Jaa, no taas olin komeasti väärässä tällä kertaa ketjuista. No ei siinä..
Mitenkäs sitten kun olen painoindeksiltäni lievästi alipainoinen ja ajelen yhdellä foorumin raskaimmista 2-pyöräisistä ja alimitoitetulla puomilla Ei malta odottaa paljoko tulee nopeuteen lisäystä kun nytki mennään tarpeeksi lujaa
No kohta, jos tuuri ei käänny, ollaan keveimpien vempeleiden omistajia ja tuo painoindeksitouhu... on taas sitä perinteistä .
Omasta mielestä rasvan määrä on about sopiva, lihaksia on jaloissa jo tarpeeksi mutta yläkroppaa ja selkää pitää vahvistaa kohta alkavalla peruskuntokaudella. Jos ottais tavoiteeksi suoriutua ens kesänä jostakin Tri-kisasta... tai ottaa osaa Oulun hyvän kunnon kierrokseen (hiihto, uinti, soutu, pyöräily, juoksu, luistelu) mutta kun yhden lajin saa jättää väliin niin huonoselkäisenä se on ilman muuta matkaluistelu.
Mä oon havainnut todeksi sen mitä joku täällä sanoi: "nojapyöräilijällä on jalat kuin tunkit"
On meinaan jääny mullakin muitten lihasten kehitys pahasti jälkeen.. Pitää tosiaan ruveta keksimään muutakin kuntoilua
Aa okei. Hajottaa ihan hyvin tämä odottelu.. ei oo jaksanu ees takakatetta tehdä vanhaan pyörään
Sanos muuta. Kaupan teosta on nyt kuukausi kulunut ja loppuviikosta tilauksen vahvistamisesta. Ens viikolla pitää alkaa kyseleen jo perään, tehtaalta ensin vai kauppiaalta ?
Ehkä jo voisi kysellä.. Sama kai se on kummalta. Mulla lupas alunperin kuukaudessa saada valmiiksi mutta oli tuo maksuhässäkkä, taisivat lykätä projektia vähän. Odottelenpa siis vielä viikon kaks.
Heitin viikko sitten mailia kauppiaalle jolta ei ole tullut mitään vastausta. Samoin pari viikkoa sitten mailailin vastausta tehtaalle kun sain heiltä ne hajoituskuvat, mailissa pari kyssäriä, ei vastausta.
Edellinen kauppiaan kautta tullut tieto on että valmistajalla on kiire ja runkokitti toimitetaan kun on valmis ja muut (alihankkijoiden) osat käsillä.
Harmi kun maksaa pankkisiirrolla ei pääse luottokorttiyhtiötä käyttämään "vääntövartena" jos hommat ei ota hoituakseen. Toimii nimittäin eBay:ssa kauppaavien kanssa eri tehokkaasti jos joku tökkii... ja rahansa saa takaisin.
No johan. Kauppias vastasikin eiliseen mailiin ja lupasi ottaa valmistajaan yhteyttä.
Lounaan jälkeen olikin mailia tullut, valmistajalla on runkokitti jo paketissa ja sen sulkemista odotuttaa niskatuen viivästyminen. Arvio saapumiselleen tänään-huomenna joten suuri helpotus että tietää missä mennään.
Nonniin. Laitoin kampisarjan vaihtoon, tilalle vastaava mutta 50/34 hampailla. Ei jaksa ootella marraskuulle..
Mietin sitäkin että laittas vaan yhden eturattaan, esim tekis ite ovaalin 48 piikkisen. Näin sais tilausaikaa vieläkin lyhyemmäksi, vaihtaja kun tulee vasta lokakuun lopulla
EDIT: No ei sitäkään sitten ollutkaan varastossa. rrrrrrkele.
Nonniin. Laitoin kampisarjan vaihtoon, tilalle vastaava mutta 50/34 hampailla. Ei jaksa ootella marraskuulle..
Mietin sitäkin että laittas vaan yhden eturattaan, esim tekis ite ovaalin 48 piikkisen. Näin sais tilausaikaa vieläkin lyhyemmäksi, vaihtaja kun tulee vasta lokakuun lopulla
EDIT: No ei sitäkään sitten ollutkaan varastossa. rrrrrrkele.
Sulla on reippaasti aikaa tehdä se ovaali ratas... ehkä. Itse pohdin jo miksen ole aloittanut noiden halpiskampien kuiduttamista. En nyt (taas) löydä poitteria kun joku oli mokoman tehnyt itse... taisi samalla lyhentää kampia.
Juju oli porata ja keventää turhat alumiinit molemmista kammista veks. Sitten purskautti urskat kevennyksiin ja hioi sitten kampien tasalle. Päälle pyöräytti hiilikuitua jokusen kerroksen.
Eivät muistaakseni ainakaan olleet painavammat tai notkeammat ja sai coolia CF-lookkia aikaiseksi.
Tuli vaan mieleen koska MP:llä pitäisi tyttären pystyä ajamaan ja on mahdollista että varrellaan ja 172.5mm kammilla osuvat eturattaaseen... jolloin lyhennän nuo kammet ja hommaan itselle toiset.
Tuli vaan mieleen koska MP:llä pitäisi tyttären pystyä ajamaan ja on mahdollista että varrellaan ja 172.5mm kammilla osuvat eturattaaseen... jolloin lyhennän nuo kammet ja hommaan itselle toiset.
Kampien lyhentämisessä oleellinen pihvi on kai siinä, että jääkö polkimien kierteille riittävästi metallia että kestävät.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Kampien lyhentämisessä oleellinen pihvi on kai siinä, että jääkö polkimien kierteille riittävästi metallia että kestävät.
Joo aivan. Kammet pitää olla riittävän "tuhdit" että saa siirrettyä polkimet niin että pysyvät. Ajatuksena oli sitten katkaista liiat pois ja muotoilla päät uudestaan, ja jatkaa keventämällä loput varsista. Lopuksi jokunen kerros ristiin punottua hiilikuitua päälle, kevennyksiin ensin urskalla täyttö, ja pakastekelmillä puristuksiin.
Noille SRAM:n Apex-halpiskammille ihan hyvä kokeilu...
Ainakin päällisin puolin metalli riittäis. Sisäpuolelta ei sitten ehkä:
Minun silmääni ei näytä siltä että tuota pystyisi lyhentämään.
Ei ainakaan kovin paljoa. 172.5mm - 10mm - 5mm (päädyn reunusta) = 157.5 .. 160 mm joka ehkä voisi onnistua, jos sillä estää kammen osumisen etupyörään 700c rattaalla niin ehkä tulee tehtyä.
Ja jos onnistuu niin sitten ehkä se kevennys... mutta täähän on kaikki spekulointia kunnes runkokitti on tullut, läjätty ja mun mitoilla koeponnistettu.
Minun silmääni ei näytä siltä että tuota pystyisi lyhentämään.
Ei ainakaan kovin paljoa. 172.5mm - 10mm - 5mm (päädyn reunusta) = 157.5 .. 160 mm joka ehkä voisi onnistua, jos sillä estää kammen osumisen etupyörään 700c rattaalla niin ehkä tulee tehtyä.
Pitkäkin odotus palkitaan . Toivotaan että tulee pitkä ja sateeton ja lämmin Lokakuu. Niin pahimmat polton aiheuttamat kuumeilut saa vastinetta , viellä ennen kylmää talvea.
Pitkäkin odotus palkitaan . Toivotaan että tulee pitkä ja sateeton ja lämmin Lokakuu. Niin pahimmat polton aiheuttamat kuumeilut saa vastinetta , viellä ennen kylmää talvea.
Niin kauan kuin ei ole lunta & jäätä on oikein mainiot pyöräilykelit. Jäisellä tiellä 2-pyöräisellä nojakilla ajo vaatii sitten jo vähän enemmän osaamista & yritystä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Niin kauan kuin ei ole lunta & jäätä on oikein mainiot pyöräilykelit. Jäisellä tiellä 2-pyöräisellä nojakilla ajo vaatii sitten jo vähän enemmän osaamista & yritystä.
No joo... sitähän tässä kans odotellaan, että miten tollanen highracer pelittää talvikeleillä. Lowracer on jo "hanskassa", jotenkin. Löytyy vain kaksi kuviolla varustettua tuubirengasta joten ne menevät molempiin taakse ja lowraceriin eteen se Maxxis DTH ja MP:hen ilmeisesti Schwalbe Milano jossa vähän kuvion tapasta.
Kuitenkin olis kiva saada "kesäkeleillä" ajettua pari referenssilenkkiä että voi sitten talven spekuloida tuliko hyvä vai huti hankinta. No toisen pyörän tarvii joka tapauksessa, syyn voi sitten keksiä tarpeen mukaan