Tänään satoi joensuussa koko päivän lunta ja pyörätietkin olivat suht täynnä tavaraa, joten oli pakko ihan uhallaan lähteä kokeilemaan mitä se ajelu on tälläisellä lähes pääkallo kelillä.
Vauhdin putoamisen huomasi selkeästi, kun ennen tuli ajeltua vähän yli kolmeakymppiä nyt mittari tahtoi pysytellä tiukasti kahdenkympin yläpuolella.
Tarkoituksena olikin kyllä vain totutella talviajoon ja hakea vertailukohtaa uuteen pyörään, joten asia ei minua häirinnyt enempää varsinkin kun varasin työmatkaan tunnin verran aikaa.
Takarengas jona toimii vanhasta käyrätangosta revitty 622/37 lähti alta lievästi pari kertaa mutta korjaaminen onnistui aika helpohkosti. Yhden kerran tuli vedettyä lipatkin kun huitasin sohjoiseen mutkaan liian kovalla vauhdilla.
Pari mäkeäkin reissun varteen sattui. Jyrkimmän jouduin taluttamaan eturenkaan mallia slicks liian sutimisen takia, jonka seurauksena vauhti tippui liian alhaiseksi, joka minulla on alle 5-7km/h. Suoralla pystyy ajamaan lähes niin hiljaa kun haluaa kunhan vähän käsiä pitelee maassa.
Nyt kun on testailtu miten slickseillä varustettu 3vaihteinen menee lumessa on varmasti mukavaa vertailla eroja uuteen pyörään kunhan projekti ensin saatetaan päätökseen. 
EDIT:
Lumisade jatkui läpi yön aamuun asti ja takaisin tullessa vauhtia sai enää noin 15km/h hujakoille. Lipat tuli heitettyä kaikkiaan kolme kertaa ja jotain kelin liukkaudesta kertoo se, että liuku jatkui vielä pari kolme metriä kaatumisen jälkeen. 
Ei välttämättä olisi pahitteeksi rakentaa jukan joskus mainitsema laippa systeemi, jonka avulla saisi pyörästä äkkiä triken pahimmille pääkallo keleille.