Sivu 8/14
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 12:47
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:
Nyt vasta huomasin että tässä kuvassa on mukavaa "säröä". Ketju sotkenut runkoa kuten joidenkin lentokoneiden ja rata-autojen pakoputkista tuleva pakokaasu sotkee niiden kylkeä. Maaliin tuleva auto on eri näköinen kuin kisaan lähtenyt vaikka ajetaan kuivalla asfaltilla.
Jukka
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 12:57
Kirjoittaja Pastori
Heh. Me jo vähän Tepon kanssa pohdittiin tommoista pientä kampien lyhennys sessiota.
Nykyiset kammet on 152 milliset. Jos tekisi vaikka testimielessä (sitähän se kaikki on) 125 - 135 milliset.
Eilen lenkillä mietin kuudeen evoluutiota:
- olisko siitä etua jos etupuomi olisi vähän ylempänä?
- jos penkin kulma olisi hitusen loivempi?
Nykyinen malli tuntuu kyllä tosi hyvältä ja vauhtiakin piisää hyvin. Tällä hetkellä olen ergonomiaan tyytyväinen, kun en paremmasta tiedä.
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 13:02
Kirjoittaja Pastori
Säröä tulee Jukka kivasti kun ajelee lokarittomalla ja ketju suojaamatta sata kilsaa rankkasateessa 
Mutta sehän nyt kuuluu vaan asiaan. Mä en oikeestaan olekaan sitä lajia itse. Jos kerran vettä sataa, niin kinneritön kastuu kuiteskin. Ei siinä lokarit paljon auta kun on joka paikka jo märkä. Vesihän tulee ylhäältä.
Ja itseasiassa pikkuroiskeet ei tässä pyörässä lentele pahasti päälle.
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 13:48
Kirjoittaja jori
Pastori kirjoitti:Heh. Me jo vähän Tepon kanssa pohdittiin tommoista pientä kampien lyhennys sessiota.
Hyvä, ilmottaudun leirille. 
Pastori kirjoitti:
Eilen lenkillä mietin kuudeen evoluutiota:
- olisko siitä etua jos etupuomi olisi vähän ylempänä?
- jos penkin kulma olisi hitusen loivempi?
Nykyinen malli tuntuu kyllä tosi hyvältä ja vauhtiakin piisää hyvin. Tällä hetkellä olen ergonomiaan tyytyväinen, kun en paremmasta tiedä.
Nyt vasta huomasin, että siinähän on nimessä tuo "Sport", joten onhan tuolla ilmanvastuksen pienentämisellä myös ajomukavuuden huonontuessa perusteensa. En kuitenkaan ole varma maksaako vaivan. Tuo on todella tasapainoisen näköinen pyörä ja nopea noinkin ja soveltunee pidemmille matkoille juuri tuollaisenaan.
Voit kuitenkin kokeilla ilmanvastuksen muuttumista yksinkertaisesti vaihtamalla taakse pienemmän -vaikkapa 20-tuumaisen. Tee muutama lasku Murhasaaren mäessä tai muualla, jossa vauhti kasvaa yli 60 km/h ja kellota ero. Jos nopeus lisääntyy pienemmällä takapyörällä, saattaa kannattaakin puomin nostaminen ja penkin lasku.
Nopeuden kellottaminen kannattaa tehdä niin kovalla alkuvauhdilla, että mäkeä ei tuhlaudu kiihdyttämiseen, vaan nopeusero kertoo suoraan ilmanvastuseron.
Mitähän kuuluu optimistxin Arduino-pohjaiselle On Board-vastusmittarille. 
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 14:52
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:Pastori kirjoitti:Heh. Me jo vähän Tepon kanssa pohdittiin tommoista pientä kampien lyhennys sessiota.
Hyvä, ilmottaudun leirille.
/quote
Oisko siin ennen tai jälkeen Nokian, kampiaskartelupäivälle paikka?
Petri
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 14:55
Kirjoittaja Pastori
Hyvä testi-idea.
Muutokset teen kuiteskin vasta kuudee racer malliin 
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 14:56
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Pastori kirjoitti:Heh. Me jo vähän Tepon kanssa pohdittiin tommoista pientä kampien lyhennys sessiota.
Hyvä, ilmottaudun leirille.
/quote
Oisko siin ennen tai jälkeen Nokian, kampiaskartelupäivälle paikka?
Petri
Jälkeen. Sitten joskus. Syksyllä?
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 15:00
Kirjoittaja PW
Optimistix ollu hiljaa reilu 1,5v ?
Petri
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 12 Heinä 2014, 18:05
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:Säröä tulee Jukka kivasti kun ajelee lokarittomalla ja ketju suojaamatta sata kilsaa rankkasateessa 
No se on kuraa ja koko pyörä on siinä, ei se oo sama asia kuin tuollainen "täsmälika" joka kertoo koneen toiminnasta 
Jukka
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 13 Heinä 2014, 13:10
Kirjoittaja Pastori
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Säröä tulee Jukka kivasti kun ajelee lokarittomalla ja ketju suojaamatta sata kilsaa rankkasateessa 
No se on kuraa ja koko pyörä on siinä, ei se oo sama asia kuin tuollainen "täsmälika" joka kertoo koneen toiminnasta 
Jukka
Ni. Toi on siis sata kilsaa rankkasateessa ajelun jälkeen.
Kävin puntarissa. Sama paino kuin kuudeessä = 15kg
Arvelin keveemmäksi tosin.
Aika lailla saa viilata jos sinne 12 kilon hujakoille haluaisi.
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 20 Heinä 2014, 00:02
Kirjoittaja Pastori
Päivitysinfoa.

- iso_rissa.jpg (123 KiB) Katsottu 3305 kertaa
Tähän on tulossa - valmiina tuolla Tampereen konttorilla isompi vetopuolen rissa. Tässä hahmoa siitä miten se suurinpiirtein voisi sijaita.
Ja sitten vihdoinkin löytyi toi jarru. Espanjasta saakka kiikuttaa postimies tänne meille. Kuvan mukaan sen pitäisi olla juuri toi mistä taannoin haaveilinkin.

Re: Kuudee sport
Lähetetty: 07 Elo 2014, 13:56
Kirjoittaja PW
Kattelen niskatukimallia, onko tämän pyörän niskatuki alumiinilevy, pultattuna penkkiin kiinni ? retkipatjasuikale pehmikkeenä?
Petri
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 07 Elo 2014, 15:17
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:Kattelen niskatukimallia, onko tämän pyörän niskatuki alumiinilevy, pultattuna penkkiin kiinni ? retkipatjasuikale pehmikkeenä?
Petri
Alumiinilevyä taivuteltu sopivaksi ja semmoinen retkipatjamatskua oleva putken eristeen pala.
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 07 Maalis 2015, 15:47
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:Sinulla näkyy olevan jo 155 mm kammet, mutta mikset käyttäisi vieläkin lyhyempiä. Tulisi tilaa polville ja ilmanvastus pienenenisi entisestään.

Tämä kaveri on sinua 10% pidempi, mutta käyttää 130 mm kampia. -Aika menestyksekkäästi vieläpä.
130 mm kammilla tulee nykyiseen nähden noin tuuma lisää tilaa reiden ja ohjaustangon väliin. 
Juu, tiedän ettei niitä noin vain löydy kaupasta, mutta ei sellaisten tekeminen mikään maailman ihme ole. Sinähän nykyään (lähes) asut Nokialla ja Tepolla on käsittääkseni kierretapit. Tuo varastostasi nippu alumiinikampia, niin järjestetään pienimuotoinen kampienlyhennysleiri. 
Tämä tilannehan on nyt muuttunut kun meillä on Nokian kampitehdas toiminnassa. Olisko hyvä nimi tolle firmalla silleen lakonisesti Tepon Kampi - vai onko se liian seksistinen ja maskuliininen?
Kuudee Sporttia ajattelin kustomoida niin että siihen tulisi 622 kiekko taakse ja naruperä - saisi lisää säätömahdollisuuksia ja voisi testata sen optimaalisen penkin kulman ihan oikeesti.
Ai niin - se kampijuttu. 130 milliset olis nyt jemulissa.
Re: Kuudee sport
Lähetetty: 07 Maalis 2015, 22:02
Kirjoittaja tm
Pastori kirjoitti:...Tämä tilannehan on nyt muuttunut kun meillä on Nokian kampitehdas toiminnassa. Olisko hyvä nimi tolle firmalla silleen lakonisesti Tepon Kampi - vai onko se liian seksistinen ja maskuliininen?
Kelpaa "työnimeksi"
.