Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13839
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Annin suusta, lenkin jälkeen: "Tällä on helpompi ajaa ku omalla (Kaunottarella)" 8) - olisko tää ny se PARAS KOMMENTTI! 8) :mrgreen: :P Omalla kohalla;)

Aika viime tinkaan jäi tuo kommentti, kun tänään jo alkaa matka kohti Eestiä. :)
Tästä eteenpäin kaikki oppiminen on pelkkää plussaa. Joudut nyt rakentamaan sen Annin yksityispyöränkin valmiiksi, kun nojapyöräily on vienyt sielun. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Tänään vastaantuleva pyöräilijä hymyillen huikkasi "mäkin haluan tommosen"! Sitten kun käväsin hiekkakuopilla niin yksi rannalla istunut vanhempi mies naurahti "mikä helkutin vehje se tuo on", johon vastasin että "tää on nojapyörä". Siihen mies "sillä pääsee varmaan aika kovaa", johon taas vastasin että "kyllä tällä kohtuullisen kovaa pääsee". Uituani ja taluttaessani pyörää takaisin sama mies tuli vastaan ja sitten jo juteltiinkin enempi :D . Kovin kiinnostunut oli nojapyörästä, mukava juttutuokio.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Sitruuna
Viestit: 16
Liittynyt: 27 Heinä 2016, 17:27
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Sitruuna »

Samanlaisia kommentteja sitä välillä kuulee, varsinkin lapset ja teinit on innokkaita kommentoimaan ja vanhemmat taas laimeampia.
Alkukesästä Elisabethin hautausmaalla olin juuri lähdössä, kun kaksi keski-ikäistä rouvaa huomasivat triken ja totesivat, että onpas mukava pyörä ja sanoin, että on, sitten totesivat, että tuossa taitaa tulla niska kipeäksi ja lopuksi kysyivät hintaa, sanoin, että muutaman tuhannen euroa, niin totesivat, että sillähän saisi jo käytetyn auton ja totesin, että juu ja lopuksi sanoivat, että no se on harrastus :shock:

Pari kertaa on teinipoikajoukko tullut vastaan ja huutanut, että keuli, vois seuraavan kerran vastata, että ei vanha jaksa :mrgreen:
Lidlin pihalla olin laittamassa pyörää kiinni ja siinä oli toinenkin nuori mies maastopyörän kanssa, niin eräs mies tuli ihmettelemään ja totesi, että onpas pojilla hienot pyörät.

HalpaHallin edestä kurvasin ja siinä oli nuorisoa istumassa, kohta kuuluikin innokas huudahdus: mä haluan tollasen :mrgreen:

Enpä ole aikaisemmin havainnut seuraavaa reaktiota naispuolisissa, kun ajoin trikellä kaupungilla Halpahallin lähettyvillä, niin ajoin pyörätietä, jollon taksi hitaasti pihasta aikomuksena peruttaa pyörätien yli , no katsoin, että siitä ehtii hyvin, kun taksi niin hitaasti perutti, että oli vielä pihassa, kun taksin jo olin ohittanut ja ihan turvallisesti siitä ehdittiin, mutta vastaatulevat naiset katselivat tilannetta ja kovasti vaikuttivat huolestuneilta kommentoiden, että: ei, nyt se jää alle, voi kauhea.
Samassa tilanteessa jos pystypyörällä ajelisi, niin eipä samanlaisia huokauksia kuulisi.

Kampushallilla nuorisoa istuskeli keskiviikko iltana ja huomasivat, kun ajoin trikellä. Nuori nainen huudahti: mikä ihmeen vekotin tuolla menee.

Tänään iltalenkillä ajelin uuden asuin alueen läpi, sokkeloinen alue ja siellä kaksi nuorta tyttöä oli leikkimässä. Toinen huudahti, että sinulla on hieno pyörä, johon totesin, että: onhan se.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Ajoin Manamansalossa hyvää asfalttia pitkin retkeilyalueella kohtuu myöhään illalla
kohti metsähallituksen leirintäaluetta tavoitteena suihku ja olut. Täräytin aikas lujaa ylämäkeen
ja vastaan tuli perhe maantiepyörillä. Isä ja kolme aikuista lasta. Etunmaisena tytär....ohittivat alamäkeen ja kuului uijuiuijuiuijui:) Tytär huomasi että siellä oli kärry vielä perässä:)
Rupes vähän hymyilyttämään.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja yaana »

Helsingin laidalla miespyöräilijä kysyi, olenko menossa Nokialle. Meinasin vastata eikun Porvooseen. otsaläps Sain kumminkin sanottua "Olen!"

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

yaana kirjoitti:

Helsingin laidalla miespyöräilijä kysyi, olenko menossa Nokialle. Meinasin vastata eikun Porvooseen. otsaläps Sain kumminkin sanottua "Olen!"

:D Eiks kaikki nojapyöräilijät oo menossa Nokialle :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja yaana »

PW kirjoitti:
yaana kirjoitti:

Helsingin laidalla miespyöräilijä kysyi, olenko menossa Nokialle. Meinasin vastata eikun Porvooseen. otsaläps Sain kumminkin sanottua "Olen!"

:D Eiks kaikki nojapyöräilijät oo menossa Nokialle :mrgreen:

Mä olin niin zen hetkessä kiinni, etten heti hoksannut aatella pidemmälle. 8) Hyvänä asiana ainakin jollekin pystypyöräilijälle on mennyt tieto tapahtumasta.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17778
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

yaana kirjoitti:
PW kirjoitti:
yaana kirjoitti:

Helsingin laidalla miespyöräilijä kysyi, olenko menossa Nokialle. Meinasin vastata eikun Porvooseen. otsaläps Sain kumminkin sanottua "Olen!"

:D Eiks kaikki nojapyöräilijät oo menossa Nokialle :mrgreen:

Mä olin niin zen hetkessä kiinni, etten heti hoksannut aatella pidemmälle. 8) Hyvänä asiana ainakin jollekin pystypyöräilijälle on mennyt tieto tapahtumasta.

Nojapyöräilijän vakio vastaus, kysymykseen: "Mihin oot menossa?" - "Ainakin Nokialle! (ja Lowrideen, Eco Trippiin tietyst kans)"

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja terppa »

Eka kauppareissu läskillä uudessa kotipitäjässä ja kolmen muksun suusta kuului "hieno pyörä" ja yks totesi jotta "ihan ku mopon renkaat" :)

Vääksyssä ihmiset reilussa kuudessa vuodessa oli jo tottuneet niin aika vähän enää tuli kommenttia.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja mika »

Ohitin maantiepyöräilijän. Soitin kelloa ja siististi kevyenliikenteenväylän vasempaa laitaa ohi. Kohdalla kuului että "saatana".
Ehkä tämäkin nyt kommentiksi lasketaan.
MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1650
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Härski »

Kyl muakin ottais pattiin jos koko pienen ikäs veivaa naama punasena ja sit joku suhauttaa pintakaasulla ohi!
Mäkin olen joskus pärrännyt jos joku on ajanut ohi, mutta parhaani mukaan tehnyt selväks etten suinkaan ole tosissani, vaan ihan hymyssä suin!

Kävin pitkästä aikaa mbb-llä lähikaupungin keskustassa ja heti pojat huutelivat toisilleen: mää haluun kans tollasen!

=)

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Yleensä lapsilta kuulee hyviä kommentteja mutta tänään eräät vastaantulevat pikkupojat pyörillään "vammanen pyörä, ooks sä joku vammanen" ja naurua päälle :? . No ei sillä että se hetkauttaisi mua pätkääkään mutta aika huonot käytöstavat. Jos niiden asenne ihan syvällä sisimmässäänkin on vielä tuo (eikä vain huutelua) niin oikeastaan olen pahoillani heidän puolestansa. Tuollasella asenteella voi jäädä aika moni huippu asia kokematta.

Toista maata oli se eräs kaivinkoneenkuljettaja kotikuntani keskustassa (työmaalla). Tiedustelin ensin toiselta työntekijältä eräästä liikennemerkistä, tämä työntekijä sitten kysyi kaivinkoneenkuljettajalta tietääkö tämä asiasta ja kun kuljettaja avasi oven ja kääntyi katsomaan minuun päin, hymy levisi naamalle :D . Alkoi kysely penkistä, mukavuudesta, nopeudesta ja kuljettaja näytti silminnähden riemastuneelta jo pelkästään siitä asiasta et mie seis- tai siis istuin siinä näytillä :mrgreen: . Kun lähdin ajamaan, kuulin takaani miten kuljettaja huus muille työntekijöille "kattokaa nyt, tollanen se pitäs olla"!

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Niin mutta tuliko hymy ja kommentti pyörästä, vai kuljettajasta johtuen :-)

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Kyllä mä veikkaisin vahvasti pyörää. Ei täällä ihan joka päivä näe nojakkeja, ihmisten kommenteista päätellen :P .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Reippailija
Viestit: 198
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Reippailija »

Kaksi kaveriani koeajoi Performer Highracerini. Eri aikaan kuitenkin.
Kommentit olivat jotakin "kyllä tällä nyt ajaa". Kummallakin oli naama virneessä.
Ajaminen ei ollut hitaasta nopeudesta johtua ihan helppoa, joten kehuin kumpaakin.
Kerroin että tässä käytetään niinku eri lihaksia. Vastaus oli että "sen kyllä huomaa".
Saas nähdä heräsikö kiinnostos äijillä. Olen kuulolla...

Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s

Vastaa Viestiin