lowrides kirjoitti:Kerron tähän nyt kaikkien nähtäväksi, koska se oli näköjään tstm:n tarkoituskin. En ole ainakaan saanut vastausta yksityisviesteihini.
Kyllä, se oli tarkoitukseni. Ihan rehellisesti myönnän, että pidän kaikkia käyttäjiä koskevan moderoinnin keskustelun käymisestä ihan julkisena juttuna joihin kaikilla voi olla jotain sanottavaa, toivottavasti onkin. Yksityisviesteihinkin vastaan jos niitä saan.
lowrides kirjoitti:Henkilökohtaisesti minua loukkaa että avautuminen tapahtuu omassa myynti-ilmoituksessani, eikä palautetta sivustosta -osion alla. Tstm:n täytyy siis olla katkera juuri minulle? Jo aiemmin on tullut ilmi että noissa myynti-ilmoituksissa jokainen saa myydä mitä haluaa mihin hintaan haluaa, ja ilmoitukset on pyhitetty pelkästään myyntiin.
Harkitsin palautteen laittamista suoraan tänne, mutta pistinkin sen myynti-ilmoitukseen, koska sieltä oli minua kiinnostanut kysymys kadonnut paikalta yhtäkkiä jälkiä jättämättä, ajattelin että palaute on tehokkaampaa siellä minne se on kohdennettu. Mitään henkilökohtaista en tällä tarkoittanut, en tunne sinua ihmisenä eikä minulla ole mitään sinua vastaan. Minulla on jotain sensurointia ja mielivaltaista moderointia vastaan kyllä, mutta se ei toivottavasti liity persoonaasi tai millainen olet oikeasti.
lowrides kirjoitti:Nebulus tuossa sitten kartoitti syitäkin aika hyvin, minkä takia poistin ketjusta viestin, joka liikkui niillä rajoilla että oliko se asiaan liittyvä vai ei.

Miksiköhän rajoilla olevaa materiaalia poistetaan? Eikö se sinustakin olisi vähän häiritsevää jos joku pitää viestiäsi 'rajoilla' olevana ja päättää poistaa sen ilmoittamatta mitään? Etenkin kun ainakin täysin varmasti jälkimmäinen kysymys on ihan asiallinen, vaikka ensimmäiseen saattaakin liittyä jotain piilovittuilua mikä ei kyllä minulle aukea.
lowrides kirjoitti:Lisäksi jos minulla on henkilökohtaisia näkymyseroja jonkun nimimerkin kanssa, se ei kuulu kenellekään muulle, vaan on meidän keskeinen asia.
Niin, henkilökohtaiset näkemyserot kannattanee kyllä setviä foorumin ulkopuolella mielummin. Ei viimeisen sanan sanominen julkiseen keskusteluun viestejä poistamalla ole kovin aikuinen keino setviä henkilökohtaisia kemioita?
lowrides kirjoitti:Kaikilla on mahdollisuus pyytää joitakin viestejä, omia tai muiden, poistettavaksi jos kokee sen aiheelliseksi.
Toivon, että viestejä poisteltaisiin mahdollismman vähän. Se ei keskustelun kannalta mielestäni ole kovin kehittävää jos pitää olla koko ajan kieli keskellä suuta ja varoa ettei vaikka vahingossa sano pahaa jostain tietystä merkistä tai keskustele kielletyistä asioista. Tai - sääntöihin viitaten - vaikka väittele jonkun kanssa.
lowrides kirjoitti:Ihminen kun olen minäkin ja myönnän toki että virheitä sattuu, ja niistä toivottavasti oppii, varsinkin jos saa palautetta. Tsmt vihjaisi myös että keskustelua on käyty ircissä koskien uuden foorumin perustamista. Minä en tästä pahastu, mutta voitte toki ilmoittaa mikä vanhassa mättää - noin ihan asiallisesti ja perustellusti vaikka sähköpostilla, ei disclaimerina omassa myynti-ilmoituksessani.
Kuten sanottu, palautteeni ei ole missään määrin henkilökohtaista tai persoonaasi liittyvää, haluan toimivan yhteisön jonka mietteitä on hauska lukea ja jonne voi kirjoittaa pelkäämättä omien hengentuotteiden katoamista bittiavaruuteen. Tämän takia palautteeni on julkista, eikä esirippujen takana tapahtuvaa. Ja toivon mukaan me kaikki opimme tästä jotain.
lowrides kirjoitti:Oikeasti, mikä mättää? Tuo on lapsellisen säälittävää! Perustakaa nyt vaikka fillarifoorumille sellainen lowride.infon adminin dissaus -ketju, johon lataatte sitten nuo screenshotit. Voitte käyttää myös ihan minun aitoa nimeäkin, sen verran kyllä itsetunto kestää...
Oikeasti, kaipaan vähän selvennystä että mikä tarkalleen ottaen on säälittävää? Käyttäjien kirjoitusten mielivaltainen poistelu on mielestäni vittuilua edelleen, ja tästä kannasta en suostu perääntymään. En tiedä mikä siinä on lapsellista, ihan tarkalleen ottaen. Enkä halua dissata arvokasta työtäsi, vaan pidän sitä arvossa. Foorumi tuntuu toimivan ja selkeästi olet nähnyt paljon vaivaa sen eteen - alan vain nähdä punaista joka kerta kun täysin asiallisia kirjoituksia aletaan poistaa verukkella "pahastuin" - "ei näin saa sanoa" - "olet väärässä", jne. Ja mikä pahinta, viestit vain katoavat jälkiä jättämättä. Mitään viestiä ei jää paikalle, ei punakynää, ei perusteluita.
Hyvänä käytäntönä pitäisin ainakin sitä, että viestejä poistettaessa tilalle laitetaan perustelu ja kerrotaan viestin kirjoittajalle että miksi moinen käyttäytyminen ei ole asiallista.
Terveisin,
Martti Leppänen