ajarmala kirjoitti:Sitä on aika helppo kokeilla: päätät vaan, millä vaihteella ajat ja sitten ajat vain sillä. Ja piste.
Sitten voi vielä vaihteensiirtäjien rajoitinruuvit kiristää pohjaan, ettei vaihtamisen houkutus iske...
ajarmala kirjoitti:Sitä on aika helppo kokeilla: päätät vaan, millä vaihteella ajat ja sitten ajat vain sillä. Ja piste.
Sitten voi vielä vaihteensiirtäjien rajoitinruuvit kiristää pohjaan, ettei vaihtamisen houkutus iske...
Tänään 10km lenkki, keskari sen 28km/h. Jalat on taas ihan ihmeissään "uudesta" asennosta. 3-4m/s myötäiseen vauhti 32km/h ja vastaiseen 26km/h, aerodynamiikka kai ihan ok. Leveempi tanko on pakko laittaa jos yhtään pidempää suoritusta meinaa tehdä. Nyt tuntuu että pyörä kääntyy enemmän ajatuksen voimalla kuin käsien ohjaamana väsyy tuollaiseen puristamiseen ennen pitkää. Nokialle kuitenkin aioin ottaa vain tämän pyörän niin siksi tällaista mietin
Välitykset ei riitä sprinttiin alkuunkaan, 45-50km/h varmaan menee kun tekee kadenssiharjoituksia. Toistaiseksi uskaltanu kelata vaan 40km/h, se kyllä tulee aika helposti.
Syväri kirjoitti:Välitykset ei riitä sprinttiin alkuunkaan, 45-50km/h varmaan menee kun tekee kadenssiharjoituksia. Toistaiseksi uskaltanu kelata vaan 40km/h, se kyllä tulee aika helposti.
Olis PW1:ssä 72piikkinen eturatas jos tuon sen ni pääset sprinttaamaan 200m
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Syväri kirjoitti:Välitykset ei riitä sprinttiin alkuunkaan, 45-50km/h varmaan menee kun tekee kadenssiharjoituksia. Toistaiseksi uskaltanu kelata vaan 40km/h, se kyllä tulee aika helposti.
Olis PW1:ssä 72piikkinen eturatas jos tuon sen ni pääset sprinttaamaan 200m
Milläs pulttijaolla se on? Joutuis kyllä sitten laittamaan taittopyörän vetopuolellekkin ja lisäämään ketjua yms. Voisin kyllä ostaa yli 60 piikkisen rattaan parempaa pyöräilykuntoa odotellessa
Askartelin muoviputkesta levennyksen ohjaustankoon, kuva jäi ottamatta. Kuumaliimalla vaan putken sisään helpotti kyllä ohjaamista huomattavasti kun sai leveämmältä kiinni
Eikös sulla ollu mahdollisuus käyttää cnc- poltto[plasma, laser yms]leikkauskonetta ja autocädiä, vai muistelenko omiani niistä sun sarjatuotantohommista?
Meinaan niillä eväillä minä olen väsäilly jos jonkinmoista ratsasta, tahi muuta kivaa!
Pw.. Se oli 71nen
Härski kirjoitti:Eikös sulla ollu mahdollisuus käyttää cnc- poltto[plasma, laser yms]leikkauskonetta ja autocädiä, vai muistelenko omiani niistä sun sarjatuotantohommista?
Meinaan niillä eväillä minä olen väsäilly jos jonkinmoista ratsasta, tahi muuta kivaa!Pw.. Se oli 71nen
Nojoo tavallaan, muutama kaveri amk:ssä missä on mahdollisuus laserilla päästää rattaita tulemaan. Sitte kun koulu aukiaa ja ei oo mitään opiskelijabileitä missään
Sori suurentelin jo muutenkin liian suurta ratasta. En muosta onko siinä joku pulttijako, hitsasin sen toisen rattaan kylkeen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sais olla Nokialla samanlainen vastatuuli kuin yleensä sitte riittäis välitykset. 45kmh jo kulkee mutta saa tosissaan pyörittää
Jännä juttu näissä sinkuloissa kyllä, välillä tuntuu että on kevyempää mennä lujempaa. Vaikkei se niin voi olla. Kadenssi varmaan osuu sopivalle alueelle niin saa eri lihakset mukaan. Sen oon huomannut että avoimella ajoasennolla (iso lonkkakulma) pystyy pyöritystekniikkaa muuttamaan vähäksi aikaa. Persettä ylös penkistä ja eri lihakset käyttöön. Onhan tästäkin puhuttu täällä jo monta kertaa
mutta ekan kerran pystyn kunnolla tätä hyödyntämään.
Pakko sanoa näin kisojen jälkeen että oli komea peli luonnossakin! Jäikö millaisia hyviä ja huonoja puolia isojen kilsojen jälkeen mieleen proggiksesta?
OzQu
Varikolla kokeilin miekin tätä, ennakko odotukset oli, ett vaikee ajaa mutt eipä se ollu - soivapeli Kova jätkä on Syväri kun sinkulalla ajeli 12h
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
OzQu kirjoitti:Pakko sanoa näin kisojen jälkeen että oli komea peli luonnossakin! Jäikö millaisia hyviä ja huonoja puolia isojen kilsojen jälkeen mieleen proggiksesta?
Kiitos kiitos Hyviä puolia, no ensimmäinen pyörä millä sain 12h ajettua
ajoasento on itselle just hyvä. Ei kipeytynyt polvet ja nivusetkin toipui 3h jälkeen kun vaihteli pyöritystekniikkaa tilanteen mukaan.. Tasaisella kulki pienellä teholla niin jäi voimia sitten mäkeen runttaamiseen.
Huonoja puolia sitte se että taakse ei pahemmin nää ja kypärää ei pysty tuntia pitemmällä siivulla käyttää - lenkkeilyyn pitää valikoida reitit huolella. 406 renkaat rullaa huonosti karhealla tienpinnalla. Niin ja ketju hipoo takahaarukkaa. Ei tuu kiusausta laittaa suurempaa takaratasta kun ei ketju enää sopisi
Just mahtu napa ohjaustangon alle. Eli noin referenssinä, mua paksummaksi ei oo tulemista, tai joudut uusiin pyörän.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Nostetaas tämä ketju pyörä maannut talven, kevään ja puoli kesää varaston seinää vasten ja eilen ehdin/jaksoin/viitsin viimein aloittaa nojailemisen. Pystärillä oon jonkun verran ajanut, mutta onhan se tuskaa
Pyörälle ei tarvinnut oikeen tehdä mitään muutakuin laittaa rasvaa kettinkiin ja ohjausniveleen. Muutama kohta oli lähtenyt ruostumaan, joten ruikin rasvaa sitten vähän joka paikkaan. Mutta aika hyvin selvinnyt talvesta maalipintakin. Hyvä fiilis kun voi vaan lähteä ajamaan
Eka lenkki, 10km meni 28km/h keskarilla eli ihan ok lukemat taas harjoitteluun nähden. Eturenkaan pompottaminen hieman ärsytti. Jos löydän uuden renkaan ajoissa niin annan nokialla ilmaiseksi pois nämä nykyiset continentalit (sport contact 406-28). Kapeammalle vanteelle varmaan istuu paremmin.