Juu aikaa paikan päällä lienee, kun pe saavun jo, mutta tila onkin sitten toinen juttu, kun pyöräni on jo möhkäle kuljetetavaksi ilman videointikamoja ja muuta krääsääni. Kun en tiedä, paljonko mahtuu pakettiautoon kyytiin kolmen ihmisen ja kolmen pyörän lisäksi, niin voi mennä jännäksi änkeäminen lisärenkaille ja sisureille.
Me voimme kanssa osallistua harjaustalkoisiin. Tarkentunut sen verran aikataulu että puoli kahdeltatoista lähtevällä bussivuorolla lähdetään ja matkaan menee muistaakseni pari tuntia. Eli oltais Nokialla joskus puoli kahden aikaan, siitä sitten tietty vielä menee vähän aikaa ajaa paikalle ja kaupassakin tarttisi käydä ennen majoittumista. Mihin aikaan meinasitte aloittaa radanvalmistelutalkoot ?
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
... Mihin aikaan meinasitte aloittaa radanvalmistelutalkoot ?
Tuo on vielä auki, kun radalla on ilmeisesti perjantaina joku asiakastapahtuma tms, jonka päättymisajasta ei ole vielä tietoa. Ilmoittelen täällä foorumilla heti kun aikataulu selviää.
Kisatarratkin saapuivat, tältä näyttävät:
Koko on 38x71 mm, eli mahtuu hyvin useampikin nojakin runkoon .
Lisäksi otin kisanumerotarroja, koko 50x50 mm.
Tarrat teki Kuopion Kortti-Piste (joupet.com). Pyysin tarjouksen jokusesta paikasta, tuo oli edullisin.
Mistäs se Pastori arvasi, että tulee uusi pikimusta asfaltti. Tarrathan tilattiin jo ennen asfaltointia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Poikkesin tänään radalla allekirjoittamassa vuokrasopimuksen Nokian UA:n kanssa ensi viikonloppua varten. Paikanpäällä yllätys oli suuri, koskapa radalle oli vedetty uusi asvaltti! Fiilikset olivat kuitenkin hieman ristiriitaiset, koskapa uusi pinta näytti aika karkealta ("huokoiselta"). Jotenkin olisi olettanut uuden pinnan olevan sileämpi. Olihan tuo hyvin jyrätty, mutta paljon ilmaa näytti kivien/bitumin väliin jääneen.
Mutta eikös me puhuttu, että radan sisäkaarteeseen piti tehdä ainakin metrin levyinen kaistale hienojakoisella ja sileällä asfaltilla nojapyöräkisoja varten? Olivatkohan ne nyt unohtaneet tämän suunnitelmamme? Hmm, hyvin suunniteltu on kuitenkin vasta puoliksi tehty...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Onko tm:llä tietoa kerkeävätkö vetämään reunaviivan ennen kisoja? Vai meneekö radan sisäreunan merkkaaminen nyt hieman hankalaksi? Voihan kierrospituuden tietysti määrittää ihan asfaltin reunaa myöten mutta sitten jos haluaa tarkasti ajaa niin ollaan koko ajan lähellä asfaltilta putoamista. Ei sillä muuten väliä, mutta vph ennätysyrityksessä tämmöinenkin asia hieman merkitsee.
Kisatarratkin saapuivat, tältä näyttävät:
Koko on 38x71 mm, eli mahtuu hyvin useampikin nojakin runkoon .
Lisäksi otin kisanumerotarroja, koko 50x50 mm.
Tarrat teki Kuopion Kortti-Piste (joupet.com). Pyysin tarjouksen jokusesta paikasta, tuo oli edullisin.
Mistäs se Pastori arvasi, että tulee uusi pikimusta asfaltti. Tarrathan tilattiin jo ennen asfaltointia.
Mä ennustin myös uuden korkeuskäyrän ja tarrassa on se takasuoran alamäki siinä pyöräilijän alla. Tarkkasilmäiset jo huomasivatkin ja kivasti näkyy tarrassa.
Onkos tuohon reunaan kuitenkin jätetty vanhaa, sileää asfalttia nopeille kuskeille?
Näkyi olevan vain ylämäen kohdalla reunassa, siinä missä asvalttiin oli tehty varta vasten epätasaisuuksia. Eli ei ole ajokelpoinen nojakilla.
Reunaviivan maalauksesta ei ole tietoa, tarvii kysellä nousuviikolla. Kaarteisiin tarvitsee laittaa joka tapauksessa kartiot, mutta kuskin elämää reunaviiva toki helpottaisi.
Paljonkos on sellaisia jotka ovat tulossa ajamaan, mutta eivät vielä ole ilmottautuneet/eivät vielä näy listassa? 34 näyttäis tällä erää olevan, ja kaikki Suomalaisia?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Onko kiinostusta 599 ja 622 tukeville vanteille ja sähkönapa kiteistä . Jarrukahvoista joihin voi vaikka kiinittää jarruvalot . Kun niissä on valmiina mikrokytkimet . Huomenna menen kaverille ja otan tavaraa mukaan jos jotain kiinostaa. Kaikki on uutta ja kunto tarkistettu toimivuuden puolesta. Hinnoista en viellä tiedä , mutta varmaan edullista tulee oleen .
Työkaveri on kattellut sähköpyörää itelleen.
Tällä hetkellä on pyörätön, eli jos sopiva sähkösetti on niin ostaa sitten pyörän siihen.
speksit kiinnostaa.
Esim. onko etu- vai takavanne sähköinen?
Omalla kohdalla jäi sähkösetti asentamatta koska sähkönapa oli leveämpi mitä joustokeulan sisäleveys...
speksit kiinnostaa.
Esim. onko etu- vai takavanne sähköinen?
Omalla kohdalla jäi sähkösetti asentamatta koska sähkönapa oli leveämpi mitä joustokeulan sisäleveys...
Aina kiinnostaa - myös sähköt.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.