Onpa eturungossa rumasti rautaa Noista 40x40 putkista tekee vaikka flevon rungon.
Mitä te tuollaista tekelettä analysoitte. Ei siinä ole mietitty mitään muuta kuin ulkonäköä. Aivan varmasti ovat putket pelkät koristeet ja tuo "moottori" edessä pelkkä älytön koriste. Älkää ainakaan mallia ottako. Työläs painava ja epäkäytännöllinen, jota ei varmasti kukaan aja ilman sähköapua kuin pakon edessä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onpa eturungossa rumasti rautaa Noista 40x40 putkista tekee vaikka flevon rungon.
Paino ilman sähköapua liki 60kg ja sähköavun kans 70kg. Noihin lukemiin ei kovin hennoilla rakenteilla pääse
En sitten tiedä kuinka luotettavina noita tietoja voi pitää, esim:
Ei siinä ole mietitty mitään muuta kuin ulkonäköä.
Minusta tuossa on mietitty paljon muutakin. Esimerkiksi nuo etupään ratkaisut vaikuttaa kuvista päätellen oikeilta ja hyvin suunnitelluilta. Jättö, olkapoikkeama, ackerman...
Toki jos työmatkakäyttöön tekisi niin pohtisi vähän parempaa sateen suojaa ja painoa
Ei siinä ole mietitty mitään muuta kuin ulkonäköä.
Minusta tuossa on mietitty paljon muutakin. Esimerkiksi nuo etupään ratkaisut vaikuttaa kuvista päätellen oikeilta ja hyvin suunnitelluilta. Jättö, olkapoikkeama, ackerman...
Toki jos työmatkakäyttöön tekisi niin pohtisi vähän parempaa sateen suojaa ja painoa
Etuakselit ovat niin ohuet, että taipuvat jo hyvin loivassa sivukallistuksessa niin, että olkapoikkeamat ovat eri puolilla selvästi erilaiset.
Ohjausgeometria ja rakenne on lainattu esikuvastaan, joka oli polttomoottorikäyttöinen. Josta tuo muovinen maskin moottorinkuvatus on viitteenä.
Liitteet
Viimeksi muokannut jori, 11 Tammi 2016, 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
70 kg ajokki ja tuhti kuski ensimmäiseen vauhdikkaampaan kurviin, niin ei ole olkapoikkeamat enää optimaaliset, jos yleensä ulompi etupyörä enää edes pyörii. Uskokaa vain, tämä on pelkkä ulkonäkömalli ja vain näennäisesti toimiva laite.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
70 kg ajokki ja tuhti kuski ensimmäiseen vauhdikkaampaan kurviin, niin ei ole olkapoikkeamat enää optimaaliset, jos yleensä ulompi etupyörä enää edes pyörii. Uskokaa vain, tämä on pelkkä ulkonäkömalli ja vain näennäisesti toimiva laite.
Meinaatko että olka-akseli taipuu? Jos nyt jätetään tuo alimitoitettu etuakseli pois laskuista.
Aika lailla vielä kyse uniikeista yksilöistä, sama laite, eri yksilö ja näyttää sisältä tältä:
Ei kai näitä kovin montaa olisi tehty jos rakenteet ei kestäisi?
Edit: Pitäisikö tämä Picar keskustelu siirtää omaksi säikeekseen tuonne Velomobiili-alueelle?
Jukka
Viimeksi muokannut jviirret, 11 Tammi 2016, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alkuperäisessä morganissa on olkapoikkeama ihan jotain muuta kuin nolla
Britit Milläpä muulla sen agressiivisen ja vauhdikkaan ajotuntuman tuollaiseen saisi
Morganilla oli omatkin suunnitelmat tällaisen polkuauton rakentamiseksi: http://www.morgan-motor.co.uk/mmc/carra ... alcar.html# Liekö edennyt?
Jukka
Viimeksi muokannut jviirret, 11 Tammi 2016, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällä videolla hakevat rahaa kahdenkymmenen laitteen tekemiseen. Demoajon vauti kertoo, ettei laite ole alkuunkaan luotettava tai muutenkaan vartenotettava kulkupeli. Sähkömoottori on pelkkä lupaus demoajo tehdään alamäessä. Vedätys!
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tällä videolla hakevat rahaa kahdenkymmenen laitteen tekemiseen. Demoajon vauti kertoo, ettei laite ole alkuunkaan luotettava tai muutenkaan vartenotettava kulkupeli. Sähkömoottori on pelkkä lupaus demoajo tehdään alamäessä. Vedätys!
Video on huono Eilen pistin jo tämän uutisklipin jossa näkyy vähän hastavempaa ajelua
Edelleen olen sitä mieltä että jos tuo ei olisi toimiva ja kestävä niin miksi olisivat tehneet jo vaikka kuinka monta yksilöä?
Tällä videolla hakevat rahaa kahdenkymmenen laitteen tekemiseen. Demoajon vauti kertoo, ettei laite ole alkuunkaan luotettava tai muutenkaan vartenotettava kulkupeli. Sähkömoottori on pelkkä lupaus demoajo tehdään alamäessä. Vedätys!
Video on huono Eilen pistin jo tämän uutisklipin jossa näkyy vähän hastavempaa ajelua
Edelleen olen sitä mieltä että jos tuo ei olisi toimiva ja kestävä niin miksi olisivat tehneet jo vaikka kuinka monta yksilöä?
Toimivuutta on niin monenlaista. Täysikokoisella kiekolla posiviivisella camberilla varustettu ulkokaarteen kiekon akseli joutuu todella tiukalle, eikä voi kestää oikeaa käyttöä 70 kg painavan ajokin plus kuskin yhteispainolla. Eturipustus sinänsä on kyllä innovatiivinen, eikä siitä mitään pahaa ole sanottavana. Minun kritiikkini kohdistui vain valtavaan painoon ja siihen nähden onnettoman ohuisiin akseleihin. Jos akselit ovat usean yksilön harjoittelun jälkeen vielä ohuet, on kyse joltain osin huijauksesta. Rakenne ei voi toimia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma