Härski kirjoitti: ↑12 Touko 2025, 14:42
Jorille vinkiksi, notta jos touhuilee vag- vehkeiden kanssa, niin kantsii hankkia läppäriin vcds- ohjelma ja piuha. Parilla kympillä saa molemmat piraattina.
Sen jälkeen näkee koneelta annturtiedot ja vikakoodit vähän selvemmin avattuna, että missä on häikkää. Lisäksi pystyy koneelta ajamaan moninaisia testiajoja,.kuten avaamaan ne jarrut, ilmoittamaan ajotietokoneelle huollot huollot jne.
Kiitos mahtavasta vinkistä. Juuri tuollaisesta haaveilin ja mietin, että tuollainen olisi hyvä, jollei kaikki olisi niin äärimmäisen itsekkäitä. Mahtavaa, vähän kuin autoalan Linux.
Minä suhtaudun tekniikkaan tavallaan taiteena. Yksinkertaiset ja toimivat rakenteet ihastuttavat, vaikka kaikissa niissä on omat ongelmansa. Varmaan VAGilaiset luopuivat mekaanisesta käsijarrusta, kun se toimi niin hyvin ja siksi siirtyivät sähköisiin käsijarruihin. Ainoa asia, joka on tärkeää VAG levyjarrun männän puolen käsijarrussa on, että sitä pitää käyttää koko ajan. Ai niin, FORDissa taitaa myös olla samanlainen. Vipu jumittaa, akselitiivisteestään, jos on pitkään käyttämättä. Se nyt kuitenkin on reilun sadan baarin akselitiiviste. 
Pakko noita VAG autoja on laittaa, kun niitä on perhepiiriin siunaantunut. Itsellä on FORDi. 
ED. En löytänyt ainakaan ihan vähällä muita kuin kalliita piuhoja ja ohjelmia. Ei ollut automiehen Linuxi tämä. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma