Nyt kun olet todennut renkaiden nopeuserot, kasvaako ruokahalu syödessä? Maantiepyörässäni on Duranot ja ne olivat aiemmin tri pyörässäni. Tri pyörän ajomukavuus kasvoi sivuseinältään joustavamman Continental GP 4000 s2 renkaan käyttöönotolla. Pito kasvoi valtavasti ja vauhdit sekä kiihtyvyys parantuivat selvästi. Varsinkin märällä pito kasvoi valtavasti sivuluisuherkkään Duranoon verrattuna. En ole vielä laittanut alle nojakkiin S2ta edeltävää 28-559 Gp 4000 rengasta, jossa on kovempi ja liukkaampi materiaali kuin S2 mallissa. S2 on ongelma vain tappajasepelin ollessa maassa. Materiaali on niin pehmeää, että kivet uppoavat helposti kumin sisään. Duranolla ei ole tuota ongelmaa. Kevätsiivouksen jälkeen on ilo mennä äskakkosella hitaan ja rytyyttävän durtsin sijaan.
Noin kovalla kuskilla ja pyörällä parempi rengas on vallankumouksellisen ajonautinnon sekä turvallisuuden lisääjä. S2 pysähtyy ja selviää mutkista nopeammin selvällä erolla durtsiin. Pidän molemmista renkaista, mutta Durtsi on hiekkatietraktori vs S2 raaseriin nähden. Toisin kuin ilmapallon herkät monet muut kisarenkaat, S2 on pätevällä kesätien kestävällä pistosuojalla varustettu. Ei tarvitse tonnin välein vaihtaa edes Helsingin tien huollolla ja pysähdys, kiihdytys, väistä muiden mokiatyyppisessä kuluttavassa liikenteessä.
Gp ilman S2 on mittauksissa huonompi kuin S2 vierintävastukseltaan, mutta silti Duranoa edellä. Materiaalista päätellen on kestävämpi kiviä vastaan ja roinat eivät tartu niin helposti kuin tahmeaan S2 renkaaseen. S2 ei taida löytyä moniin nojakkeihin sopivassa koossa, mutta gp4000 löytyy useisiin sopivana. Ei kai 406 kumminkaan ja siellä Scwalbe One 23 mm leveänä löytyy ja 622 mittautuu hyvin vierintävastukseltaan.