Velomobiili hakusessa

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2040
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

28.08.2012 Aamiaiselle klo 9.45. Nam.

Ja sitten heti kärkeen kahden tunnin päästä lounas klo 12.30 - 14.00.
Oikein maukasta.

Ilmoitetaan, että laiva saapuu Vuosaareen tunnin myöhässä. Keskiviikkona
klo 9.

Merellä ei näy maan häivääkään. Vai olisiko lännessä ihan taivaanrannassa
jotain pientä - Gotlanti? Muita laivoja toki on aina näkyvissä 5 tai 6
kpl. Aika vilkasta liikennettä. Mittaan gps-loggerilla laivan nopeudeksi 42
km/h. Aika haipakkaa, kun se ajaa sitä 24 tuntia ja 1000 km suoraan koilliseen.
Laivassa on muuten 2,8 km tilaa rekoille ja trailereille.

Saunaan, jossa on vain venäläisiä ja minä. Laivalla on aika paljon
venäläisiä turisteja...

Päivällinen pitkän kaavan mukaan klo 18.30 -21.00. Nam:

  • ensin pari paahtoleipää, joiden päälle siianmätiä, sipulia ja smetanaa
  • erittäin maukas purjo-perunasosekeitto
  • kylmät kalat
  • lämpimät kalat, joka oli tänään vaan lohta
  • uudestaan keittoa
  • juustolautanen
  • persikoita
  • teetä

29.08.2012 Aamulla aamiainen klo 7-9. Laivasta ulos ensin muutama traileri
ja vasta sitten minä joskus puoli kymmeneltä. Sitten odottelua
laivan vieressä, että sataman vaatima saattoauto saapuisi paikalle.
Satamasta ulos vasta klo 9.40 ja kohti
Nummelaa. Ahtaajat kertoivat, että kehä 3:n tunnelissa ei saa ajaa
polkupyörällä, joten suuntasinkin sitten kehä 1:stä kohti. Siellä ei olut
polkupyöräilyä kieltäviä merkkejä, joten ajoin sitten Leppävaaraan vanhalle
Turuntielle kehä 1:stä pitkin.

Poliisit saivat minut kiinni vasta hieman ennen Jorvia: mukamas oli tullut
ilmoituksia minusta. Pöh! Kehä 1:llä ei ole kielletty ajamasta
polkupyörällä. Ja piste. Tie ei ole moottoritie, ei moottoriliikennetie
eikä siellä ole polkupyörällä ajo kielletty -merkkejä. Näin ollen siinä saa
ajaa polkupyörällä.

No, valittivat siitä, että minulla ei ollut ollut
päällä valoja... Lupasin panna ne päälle ja naks, ne olivat päällä.
Tarkistivat. Pyysivät lisäksi, että voisinko Jorvin sairaalan kohdalla
kurvata klv:lle, kun on ambulansseja ja kaikkia... Tein niin. Muuten
kotimatka Nummelaan sujui hyvin. Ja hakumatkan nopeusennätys 72 km/h
rullaamaalla tuli Veikkolan ja Huhmarin välillä olleessa alamäessä.

Lisäksi poliisipartio kyseli tietenkin standardikysymykset:

  • mikä tuo on?
  • millainen moottori siinä on?
  • kuinka kovaa se kulkee?
  • mistä tulet?
  • minne menet?

Ja joukkoon liittyi vielä toinenkin partio, joka toki teki samat
kysymykset vielä uudelleen...

Kotiin Vuosaaresta Nummelaan 2 h eli ihan ok vauhtia...

Muuten, päivämatkat olivat seuraavat:

la 119 km Siedenburg - Amelinghausen
su 153 km Amelinghausen - Wismar
ma 86 km Wismar - Rostock
ti 0 km meripäivä laivassa
ke 58 km Vuosaari - Nummela

Lisäksi: Milan SL vaikuttaa olevan oikein vakaa ja mukava ajettava, minulla
ei ole mitään suurempaa valittamista kinnerin käytöksestä ajettaessa. Toki
kovassa sivutuulessa Itämeren rannalla ja suuressa nopeudessa se tempoi
jonkin verran sivusuuntaan, mutta ei mitenkään hankalasti. Kaiken kaikkiaan
se on oikein mukava ajaa.

Joku voisi väittää sitä kovin pieneksi, mutta
ainakaan minulla ei ole mitään vaikeuksia mahtua sisään ja tilaa jää vielä
suurelle määrälle matkatavaroitakin: minulla oli matkassa mennessä yksi repullinen
tavaraa ja palatessa vielä enemmän, kun ottaa huomioon omenamehutölkit,
banaanit, suklaalevyt, rusinat ja suolapähkinät. Niin ja olihan matkassa
mukana myös yksi 406 vararengas ja kolme sisäkumia.

Joitakin parannusehdotuksia tulee jo mieleen:

  • pedaaleissa on lukot vain toisella puolella - nyt joutuu hakemaan oikeaa
    puolta, että saisi lukon kiinni
  • kuomun rajointinvaijeri on oikealla. Olisi parempi, jos se olisi samalla
    puolelle taustapeilin kanssa vasemmalla, niin silloin oikealta puolelta
    olisi vielä helpompaa kulkea sisään ja ulos
  • etuvalot eivät ole niin kirkkaat kuin nojakissa käyttämäni kiinalaiset
    ledilamput, mutta näissä on se hyvä puoli, että niissä on ihan oikea
    lähivalo, joka ei häikäise vastaantulijoita
  • tuulilasin säätövara saisi olla laajempi, nyt joskus kaipaa enemmän
    tuuletusta kuin hahlot antavat myöten
  • penkille voisi laittaa jonkin pehmusteen
  • ja vielä pitäisi keksiä hyvät paikat mittareille

Reitti kotiin oli

http://maps.google.fi/maps?saddr=Vuosaa ... 2&t=m&z=13

Edit: Ah, eipäs ollutkaan - Google Maps tarjoaakin vaan moottoritietä Leppävaarasta eteenpäin enkä saa sitä millään käsittämään, että toki vanhaa Turuntietä pitkin...

T. Ari

Viimeksi muokannut ajarmala, 06 Syys 2012, 08:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja PW »

Tulitko siis rahtilaivalla ? Pitikö etukäteen varata lippu ? Mitä maksaa moinen kyyti ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Kiva oli lukea hakemisesta!

Google mapsin sai pois moottoritieltä napsuttamalla vasemman palstan ylälaidassa polkupyöränkuvaa. Taisi onnistua pakottaminen omille reiteille siten, että pistää maaliksi 1. välietapin, ja sitten siirtää maalin 2. välietapiksi jne.

Kyllä hirvitti tuo kehä I:stä pitkin rullailu, vaatii pontevaa luonnetta pystyä siihen. Oli matkasi aikana Hesarissa(?) artikkeli ja kiivaita keskusteluja sen perässä, kun kehällä oli nähty toistuvasti sama invapyörä köryyttelemässä. Kiiteltiin ja haukuttiin paria nuorta naisihmista vuolaasti, kun olivat jääneet hätävilkut päällä ko. kulkuneuvon perään roikkumaan ja sitten neuvoneet papparaista jonnekin pusikkoon, "pyörätielle".

En oikein uskalla samaa tehdä, kun pelkään hautakiveeni hakattavan kultakirjaimin "Hän OLI oikeassa!" (Viittaus sukuvikaani: isäpappani oli oikeassa siinä, että sai mennä liukkaalla kelillä suojatielle siitä vaan. Makasi sairaalassa viikkoja kehon toinen puolisko aivan mustelmana, eikä oikein koskaan toipunut entiselleen. Sai korvaukset, mutta ei terveyttään.)

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2040
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

PW kirjoitti:

Tulitko siis rahtilaivalla ? Pitikö etukäteen varata lippu ? Mitä maksaa moinen kyyti ?
Petri

Ei se rahtilaiva ole vaan lautta. Ottaa siis rekkoja ja trailereitä ja max 500 matkustajaa. Finnlines ajaa joka päivä Helsingistä Travemündeen ja takaisin. Matka kestää 28 h. En varannut mitään etukäteen, koska en ollut varma, milloin ehdin laivaan. Nyt siis marssin Rostockissa lippuluukulle 33 minuuttia ennen sen sulkeutumista. Rostockista laiva ajaa vain 3x viikossa... Kesällä toki kannattanee varmaan varata etukäteen - minulla taas ei ollut niin väliä: kinneri ja yksi matkustaja mahtuvat aina laivaan jollain keinolla.

Hinnat ovat
http://www.finnlines.com/laivamatkat/re ... yttihinnat

Lentäminen olisi varmaan halvempaa, mutta kinnerin kuljettaminen lentokoneessa ei kohtuuhintaan onnistu. Laivassa se maksaa 24 e.

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuvat olis kivoja tästäkin ohjuksesta :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 997
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja TMS »

Tänään käytiin Arin kanssa porukkalenkillä :D , Ari tuskin panee pahakseen jos laitan muutaman kuvan joita otettiin kun pyöriä vertailtiin. Onhan niissä eroa, Strada on melkoisen paljon isompi. No se on toisaalta ihan hyvä, sillä itse en katteen kanssa mahtunut Milanin sisään, pää otti kattoon kiinni. Taidan olla pari senttiä Aria pidempi joten Ari taitaa olla aika ylärajalla mahtumisen suhteen (tietysti selän suhteellinen pituus vaikuttaa myös paljon). No Ari otti katteen pois, niin minäkin pääsin hieman kokeilemaan. Aikalailla sellainen ahdas fiilis oli, mutta jollain lailla sain kuitenkin poljettua. Hieno pyörä on kyllä, itselleni onneksi liian pieni niin ei tule mitään päivityskuumeita vahingossakaan :wink:

Kuvista sen verran että sivukuva hämää hieman kun Strada näyttää paljon lyhyemmältä, todellisuudessa ne oli aikalailla saman pituiset. Maavaroissa on aika iso ero, Milan on selvästi enemmän kilpapyörä.

Vähän käytiin rullailemassakin ja kyllähän siinä eroa oli vaikkei mitään tieteellisiä kokeita ollutkaan.

Nyt tuli itselle myös hieman tuntumaan tähän kammenpituus asiaan kun Milanissa tosiaan oli ne 140 mm kammet. Minusta ne tuntuivat aivan kummallisilta ja jotenkin hapottivat etureisien etuosaa paljon. Varmaan tottumiskysymys, mutta tuon testin perusteella en missään nimessä laittaisi pyörääni noin lyhyitä kampia :D No testi oli kyllä niin lyhyt ettei siitä oikeasti voi mitään sanoa.

Liitteet
IMG_2317_pienennetty.jpg
IMG_2309_pienennetty.jpg
IMG_2307_pienennetty.jpg
IMG_2305_pienennetty.jpg
IMG_2304_pienennetty.jpg
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja tavasti »

TMS kirjoitti:

Nyt tuli itselle myös hieman tuntumaan tähän kammenpituus asiaan kun Milanissa tosiaan oli ne 140 mm kammet. Minusta ne tuntuivat aivan kummallisilta ja jotenkin hapottivat etureisien etuosaa paljon. Varmaan tottumiskysymys, mutta tuon testin perusteella en missään nimessä laittaisi pyörääni noin lyhyitä kampia :D No testi oli kyllä niin lyhyt ettei siitä oikeasti voi mitään sanoa.

Jos polkimet eivät ole sopivalla etäisyydellä eipä niistä kampien pituuksista mitää oikeaa huomaa. 170-140 väli on jo sen verran, että erän ehkä jo huomaa, 170-152 ero on vähän sellainen etten minä ainakaan oikein huomaa eroa fiiliksessä, mutta siinä on eroa mitä jalat kestävät.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1114
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Hieno on pyörä! Minkäslainen ohjaus? Matalalta näyttää...Paljonko maavara? Mangossa pohja ei varsinaisesti ota kiinni, mutta kantapäät kyllä raapi aika usein maata.

tavasti kirjoitti:

Jos polkimet eivät ole sopivalla etäisyydellä eipä niistä kampien pituuksista mitää oikeaa huomaa. 170-140 väli on jo sen verran, että erän ehkä jo huomaa, 170-152 ero on vähän sellainen etten minä ainakaan oikein huomaa eroa fiiliksessä, mutta siinä on eroa mitä jalat kestävät.

Tämäkin taitaa olla yksilöllistä. Mä huomasin sen kun vaihdoin tw bentsiin 155mm tilalle 152mm... Nopeastihan tuohon tottu, mutta ekoissa polkaisuissa kyllä huomasi. Jossain vaiheessa ajattelin kokeilla 130 mm... Kierretapit olisi hommattuna.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 997
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja TMS »

Kyllä ne kammet suurinpiirtein oikealla etäisyydellä oli kun ei meillä sitä pituuseroa paljoa ole. Minulla aavistuksen pidempänä on varmaan suhteessa pidempi selkä kun pää tosiaan otti kattoon kiinni. Mutta lyhyellä kokeilulla lyhyet kammet tuntuivat siis suorastaan aivan onnettomilta ja oudoilta. Varmaan niihinkin toki tottuu. :D

Ennen Aria kerkeän tuota ohjausta kommentoimaan, se on siis käytännössä aivan samanlainen kuin Stradassa ja samalla siis kuin Mangossakin. Kääntösädettä oli kyllä reilusti enemmän luonnollisesti.

Maavarasta sen verran että kyllähän se helposti kiinni otti töyssyissä ja kanttareissa, mutta se kohta oli vahvistettu sitä varten, eli piti vaan ajaa rohinasta huolimatta.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

eemeli kirjoitti:

Hieno on pyörä! Minkäslainen ohjaus? Matalalta näyttää...Paljonko maavara? Mangossa pohja ei varsinaisesti ota kiinni, mutta kantapäät kyllä raapi aika usein maata.

tavasti kirjoitti:

Jos polkimet eivät ole sopivalla etäisyydellä eipä niistä kampien pituuksista mitää oikeaa huomaa. 170-140 väli on jo sen verran, että erän ehkä jo huomaa, 170-152 ero on vähän sellainen etten minä ainakaan oikein huomaa eroa fiiliksessä, mutta siinä on eroa mitä jalat kestävät.

Tämäkin taitaa olla yksilöllistä. Mä huomasin sen kun vaihdoin tw bentsiin 155mm tilalle 152mm... Nopeastihan tuohon tottu, mutta ekoissa polkaisuissa kyllä huomasi. Jossain vaiheessa ajattelin kokeilla 130 mm... Kierretapit olisi hommattuna.

Mistä hankit kierretapit ja mikä kierre niissä edes on? Toinen kierre on kai vääränkätinen?

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2040
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

eemeli kirjoitti:

Hieno on pyörä! Minkäslainen ohjaus? Matalalta näyttää...Paljonko maavara? Mangossa pohja ei varsinaisesti ota kiinni, mutta kantapäät kyllä raapi aika usein maata.

Tämäkin taitaa olla yksilöllistä. Mä huomasin sen kun vaihdoin tw bentsiin 155mm tilalle 152mm... Nopeastihan tuohon tottu, mutta ekoissa polkaisuissa kyllä huomasi. Jossain vaiheessa ajattelin kokeilla 130 mm... Kierretapit olisi hommattuna.

Juu, tosiaan ohjaus on samanlainen kuin Mangossa, Questissä ja Stradassa ja mielestäni ainoa käyttökelpoinen. Koeajoilla oli aikoinaan vastassa myös panssariohjauksella olevia kinnereitä, mutta niistä en pitänyt alkuunkaan.

Matala se on ja maavara on nokassa vain 4 cm, koska jalka-aukkoja ei ole vaan niiden tilalla on nokassa kantapäitä varten syvennykset, jotka siis ovat alin kohta kinnerissä. Niissä on alapuolella kovaa muovia olevat kaistaleet kulutuspintoina. Ei muuta kuin kanttareihin vaan reippaasti ja vauhdilla yli. Tästä taas on kuitenkin se hyöty, että taas kantapäät eivät ota maahan kiinni.

Kammet ovat 140 milliset eikä minulla ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa, vaikka nojakissani on 170 milliset SRAM Elita -kammet.

Jänskää on huomata, että kinnerillä saa jotenkin irti itsestään suuremman tehon kuin nojakilla: sykemittarilla kun vertailee vaikka tunnin lenkkejä, niin nojakilla pääsi 130-135 keskisykkeeseen ja n. 700-750 W lämpötehoon, mutta kinnerillä on nyt mennyt helposti keskisyke 140-150 tasolle ja sykemittarin kalorinkulutusarviosta laskettu keskiarvo lämpöteholle on jo 1000 W. Hmm?

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1114
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Syväri kirjoitti:

Mistä hankit kierretapit ja mikä kierre niissä edes on? Toinen kierre on kai vääränkätinen?

Tuolta ne muistaakseni ostin http://www.mc-scatter.com/product_info. ... E7kVRyIYc8

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2040
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Polkaisin tänään kinnerillä Lohjalle. Paluumatkalla sitten jo kaikkiaan kolmas poliisipartio pysäyttää minut saapuessani Nummelaan. Kyselevät:

  • mikä tuo on
  • onko siinä moottori
  • kuinka kovaa se kulkee
  • ja niin edespäin

Lisäksi juteltiin siitä, missä sillä voi ajaa. Hyvä yhteisymmärrys löytyi, kun totesimme yksituumaisesti, että jos pyörätiellä on pihaliittymiä tms, siellä on vaarallista, jolloin ihan hyvin voi ajaa ajoradalla autojen joukossa. Painotin lopuksi sitä, että nopeusero ajoradalla autoihin on usein pienempi kuin ero jalankulkijoihin pyörätiellä. Ja eipä muuta kuin hyvää matkan jatkoa...

Ja taas tälläkin matkalla oli muutama tapaus, että autolla ajetaan ohi ja pysähdytään seuraavalle bussipysäkille valokuvaamaan ja ihmettelemään, kun porhallan ohi. Eihän siinä mitään, siitä vaan, jos filmiä riittää. Huomattavaa on, että jos ajaa ilman kuomua, jalankulkijat vilkuttavat iloisina, kun taas jos ajaa kuomu päällä, ne eivät näe, kuka ajaa ja vilkutuksia ei tule.

Kotiin tullessani huomasin, että perässä ajaa neljän auton letka. Niistä etummainen kääntyi jopa kotikadulleni ja siitä nousi kaksi nuorta tyttöä (taino, ainakin toisella oli ajokortti...) ja tulivat kyselemään, mikä tuo on jne. Olivat kuulemma kiinnittäneet huomota suureen nopeuteeni. No, minähän olin aivan otettu moisesta kehusta.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2040
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Juhuu! Sainpa lauantaina aikaan uuden huippunopeusennätyksen vanhalla ykköstiellä, nykyisellä 110 tiellä Myllylammen kohdalla. Siinä on vähäsen alamäkeä Helsinkiin päin ja Milan halusi rullata sen alas 78,8 km/h gps:n mukaan. Mutta älkää kertoko kenellekään, koska siinä on tiemmä kuudenkympin nopeusrajoitus...

En ole tosin varsinaisesti yrittänytkään hakea mitään erityisesti jyrkkiä mäkiä. Jyrkkiäkin täältä Vihdistä ja Lohjalta löytyy, koska sijanti on Salpausselällä. Mutta siis ne mäet ajetaan, jotka vastaan tulevat.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 997
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Velomobiili hakusessa

Viesti Kirjoittaja TMS »

On muuten ajarmala noteerattu Nummelassa selvästi, meinaan isä kun käy ABC:n ukkokerhossa (Nummelan ABC:n pitkä pöytä jossa paikalliset äijät juoruaa, siihen pöytää jos joku outo istuu niin saa kyllä pitkiä katseita) niin on sukkula ollut puheena useamminkin. Sukkula menee kuulemma saakelin kovaa... :D

Omat huiput Stradalla taitaa olla aikalailla samaa luokkaa, mutta en minäkäään ole missään tarkoituksella käynyt mäkeä laskemassa. Joskus olisi hienoa rikkoa se satanen, pitäisi vaan löytää sovelias paikka. Ei missään ihan pikkuteillä voi tommosia vauhteja ajaa vaikka mäki tarpeeksi suuri olisikin.

Vastaa Viestiin