessa kierroksen ympäri. Onneksi oli pikkuliinanpätkä mukana, ni sain köytettyä jarruraudan kotimatkan ajaksi. Nyt tällä hetkellä kolmosella ei pyöri polkimet ollenkaan, ykkösellä ja kakkosella voi ajaa, mutta jarrun toiminta on liian pehmeä ja epämääräinen. Naksutustakin pitää jarruttaessa. Mitähän tuolta särkyi?
Aukaisin navan, mutta en löytänyt muuta varsinaista vikaa, kuin akselista oli kierre pyörähtänyt sileäksi jarruraudan puolelta.
Hyllyssä sattui olemaan uudehko 559 nexus 3 kiekko, josta vaihdoin sisuskalut 406 kiekkoon. Jarruraudan peltipannan vaihdoin pakoputkilemmari-lattarauta tyyppiseksi. Sanoisin että kestää.
Tää värkki tuli koeajettua Nokialla, ihan mahtavan rento fiilis. Rento asento, ja käsiä ei tarvi mihinkään. Käsinojata jos laittais niin vielä rennompi
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Mä hekottelin huonoa tuuria, joka saattoi kerrankin tuoda hyötyäkin, kun keksin, että takakatetut miesten aikuisten divisioona oli invaluokka. Ja osallistujina oli vain käsivaivaisia. Meillä osallistujilla on yhteensä maksimissaan 2,5 hyvää kättä. Joista se 0-0,5 hyvää kättä voi halutessaan lepuuttaa käsinojalla, joka on oikealla puolella pyörässäni. Tosin ei monta sekuntia onnistunut Nokialla edes penkin säädön jälkeen, kun vasuri oli niin loppu, että oikealla kipeällä paikkasin tervettä kättä Vaikuttaa kipuna vieläkin oikeassa kädessä grr.
Kerrankin osui kohdilleen klisee invapyöristä, mitä sulla on rikki? Kädet meillä köh "tosi mestareilla ja suurilla urheilijoilla (Jopen äänellä paskapuhe tarttuu kurkkuun)", joten sopi olla kädetön kuski mutkailemassa puoliholtittomasti pythonin ja kyyn seurassa On se kivaa, että kerrankin vammaisurheilijat eivät joutuneet antamaan tasoitusta terveille
Käänsin pojinkeskiön puomin alapuolelle. 11cm laskeutu polkimet. Ilmat kylmenee ni saa vaatteille enemmän tilaa loiventuneen sylikulman ansiosta. Toinen vaihtoehto ois 20kg laihdutus
Hienon väriset ketjut
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Talven jälkeen kasasin pyörän, niin onhan tämä hieno peli ajella. Kulkee keveästi kuin ajatus, jalkaohjaus on vaan parasta ja ainoa oikea napa Nexus 3 jalkajarrulla
Huomasin että Twisteri on huomattavasti kevyempi polkea 48-19 välityksellä, kuin tämä Luggarion. Luggarionissa on sama kokonaisvälitys 36-19 ja nexus 3 suurimmalla vaihteella.
No hyllyssä oli 170 kammet, joissa suurin ratas 48. Lyhensin kammet 145 milliseksi. Nyt kakkosvaihteella saadaan sama (eniten käytetty) kokonaisvälitys, eikä napavaihde syö tehoa koska suora. Niin jopa alkoi liikkua yhtä keveästi.
Myönnettävä se napavaihteen tehohäviö on
Ajattelin tehdä lyhytkampiuskovaisten ilean taka-akselin. Kammen pituus on 30mm. Eli 60mm kallistusta 800mm leveässä akselissa. Kallistus on niin suuri, että ainakin ajoradan sivukallistuksen saa tasattua. Kallistus on kuitenkin niin pieni, että pyörä pysyy itsekseen pystyssä -toisin kuin flevotrike- istuu kyydissä tai ei. Jukkaa on häirinnyt ilean akselin ackermanit. Tässä lyhytkampi-ileanissa sekin asia helpottuu.
Luulisi hentoisempikin laakerointi piisaavan! Mä laittaisin pari nylon-tai korkeintaan pronssipuslaa keinuakselille.
Voi tulla mielenkiintoinen ajotuntuma..