tavasti kirjoitti:Oma suosikkini on ollut bike-components.de, on toiminut ok, ja hinnoissa tyypillisesti halvin. Haittana tuotteiden kuvaus vain saksaksi
Eikös tuohon auta Chrome-selamien automaaginen käännöstuki ? Pitääpäs kokeilla...
tavasti kirjoitti:Oma suosikkini on ollut bike-components.de, on toiminut ok, ja hinnoissa tyypillisesti halvin. Haittana tuotteiden kuvaus vain saksaksi
Eikös tuohon auta Chrome-selamien automaaginen käännöstuki ? Pitääpäs kokeilla...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
mhelander kirjoitti:tavasti kirjoitti:Oma suosikkini on ollut bike-components.de, on toiminut ok, ja hinnoissa tyypillisesti halvin. Haittana tuotteiden kuvaus vain saksaksi
Eikös tuohon auta Chrome-selamien automaaginen käännöstuki ? Pitääpäs kokeilla...
Näyttää toimivan käännös menuihin mutta itse tuotetiedot tulee tietokantahaulla ja pysyvät saksana. Google Translate apuun... ja copy-paste.
Edit: ainakin kun klikkaa seuraavan sivun linkkiä saa Google käännettyä myös tuotetiedot.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Onko kellään kokemusta sellaisesta että käyttää hiilaria ja alumiinia yhdisteenä. Eli miten hyvin hiilikuitu hartsi ottaa karhennettuun alumiiniin kiini. Olen tässä sahaillu ja viksailu noita pikkuosia ja haluaisin kokeilla osien koristelua pienillä hiilikuitu fiksailuilla. Tähän mennessä olen sahaillut viiden millin alumiinista eturattaan ketjusuojan ja painoa tälle nyhdäykselle tuli 90 grammaa ja tähän voisi nyt ihan muodon vuoksi laittaa vähän hiilikuitua. Sama koskee tätä taittopyörän ketjusuojusta . Ajattelin vain että nämä niinsanut luuranko osat saisivat viimeisen silauksen talven aikana.
Nojanalle kirjoitti:Onko kellään kokemusta sellaisesta että käyttää hiilaria ja alumiinia yhdisteenä. Eli miten hyvin hiilikuitu hartsi ottaa karhennettuun alumiiniin kiini.
Eihän tuo mikään ongelma pitäisi olla. Suuressa osassa kaupallisia hiilarirunkoja laakeripesät ja esim dropoutit ovat alumiinia. Käsittääkseni pitää vain varmistaa että itse hiilikuitu ei pääse kosketuksiin alumiinin kanssa jotta sähkökemiallisesta ilmiöstä johtuen alumiini ei syövy. Eli hartsikerros ensin ja kuitu vasta sitten. Ihan vain netin syövereissä asiaan olen toistaiseksi perehtynyt eikä vielä ole omakohtaista kokemusta asiasta, eli pienellä varauksella tuo edellinen...
Eihän hartsia kannata käyttää hiilikuidun kanssa. Siis jos puhutte lasikuidun laminointiin tarkoitetusta hartsista.
Epoksilla homma onnistuu vähemmillä käryillä. Näin siis olen valaistunut jututettuani Kevran asiantuntijoita ja mitä foorumeita lueskelin.
Ja jotkut laittavat lasikuitua epoksilla alumiiniosien päälle, sitten kuivuttuaan karhennus ja hiilikuitua perään. Itse tein keskiöpalkin niin että jätin eloksoinnit alumiiniseen BB30-BSA adapteriin, sivelin siihen epoksia "lakaksi" pintaan pari kerrosta ja kuivuttuaan hieman karhensin ennen hiilikuidun laminointia.
Palkkia ei ole vielä koeponnistettu joten en uskalla luvata että toimi.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
mhelander kirjoitti:Eihän hartsia kannata käyttää hiilikuidun kanssa. Siis jos puhutte lasikuidun laminointiin tarkoitetusta hartsista.
Epoksilla homma onnistuu vähemmillä käryillä. Näin siis olen valaistunut jututettuani Kevran asiantuntijoita ja mitä foorumeita lueskelin.
Öh, hartsia se on epoksikin, epoksihartsia. Yhtälailla kuin polyesteri on polyesterihartsia.
T. Ari
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Ai syöpyykö alumiini hiilikuidun parina, jos ei siis ole suojattu jotenkin? Tämä on uutta tietoa..
Kumminkin, velokraftin rungossa on ainakin ohjausputki mikälie alumiinia ja upotettu. Kierteistä en ole varma.. Alumiiniset kierteet ei olis kyllä hyvä juttu.
Jos haluat vain jotain kosmeettista parannusta, niin hiilikuitua (tai sen näköistä?) saa tarralevynä, vaikkapa tuo sitten:
http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=3303
On huomattavasti helpompaa. Kaareville pinnoille lämmittämällä. Luultavasti paremman näköistäkin kuin aloittelijan laminointi
Edit: jos pitää isojen reikien päälle vetää niin sitten ei ehkä paras vaihtoehto
[url]https://picasaweb.google.com/1182308860 ... ojekti[url]
Tässä olisi nyt tällänen , ei se oikein onnistunut . Mutta eiköhän sillä jotain nyherrys kuvia löydy. Täytyy viellä opetella sitä laittoo. Eiköhän se Kana saa viellä tyhmenmänkin munan oppiin.
Nojanalle kirjoitti:https://picasaweb.google.com/1182308860 ... äisi olla:
Kun sen siihen laittaa, silloin siitä tulee tällainen suora linkki:
https://picasaweb.google.com/1182308860 ... N3Projekti
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Suomalaista "disainia" Parraimmillaan Wau !
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hienon näköistä jälkeä tuntuu nallen pajassa syntyvän!
Kuinkas kauan tuon 'Keskiörattaan suojuskehän' tekemiseen meni, ja mistäs materiaalista on tehty? Hienolta näyttää!
Jotain lahjesuojaa pitäisi itsellekkin askarrella, ettei jalalla vaihtaessa heittäisi ketjua yli. Epäilyttää, että reippaasti ovaaleilla rattailla ei etuvaihtajalla ole toivoakaan toimia...
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Aikaa on paha sanoo , mutta tähän mennessä noin 10 tuntia, suoja täytyy viellä viilailla ja fiksata. Sitten siihen tehdään hiilarista ehosteet. Eli paljon on viellä nyherrettävää. Painoo tässä vaiheessa sillä on 90g ja ei se siittä paljon muutu vaikka siihen tulee se hiilikuitu, viellä kun viilailen siittä noin puolet pois. Aines on alumiinia 6032 jos muistin nuo numerot nyt oikei, se väri joka siinä pinnassa on , on punasta piirtoväriä , helpottamaan noiden viivojen näkemistä.. Disainista en tiedä , mutta kun on vuosikymmeniä noita käsityökaluja tottunut käyttämään , haluaa aina yrittää jotain uutta muotoo, usein jopa käytännöllisyys jää tois arvoiseksi seikaksi. Esteettiset arvot on kuitenkin silmälle niitä joita haluaa ja yrittää tuoda esille.
Ensiviikolla pääsen sorvaamaan kursilla ohjausakselin putken ja tuon kekiön kiinitys puteken , sit pääsee sovittaan puomiputkea ja suunitteleen , sen lopullisen runkoputkiston asentamista.
Tuo on tuossa mietityttänyt , että kiinittääkö tuon vetopuolen pylpyrä systeemin kaksikympisellä pultilla runkoo, vai sorvaako sille oman kannakkeen ja juottaa sen tuon ohjausputken kylkeen messingillä. Jos laittaa sen pultin niin tarvitsee sille kuitenkin sorvat oma systeemi ja tuleeko silloin ratas liian eteen , kun sen joutuu tässä tapauksessa sijoittaan ohjausputken etupuolelle. Sen nyt näkee kun pääsee mallaileen etupään valmistuttuessa siihen pisteeseen.
jviirret kirjoitti:Eihän noin hienoja osia raaski pyörään laittaa
Jukka
Paitsi jos pyöräkin on hieno, eri asia raaskiiks sillä ulkona polkee.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jviirret kirjoitti:Eihän noin hienoja osia raaski pyörään laittaa
Jukka
Tunnusta jo Seppo, vai oletko joskus jo tunnustanut, että olet ammattitaitoinen kelloseppä, ja sehän näkyy!
sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26