Re: Nojapyöriä Youtubessa
Suora etuveto!
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Suora etuveto!
Pastori kirjoitti:Suora etuveto!
Onpa tosiaan! Kuinkahan suuri on kääntösäde? Onkohan vastaavaa ollut näillä sivuilla aiemmin?
irakas kirjoitti:Pastori kirjoitti:Suora etuveto!
Onpa tosiaan! Kuinkahan suuri on kääntösäde? Onkohan vastaavaa ollut näillä sivuilla aiemmin?
On, useammassakin ketjussa, tässä kasattu useampia kuvia samaan ketjuun ja pastorin suunnitelma: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=2779
Ei kai kääntösäde ole sen suurempi kuin muissakaan LWB:ssä. Esim. tämän minun geopyörän( http://www.saunalahti.fi/jukkviir/geocache.htm ) voisi muuttaa etuvedoksi pelkällä haarukan muokkaamisella. U-käännös onnistuu maantiellä, pyörätiellä tekee tiukkaa eikä onnistu harjoittelematta.
Jukka
Kesämökille menossa, alkumatkassa saattas pelottaa tuon kaverin perässä.
Petri
Ei ole kampi-/kadenssiuskonto ollut vielä 30-luvulla voimissaan:
Jukka
etuveto lowraceri erikoisemalla rungolla...
http://youtu.be/bKl1NAaI5yE
Mustasudenkorento kirjoitti:etuveto lowraceri erikoisemalla rungolla...
http://youtu.be/bKl1NAaI5yE
Näyttäisi moni asia muuttuneen rakentamisen aikana. Primääriketju lienee alkujaan suunniteltu kulkemaan rungon hienon muotokappaleen sisällä ja etupyörä kai alkujaan pykälää suurempi. Nyt rako kasvaakohti reunaa.
jviirret kirjoitti:Ei ole kampi-/kadenssiuskonto ollut vielä 30-luvulla voimissaan:
Päinvastoin. Tuohon aikaan palvottiin vielä muutamaa vuotta aiemmin käytettyjen yksivaihteisten kilpapyörien kammen ja välitysten mittoja, joilla tuon aikaiset pitkäkampiuskonnon ylipapit ajelivat, vaikka katsojatkin menivät mäessä ohi.
jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Ei ole kampi-/kadenssiuskonto ollut vielä 30-luvulla voimissaan:
Päinvastoin. Tuohon aikaan palvottiin vielä muutamaa vuotta aiemmin käytettyjen yksivaihteisten kilpapyörien kammen ja välitysten mittoja, joilla tuon aikaiset pitkäkampiuskonnon ylipapit ajelivat, vaikka katsojatkin menivät mäessä ohi.
En nuissa kammissa mitään ihmeellistä huomannu, pyöränkin tunnistin vanhaksi, vain filmin tasosta ja tyylistä - sekin voi olla taitavaa feikkiä meinaan vaan ett kauheesti ei mikään oo muuttunu
Petri
jviirret kirjoitti:Ei ole kampi-/kadenssiuskonto ollut vielä 30-luvulla voimissaan:
Tämä oli ensimmäinen video autenttisen aikakauden Moche-velocar:n eli meidän nojapyörien esi-isästä minkä olen nähnyt. Hyvä löydös !
Mustasudenkorento kirjoitti:etuveto lowraceri erikoisemalla rungolla...
http://youtu.be/bKl1NAaI5yE
Ei paha... Aika stabiililta ja liukkaalta menijältä tuo vaikuttaa. Siististi tehty.
Taittopyörästöä varten laitettu keskiö ja stripattu kampisarja lienee polville parempi vaihtoehto kuin enemmän avomalliset ratkaisut. Samoin tuolla saanee skaalattua vauhdin kanssa tahtiin kadenssin ja 20" etupyörän ja vielä kohtuullisilla häviöillä todella isojen väliakseliston rattaiden ansiosta.
Mitenkähän jämäkkä tuo etupuomiratkaisu väliakseleineen tuossa on, nousukykyä ajatellen... varmaankin nopsempi se on menemään kuin mun M5 lowraceri ja voipi olla kova vastus takavetoselle NoCom:lle.
Mustasudenkorento kirjoitti:etuveto lowraceri erikoisemalla rungolla...
http://youtu.be/bKl1NAaI5yE
Kiitos googlen ja muiden mainostamisen johdosta tänään ui vastaan toinen video samasta laitteesta...
lähikuvia pöydällä joita kiinnostaa...
Miten kellään voi polvet kestää polkemista kun niiden väliin pitää mahtua tuollainen mötikkä
Jukka
Mun silmiin siinä on niin paljon yksityiskohtia, joiden tarkoitus on vain parantaa ulkonäköä, että arvelen, ettei tuota pyörää olekaan tehty ajettavaksi, vaan esiteltäväksi ja kuvattavaksi. Siinä ei polvet ehdi kipeytyä.
jori kirjoitti:Mun silmiin siinä on niin paljon yksityiskohtia, joiden tarkoitus on vain parantaa ulkonäköä, että arvelen, ettei tuota pyörää olekaan tehty ajettavaksi, vaan esiteltäväksi ja kuvattavaksi. Siinä ei polvet ehdi kipeytyä.
Tai on tehty isomunaselle kuskille. Mulle ei mitään mahkuja, tykkään muutenkin pienestä Q:sta kampisarjassa.