Tässä hieman kuolattavaa teille triken omistajille jotka kaipaatte kunnon talviajokkia
Hurjan näkönen peli. Olisin silti aika huolissaan pinnauksen kestävyydestä etupyörissä, etenkin jos meinaa laittaa vähän vauhtia mutkissa joissa on vielä epätasaisuutta.
Näyttää ihan tyypilliseltä offset kiekolta, eli missä ongelma?
Olis hieno nähdä seuraavana paksupyöräpäivänä trike jossa on läskit alla
mahtais olla jonoks asti kokeilijoita..
Näyttää ihan tyypilliseltä offset kiekolta, eli missä ongelma?
Olis hieno nähdä seuraavana paksupyöräpäivänä trike jossa on läskit alla
mahtais olla jonoks asti kokeilijoita..
3-pyöränen joka ei kallistu kun kurviin ajetaan lujempaa. Ja nakit alla jotka pitää. Kovasti sivuttaisvoimia. Yksi syy miksi nuijapäissä harvemmin on isompia kuin 20" etupyöriä.
Näyttää ihan tyypilliseltä offset kiekolta, eli missä ongelma?
Olis hieno nähdä seuraavana paksupyöräpäivänä trike jossa on läskit alla
mahtais olla jonoks asti kokeilijoita..
3-pyöränen joka ei kallistu kun kurviin ajetaan lujempaa. Ja nakit alla jotka pitää. Kovasti sivuttaisvoimia. Yksi syy miksi nuijapäissä harvemmin on isompia kuin 20" etupyöriä.
Veikkaan että harvemmin tuolla kovin hurjaa vauhtia ajetaan koska se on veivattava, mutta onhan tuo mahdollista tietysti. Kuvasta on vaikee sanoo onko tätä huomioitu kovinkin paljon rihtauksessa, eli kuinka keskellä napa on ruhteessa pinnariviin.
On ne kiekot 26" ja näyttäisi että ne on toiseen laitaan pinnattuja kaikki. Ajokki näyttää yli kaksi metriä pitkältä ja se on näköjään tehty niin että etuakseli on keskiön etupuolella tai aika samassa. Varmaan loivat liikkeet...
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Mää pitkään mietin miksi se on noin pinnattu. Ongekma on hyvin yksinkertainen. On laitettu normaalinapa ,kun olisi pitänyt tehdä vähän leviämmät . Tuo pinnaus ei kyllä pitkään tuu kyllä kestään.
Soutulaiteko se onkin. Ihmettelin kampipuomin ja polkimien puutetta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onpa järeä. En mä kyllä silti välttämättä haluisi läski-trikeä. Menisi varmaan kävellenkin jo kovempaa. Tai mistä tiedän kuin kovaa tuollaisella pääsee kunnen ole kokeillut mutta luulisi että kolme paksua rengasuraa on aikamoinen urakka, vai?
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Onpa järeä. En mä kyllä silti välttämättä haluisi läski-trikeä. Menisi varmaan kävellenkin jo kovempaa. Tai mistä tiedän kuin kovaa tuollaisella pääsee kunnen ole kokeillut mutta luulisi että kolme paksua rengasuraa on aikamoinen urakka, vai?
Läskit rullaa ulkonäöstään huolimatta yhtä keveysti kun maastopyöränkumi n. 1 bar paineella ja sillonkin ne on mukavemmat ja niillä on parempi pito. Trike jossa olis läskit vois olla erittäin pätevä talvipyörä.
Itse uskoisin kanssa että trike voi talviajo-ominaisuuksien suhteen vain parantua jos siihen laittaa läskit renkaat. Vastasataneella koskemattomalla lumella se olisi juuri tuon uran leveyden takia raskaampi poljettava, mutta jos lunta on yhtään tallattu ja sitä myöten tiivistetty (voisi sanoa että puolikova pinta) niin silloin tuollainen läskitrike pysyisi lumen pinnalla ja olisi kevyempi ajettava kuin normirenkailla varustettu versio joka uppoaa siihen puolikovaan kerrokseen. Täysin kovalla alustalla ajaessa ero läskin jossa on reilun puoleisesti ilmaa ja normirenkaan välillä on todella pieni. Läskillä takarenkaalla saisi myös tandpole tyyppiseen trikeen reilusti lisää pitoa jota niissä yleensä ottaen ei taida olla liikaa.
Minusta taas trikessä hyöty vähäisempi kuin kaksipyöräisessä. Trikessä kun ei renkaan luiruaminen haittaa kuten kaksipyöräisessä jossa pitää ohjaamalla pitää taspainoa yllä. Raskaan kumin kiihdyttäminen vaatii enempi voimaa kuin kevyen.
Mihin sitä keskiosaa rungossa tarvitaan, haittaa vaan kääntymistä.
Tästä tulee mieleen parinkymmenen vuoden takaa kun poikani tuli viikonloppu Isän luokse hoitoon.
Mies ajeli yksipyöräsellään asemalta Jyväskylän Kauppakdulle , missä mie olin töissä. Miehen alulla oli alla minun yksipyöränen , siinä hän kurvaili iso pelilaukku kainalossa. Eikä kaivnnut muita lisä pyöriä alle. Kun yhdellä pärjäs ja oli kätevää siirtyä junalta eteenpäin. Nuo Mummujen ja Vaarien ilmeet oli kuvaamisen arvoisia. Työkaverikin huomautti mulle että mitä tuo nuori mies tuolla kadulla esittää. Sanoin että tuli vaihteeksi toiseen hoitopaikkaan.
Yksipyöränen on tosi kätevä huomion kerääjä ja helpoin kuskattava junassa .