Nyt pumppasin "tuoreemmalla" pumpulla ja näyttää n. 1.2bar sormituntumaltaan samoilla paineilla ku oon tottunu käyttämään. Peukalo painuu arviolta vajaan sentin vanhan miehen puristamana arviota arvion perään. Rengas 559 Surly 3,8" paksuutta. Testaamaan kohta.
Renkaat
Re: Renkaat
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Renkaat
Tollaiset paineet mulla oli vain paljaalla asfaltilla, mut lumella käytin yleensä 0,7/0,8 bar
Toki varmaan aika ero painemittareista johtuen.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Renkaat
Tänään olis varmaan tarvinnut laittaa enempi painetta. Sen verran raskaaksi muuttui ajo. Toisaalta sitten ajoittaiset jäätyneet röpelöt eivät haitanneet ollenkaan.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Re: Renkaat
Jori kyseli tammikuun alussa "lumirenkaita" 20 tuuman läskipyörään. Heräsi itselläkin kiinnostus, josko hankkisi tuon kokoiset nappulakumit hypisteltäväksi ja mitattavaksi, mahdollista tulevaa projektia varten... Olinhan jo aiemmin hankkinut jorin innoittamana leveät (sisäleveys 75 mm, ulko 82 mm) 20-tuumaiset (406 mm) vanteet, joiden päälle olin venytellyt kokeeksi Schwalben 54-406 -kokoiset Crazy Bobit.
Netin myynti-ilmoituksissa renkaiden kuvat tahtovat monesti olla mitä sattuu, joten ihan sika säkissä -tyyliin laitoin tilaukseen tällaiset (yksi pari sisä- sekä ulkorenkaita):
https://www.ebay.com/itm/125051632531
Melkein kuukauden kesti toimitus, tänään kävin hakemassa postista. Muovikääreestä paljastui aika lailla myynti-ilmoituksen kuvan mukaiset renkaat, vahvalla "Kiinan" tuoksulla varustettuna . Vaaka kertoi ulkorenkaiden painoksi 1544 ja 1585 grammaa, ja sisärenkaiden 441 ja 446 grammaa. Ei ollut siis kumia säästelty
.
Alussa mainituilla vanteilla ja 1,4 baarin paineella renkaan leveys oli heti asennuksen jälkeen 94 mm ja halkaisija 575 mm.
Sopivatko nuo sitten lumirenkaiksi?
Ehkä, jos kumilaatu ei ole kylmässä kovettuvaa... .
Re: Renkaat
Sain testiin tällaisen uudenlaisen rengastyökalun. Toimii yllättävän hyvin. Ja varsinkin kinnerikuskille tämä on erityisen hyvä, kun tavalliset rengasraudat ei aina välttämättä sovellu.
Jos haluat tilata tällaisen, niin ensimmäiselle sadalle asiakkaalle olis 10% alennus täällä virallisessa nettikaupassa koodilla VELOTG.
https://tyreglider.co.uk/product/purcha ... yre-lever/
Ei ole sponsoroitu mainos. En saa rahaa vaikka käytät tuota koodia. (No ois ehkä kannattanu tehä parempi sopimus niin sais palkkaa tästäkin työstä )
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: Renkaat
Mikähän tuon postimaksu Suomeen on? Ja alvihan siihen tulee toki vielä päälle. Selkisi:
Minä haluaisin sen keltaisena, koska Milankin on keltainen...
Voisikohan tuon tulostaa 3D-tulostimella? Onkohan mallisuojattu? Saako omaan käyttöön tulostaa tuotteen? Musiikkiakin saa kopioida omaan käyttöön...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Re: Renkaat
Niitähän on semmoisia laitteita, joilla voi kuvata jonkun kappaleen ja tuloksena 3d malli. Voi tehdä myös ottamalla useita kuvia, ja näistä jollain ohjelmalla saa mallin. Mutta en ole varma tuleeko tarpeeksi vahva, valamalla saa paremman. Tai jostain metallimöhkäleestä voi tehdä cnc koneella, kunhan on vaan se 3d malli? Tai siis paljonko maksaisi ruostumattomasta teräksestä tehtynä?
Re: Renkaat
Takuuvarmasti enemmän maksaa koneistuttaa, kuin ihan vaa kiltisti ostaa valmis tuote.
Re: Renkaat
Rosteri on myös kovempaa kuin vanteet eli niillä voi saada tuhoakin aikaan, jollei tajua mitä tekee. Muovinen valmis tuote on hyvä. Se on kerrasta valmis eikä sillä voi edes yrittämällä saada tuhoa aikaan
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Renkaat
Onko näin, että ”trendikäs” 29 tuuman maastopyörän vannekoko onkin perinteinen 622?
Eikö nuista tuumista päästä koskaan eroon? Sotkevat vaan selvää asiaa.
Re: Renkaat
Kyllä se taitaa näin olla.
Ja olikos toi perinteinen maastopyörän 26 tuumaa nykyään nimeltään 27. 5 tuumaa.. Tai jotain. Ihan pehmeetä touhua.
Re: Renkaat
Vilijami kirjoitti:Onko näin, että ”trendikäs” 29 tuuman maastopyörän vannekoko onkin perinteinen 622?
Eikö nuista tuumista päästä koskaan eroon? Sotkevat vaan selvää asiaa.
Trendikkäästä en tiedä, mutta suosittu . Onhan tuon 29":n (vanne 622 mm) jälkeen tullut myös 27.5" (vanne 584 mm). Seuraavaa "mullistavaa kierrätysinnovaatiota" odotellessa...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Renkaat
27,5" on 584 , kohta varmaan jotai taas hullua tulossa. Näitä riittää ja vanhoja välillä poistuu .
Mikähän noiden 62" ja 64" tuumasten millikoko . Ainaskin isoja.
Aerothan
Asensin Stradaan taakse Schwalben Aerothan TBU sisärenkaan. MTB versio painaa 81gr ja soveltuu leveyksille 54mm-62mm.
Normi butyyli sisuri, joka oli aiemmin asennettuna, painoi 184gr. Eli pyörivää massaa lähti 100gr pois.
Schwalben mukaan vierintävastus on sama, kuin latexi sisurilla, lähentelee tubelessin vierintävastusta. Lisäksi TBU sisuri valmistajan mukaan tyhjenee hitaammasti piston saatuaan, joten pitäisi olla myös turvallisempi.
Asennus oli todella miellyttävä. Ennen asennusta sisuriin pumpataan n. 0,3 bar painetta, jotta se saavuttaa muotonsa.
Erikoista oli, kun asennuksen jälkeen, kun painetta oli n. 1bar, tuntui rengas siltä, kuin sisärengas olisi pari numeroa liian kapea. Kun paine nousi yli baarin, sisärengas laajeni kerralla. TBU ei palaudu alkuperäiseen mittaan, kun paineen päästää pois, joten sitä voi uudelleen käyttää ainoastaan saman levyisessä renkaassa.
https://www.schwalbetires.com/aerothan/
Strada Carbon -2021
Re: Renkaat
Mielenkiintoinen sisuri, raportoi toki kokemuksista kilometrien karttuessa. Etenkin ilmanpitävyys kiinnostaa, eli kuinka usein/harvoin joutuu pumppailemaan.
Valmistajat luonnollisesti kehuvat aina tuotteitaan. Tuolla vertailtu vähän kapeampia gummeja, jotakuinkin butyylisisurien tasolla vierintävastukseltaan. Kevyempi toki: https://www.bicyclerollingresistance.co ... s-vs-tubes
Lisäsin kuvan -jori