Re: Slyway
Kävin tänään päivällä kokeilemassa onhan siinä vähän eroa mutta ei kovin paljoa,pyörä on kevyt alle 10kg ja alla pyörii Hedin aerokiekot joissa 23mm kumit elikkä hyvin kulkee!
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kävin tänään päivällä kokeilemassa onhan siinä vähän eroa mutta ei kovin paljoa,pyörä on kevyt alle 10kg ja alla pyörii Hedin aerokiekot joissa 23mm kumit elikkä hyvin kulkee!
Joo lataan kuvia huomenna. Huomenna saan omankin pyörän ajoon.
Halukkaille tiedoksi että oma pyörä lähtee myyntiin vielä kesän aikana, uuden projektin rahoituksen takia. Hintahaarukka 2000-4000 €.
R.reipas kirjoitti:Olisipa kiintoisaa kuulla Tapsa miten on pyörän nopeus suhteessa M5 Tikaan
Saako arvata, no arvaan kuitenkin. Lyhyellä matkalla ja huippunopeudessa lowraceri voittaa. Pitkällä lenkillä higraceri saattaa olla keskinopeudeltaa nopeampi. Riippuu tuulesta ja nopeusalueesta jolla kuljettaja pystyy pyöräänsä kuljettamaan. Higracerin etuna ovat tasaisempi painojakauma ja epätasaisella(Suomessa aina?) pienempi vierintä vastus. Lowracerin etu on pienempi ilman vastus, ja sen merkityshän on nopeudesta riippuvainen.
Viime Lowridessä olli punnitsi lowracerinsa painojakauman ja se oli 60/40 (edessä/takana). Oisko mahdollista punnita tämä slywaykin siihen tulevaan juttuun? ja muutenkin vertailla sitä lowraceriin.
Jukka
lowrides kirjoitti:Joo lataan kuvia huomenna. Huomenna saan omankin pyörän ajoon.
Halukkaille tiedoksi että oma pyörä lähtee myyntiin vielä kesän aikana, uuden projektin rahoituksen takia. Hintahaarukka 2000-4000 €.
Mahtaakohan uusi projekti jotenkin liittyä näihin kuviin
Minuakin kiinnostaa muuten tuon ja lowraceriin vertailu.
Höregrö kirjoitti:Mahtaakohan uusi projekti jotenkin liittyä näihin kuviin
![]()
Minuakin kiinnostaa muuten tuon ja lowraceriin vertailu.
Ei suoranaisesti tähän ennätysyritykseen liity, vaan alan tekemään omaa pyörää kuten sinä. Suunnittelu työhön on mennyt jo jotakuinkin 150 tuntia.
Sääli myydä Slyway, kaunis on ja käytännöllinenkin. Jukka kiteytti aika hyvin tuossa jo lowracerin ja highracerin erot. Näppituntumalla kun ajetaan keskinopeutta 35 km/h ja siitä ylöspäin lowracer alkaa olemaan nopeampi. Tosin kilpa highracerit, jotka ovat tyyliin lowracereitä isoilla pyörillä, ovat ehkä tulevaisuudessa niitä kaikkein nopeimpia. Mutta lupaan kirjoittaa kokemuksia ja kertoa kuinka kovaa tuon italiaanon saa kulkemaan kun piiskaa sitä vähän
lowrides kirjoitti:Ei suoranaisesti tähän ennätysyritykseen liity, vaan alan tekemään omaa pyörää kuten sinä. Suunnittelu työhön on mennyt jo jotakuinkin 150 tuntia.
Oho, kuulostaa lupaavalta