Pastori kirjoitti:Heh. Me jo vähän Tepon kanssa pohdittiin tommoista pientä kampien lyhennys sessiota.
Hyvä, ilmottaudun leirille. 
Pastori kirjoitti:
Eilen lenkillä mietin kuudeen evoluutiota:
- olisko siitä etua jos etupuomi olisi vähän ylempänä?
- jos penkin kulma olisi hitusen loivempi?
Nykyinen malli tuntuu kyllä tosi hyvältä ja vauhtiakin piisää hyvin. Tällä hetkellä olen ergonomiaan tyytyväinen, kun en paremmasta tiedä.
Nyt vasta huomasin, että siinähän on nimessä tuo "Sport", joten onhan tuolla ilmanvastuksen pienentämisellä myös ajomukavuuden huonontuessa perusteensa. En kuitenkaan ole varma maksaako vaivan. Tuo on todella tasapainoisen näköinen pyörä ja nopea noinkin ja soveltunee pidemmille matkoille juuri tuollaisenaan.
Voit kuitenkin kokeilla ilmanvastuksen muuttumista yksinkertaisesti vaihtamalla taakse pienemmän -vaikkapa 20-tuumaisen. Tee muutama lasku Murhasaaren mäessä tai muualla, jossa vauhti kasvaa yli 60 km/h ja kellota ero. Jos nopeus lisääntyy pienemmällä takapyörällä, saattaa kannattaakin puomin nostaminen ja penkin lasku.
Nopeuden kellottaminen kannattaa tehdä niin kovalla alkuvauhdilla, että mäkeä ei tuhlaudu kiihdyttämiseen, vaan nopeusero kertoo suoraan ilmanvastuseron.
Mitähän kuuluu optimistxin Arduino-pohjaiselle On Board-vastusmittarille. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma