Kiitos Riku. Mä tajunnut olleskaan että tämmöinenkin tuote voisi olla olemassa. On se tää kehitys ihmeellistä.
Nerokasta. Mä en tarvi olleskaan siis tota usb pötikkää!
EDIT: Olikin liian hyvää ollakseen totta, mikäli tämä kommentti kertoo kaikista laiteyksilöistä:
Iain W. , 04.05.2015
I cannot recommend this product. I have owned two of these since March 2015, both supplied by this retailer. Both lights have suffered from water ingress. The first was water ingress into the actual lamp body, leaving dirty streak marks on the inside of the lens, reflector and on the LEDs. The second lamp failed as of yesterday, due to water ingress into the handlebar mounted switch. This has left the light totally useless, as now the head light and tail-light, which is connected via the head-light, now pulse weakly when I spin the dynamo front wheel. I had read reports prior to buying this light, about the earlier versions suffering with water ingress into the switch causing the 'pulsing' issue. However after B&M appeared to have addressed this issue, I had hoped I too wouldn't suffer the same fate. Both lights have only been subjected once to rain, during 200km and 400km audaxes respectively. For both to suffer with water ingress and for a colleagues to do the same on yesterdays ride (water in handlebar switch, causing light to pulse), shows that B&M have a BIG problem with this product. I would advise prospective purchasers to steer well clear and spend your hard earned cash on a more reliable product. I hope that bike.discount.de, turn out to be better at resolving this issue with both my lights, than B&M are at making this particular light. Bitterly disappointed, having been a B&M product owner for many trouble free years up until this point..
Mä olen kuullu että vain ensimmäisissä lampuissa oli tuota esiintynyt. Ehkäpä kaveri oli saanu jotain ensimmäisen erän lamppuja.
omien kanssa ei ole ollu ongelmia, mutta niissä ei ole akkua ja tuota nappia joka on joskus ollut ongelmaksi.
Kannattaa vähän varauksella suhtautua yksittäiseen kommenttiin. B-D on myynnissä joka tapauksessa liian lyhyellä johdolla varustettu malli nojapyörään. Pidemmillä johdoilla ruvettiin valmistamaan myöhemmin joten riski saada joku vanhempi tuotantoerän lamppu sillon on olematon.
Itse en lähtis retkikäyttöön ottamaan akkukäyttöistä lamppua päävaloksi, vain lisä/varavalona.
Viimeksi muokannut Wacky, 12 Heinä 2015, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yritin sitten etsiskellä valoja, joissa olisi valmiiksi kaukosäädin, että pystyisi ohjaustangosta kytkemään valon päälle ja pois ja pystyisi säätämään tehoa. Sellaisia ei vaan valitettavasti oikein tunnu löytyvän.
Magishinellä on ainakin kaksi mallia langattomalla kauko-ohjaimella ja joku langallinenkin: http://www.magicshine.com/Product.aspx?classId=12#all
Meillä on tuo mj-872rt ollut viime syksystä ja on tuntunut toimivan langatonkin kaukosäädin luotettavasti, valotehoakin on riittävästi
Yritin sitten etsiskellä valoja, joissa olisi valmiiksi kaukosäädin, että pystyisi ohjaustangosta kytkemään valon päälle ja pois ja pystyisi säätämään tehoa. Sellaisia ei vaan valitettavasti oikein tunnu löytyvän.
Magishinellä on ainakin kaksi mallia langattomalla kauko-ohjaimella ja joku langallinenkin: http://www.magicshine.com/Product.aspx?classId=12#all
Meillä on tuo mj-872rt ollut viime syksystä ja on tuntunut toimivan langatonkin kaukosäädin luotettavasti, valotehoakin on riittävästi
Noniin. Taas olisi vaan kannattanut ensin kysyä täältä
Oliks tämän syksyn tarjonnassa jokin hintalaatusuhteessa ylivoimainen valo akuilla/pattereilla?
Tämä: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... =90#p77064
Ensimmäiset kokemukset jo kertynyt. Valaisee tietä riittävästi jos säkkipimeällä ajaa ja saa taatusti autojen huomion kun polttopiste on suunnattu riittävän ylös.
Valaistulla pyörätiellä valokeilasta näkyy vain kirkkain kohta, mutta siellä nyt näkee vaikka ilman valojakin.
Nyt lamppu Geopyörän tangossa jossa suurin ongelma on jalan osuminen valokeilaan
Pariston kestosta ei tietoa, kolme kotimatkaa on tietä valaissut, eli palanut paristolla 1,5h. Vielä ei ainakaan osoita hiipumisen merkkejä.
HC-porukalle liian nössö. Painaa liian vähän, maksaa liian vähän, ei muuta yötä päiväksi eikä näytä siltä että mulla menee tässä elämässä muita paremmin.
Mulla on ollut loistava työmatkavalo kevättalvesta tuo B&M Ixon Core IQ2 kitti jossa tuli mukana myös takavalo. Molemmat latautuvat MicroUSB:lla (töissä) ja valoteho on sama kuin Ixon IQ:lla mutta lamppu on paljon pienempi ja tukevampi. Myös kiinnitys molemmissa etu- ja takavaloissa on kätevä.
Ai niin, ajovalon akun kesto ei riitä mihinkään yöpyöräilyyn mutta se antaa valoa myös kun sitä lataa powerbank:lla. Teho riittää talvella oikein hyvin ja kuivalla myös hämärässä mutta ei ole mahdottoman tehokas taajaman hämärässä märällä.
Oliks tämän syksyn tarjonnassa jokin hintalaatusuhteessa ylivoimainen valo akuilla/pattereilla?
Mulle on tulossa tällainen http://eud.dx.com/product/cxhexin-b5v-t ... hAtcMvtmko (alle 27€, tulee eu-alueelta niin tulleja ei tule) vastaavia lamppuja on muissa pyörissä pienemmällä akulla mutta tässä houkutti toi usb-piuhalla oleva akku jota reissussa voisi virtapankkina pitää ja eiköhän sillä tuikkukin riittävän kauan loista.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Luulen että tuo akku ei ole tuota luvattua kapasiteettia. Osa valmistajista laskee vain kennojen mAh luvut yhteen jä mättää ilmoitukseen.
Luultavasti siellä on useampi kenno sarjassa ja näiden kapasitetti on yhtäkuin yhden kennon kapasitetti, jänite vaan nousee kennomäärän mukaan.
Luotettavin keino mitata eri akkujen kapasiteetteja on punnita/mitata ne, edellyttäen että vertailtavat akut ovat toteutettu samalla akkutekniikalla.
Työkaverilla on tuollaisen kiinalaisen lampun kaverina powerbank ja siinä ei lamppu toimi kuin täys kirkkaudella. Himmeämpi valohan näissä led-lampuissa toteutetaan lampun virtaa tiheästi pätkimällä. Oletan että hänene powerbankkinsa ei tykkää tällaisesta virransyöttötavasta, koska esim. tietokoneen usb-portista lamppu kuulemma toimii.
Torstaina ajelin aamuyöstä töihin fillarilla ja en löytänyt lamppua mistään, tökkäsin puhelimen tangossa olevaan pullotelineeseen ja fikkari siittä päälle. Itselle ei ollut hyötyä mut ainaki vastaantulevat näki minut..
Vaimo toi Tokmannista pari taskulamppuu joissa on sopivan ärsyttävä vilkku toiminto - otanpa käyttöön jos sais kolmiontakaa törmäilevien autoilijoiden huomaamaan kevarilla liikkujan. Ohjaustankoonhan tuon joutuu laittaan, jotta napista saa vilkun päälle tarvittaessa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vaimo toi Tokmannista pari taskulamppuu joissa on sopivan ärsyttävä vilkku toiminto - otanpa käyttöön jos sais kolmiontakaa törmäilevien autoilijoiden huomaamaan kevarilla liikkujan. Ohjaustankoonhan tuon joutuu laittaan, jotta napista saa vilkun päälle tarvittaessa.
Kuka pentele on tuon, joka ainoaan ledilamppuun valitun vaihtokytkimen keksinyt. Joka kerta lamppua käytettäessä täytyy painaa nappia neljä kertaa. Ensin päälle ensimmäisen, sitten toisen tai kolmannen kerran oikean moodin asettamiseksi ja vielä neljännen kerran sammuttaakseen. Kuvitelkaapa moodinvaihto toimimaan siten, että nappia pitäisi painaa moodia vaihtaakseen pitkään, esim. kaksi sekuntia kerrallaan ja kun moodi on vaihdettu lyhyesti painamalla tuo moodi sitten syttyy ja sammuu vuorotellen. Niin sen pitäisi olla. Ei ole juurikaan sen vaikeampi tehdä tai oppia käyttämään, sillä logiikkahan tuossa nytkin pitää olla kolmen moodin vaihtojen kesken.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma