Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)
Ihan päreinä on Pasila.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ihan päreinä on Pasila.
Hopea kirjoitti:Tämä reitti tekee Pasilaan pari häijyä mäkeä, mutta siinä näkee kaupunkiarkkitehtuuria parhaimmillaan kun oikaistaan messukeskuksesta Hartwall-areenalle niitä siltoja pitkin. Tai mennään Pasilan aseman alta ja poikittain YLEn Isolle Pajalle. Pitää tutkia, mitkä vaihtoehdot siellä ovat vielä ehjiä...
Ilman tienylityksiä pääsee kivasti klv reittejä tuosta ilmalan nousun kautta ja mielestäni pahin mäki + sen päällä oleva tienylitys jää tekemättä.. samalla toki Iso paja jää näkemättä. Toistaiseksi Hakamäen purettavan sillan ali on päässyt varsin hyvin myös silloin kun telineitä sillan alle rakennettiin.
Reitille sijoittuvassa Pirkkolan urheilupuistossa on aika usein tainnut olla jonkinlainen kioski, muilta osin myyntipisteitä ei taida ennen Paloheinää/Haltialaa osua matkalle.. tosin eikai niitä tarvitse kovin montaa tuolla matkalla ollakkaan?
Mulla olis tällainen ehdotus. Siinä on pientä muutosta lähes koko reitille keskuspuiston ja mustavuoren välillä. Käytin omaa paikallistuntemusta Vesalan kohdalla ja tuo reitti olis mun mielestä kaikkein järkevin sille välille.
http://tinyurl.com/oo7ag67 (50,8 km)
Jos muutama lisäkilometri ei haittaa, niin keskuspuistossa voisi koukata Auroran sillan kautta ja samalla siirtää isot mäet toisaalle. Matkalla voisi ihmetellä toistamiseen itäpasilan arkitehtuuria perjantain lisäksi http://tinyurl.com/qzuopu5 Myös keskuspuiston väylävalintoja hieman siirretty.. lieköhän paloheinässä 560 linjan viereiset väylät ajokunnossa tuolloin?
Muoks: linkki kuntoon. Myöskään Paloheinän ulkoilumajan aukiolosta ei tietoa löytynyt.
juuva kirjoitti:Hopea kirjoitti:Tämä reitti tekee Pasilaan pari häijyä mäkeä, mutta siinä näkee kaupunkiarkkitehtuuria parhaimmillaan kun oikaistaan messukeskuksesta Hartwall-areenalle niitä siltoja pitkin. Tai mennään Pasilan aseman alta ja poikittain YLEn Isolle Pajalle. Pitää tutkia, mitkä vaihtoehdot siellä ovat vielä ehjiä...
Ilman tienylityksiä pääsee kivasti klv reittejä tuosta ilmalan nousun kautta ja mielestäni pahin mäki + sen päällä oleva tienylitys jää tekemättä.. samalla toki Iso paja jää näkemättä. Toistaiseksi Hakamäen purettavan sillan ali on päässyt varsin hyvin myös silloin kun telineitä sillan alle rakennettiin.
Reitille sijoittuvassa Pirkkolan urheilupuistossa on aika usein tainnut olla jonkinlainen kioski, muilta osin myyntipisteitä ei taida ennen Paloheinää/Haltialaa osua matkalle.. tosin eikai niitä tarvitse kovin montaa tuolla matkalla ollakkaan?
Viime viikolla sillan alituksen jälkeen oli metrin leveä hiekkatie betoniporsaiden reunustamalla sata metriä ja rakennustyömaan tukkimat suojatiet.
Toi itäkeskus - herttoniemi pätkä saattais myös muodostuu vähän näyttävämmäks mikäli ajettais rantoja pitkin. Siellä on mm. asfaltioituja reittejä puistoalueiden läpi ihan rannassa.
Ralii kirjoitti:Toi itäkeskus - herttoniemi pätkä saattais myös muodostuu vähän näyttävämmäks mikäli ajettais rantoja pitkin. Siellä on mm. asfaltioituja reittejä puistoalueiden läpi ihan rannassa.
Jos et katsonut me ajetaan perjantaina jo noita rantoja. Ne olis kyllä mahdollista toistaa. Asfaltti ei ole mikään kynnys näillä retkillä, ei edes nopean ryhmän kanssa.
Onkos tuo joku kaaavoittajan vitsi, kun on sahaajankatuun laitettu tuollainen sahan piikin muotoinen edestakas-zikaani.
Wacky kirjoitti:Ralii kirjoitti:Toi itäkeskus - herttoniemi pätkä saattais myös muodostuu vähän näyttävämmäks mikäli ajettais rantoja pitkin. Siellä on mm. asfaltioituja reittejä puistoalueiden läpi ihan rannassa.
Jos et katsonut me ajetaan perjantaina jo noita rantoja. Ne olis kyllä mahdollista toistaa. Asfaltti ei ole mikään kynnys näillä retkillä, ei edes nopean ryhmän kanssa.
Joo en katsonut. Huomasin vaan ton viimeisen kuvan ja kun itse vasta tutustuin paikkoihin niin tuli mieleen ehdottaa
jori kirjoitti:Onkos tuo joku kaaavoittajan vitsi, kun on sahaajankatuun laitettu tuollainen sahan piikin muotoinen edestakas-zikaani.
Ei ole.
Se on ihan vain pyöräilijöiden reittiin rakennettu erikoisuus. Mitä sitä suoria reittejä tekemään, kun on mahdollista kierrättää yli 90 asteen kulmia...
Wacky kirjoitti:Mulla olis tällainen ehdotus. Siinä on pientä muutosta lähes koko reitille keskuspuiston ja mustavuoren välillä. Käytin omaa paikallistuntemusta Vesalan kohdalla ja tuo reitti olis mun mielestä kaikkein järkevin sille välille. (50,8 km)
Ostan. Käydään vielä joku ilta pyöräilemässä tuo läpi. Mun paikallistuntemus ei ihan vielä riitä tuossa Rajakylä-Vesala-Vuosaari -hässäkässä. Reitti näyttää suoralta...
vaaka kirjoitti:juuva kirjoitti:Hopea kirjoitti:Tämä reitti tekee Pasilaan pari häijyä mäkeä, mutta siinä näkee kaupunkiarkkitehtuuria parhaimmillaan kun oikaistaan messukeskuksesta Hartwall-areenalle niitä siltoja pitkin. Tai mennään Pasilan aseman alta ja poikittain YLEn Isolle Pajalle. Pitää tutkia, mitkä vaihtoehdot siellä ovat vielä ehjiä...
Ilman tienylityksiä pääsee kivasti klv reittejä tuosta ilmalan nousun kautta ja mielestäni pahin mäki + sen päällä oleva tienylitys jää tekemättä.. samalla toki Iso paja jää näkemättä. Toistaiseksi Hakamäen purettavan sillan ali on päässyt varsin hyvin myös silloin kun telineitä sillan alle rakennettiin.
Reitille sijoittuvassa Pirkkolan urheilupuistossa on aika usein tainnut olla jonkinlainen kioski, muilta osin myyntipisteitä ei taida ennen Paloheinää/Haltialaa osua matkalle.. tosin eikai niitä tarvitse kovin montaa tuolla matkalla ollakkaan?
Viime viikolla sillan alituksen jälkeen oli metrin leveä hiekkatie betoniporsaiden reunustamalla sata metriä ja rakennustyömaan tukkimat suojatiet.
Äsken ajoin tuosta ja sepeliin on avautunut kapea hiekkatieura. Betonihelvettiä.
juuva kirjoitti:Jos muutama lisäkilometri ei haittaa, niin keskuspuistossa voisi koukata Auroran sillan kautta ja samalla siirtää isot mäet toisaalle. Matkalla voisi ihmetellä toistamiseen itäpasilan arkitehtuuria perjantain lisäksi http://tinyurl.com/qzuopu5 Myös keskuspuiston väylävalintoja hieman siirretty.. lieköhän paloheinässä 560 linjan viereiset väylät ajokunnossa tuolloin?
Muoks: linkki kuntoon. Myöskään Paloheinän ulkoilumajan aukiolosta ei tietoa löytynyt.
Vastaan itse itselleni: jos Auroran sillalle lähtee koukkaamaan kannattaa ajaa tivolitielle, tässä kohtaa tulee 180 asteen käännös alamäessä - ei hyvä.
Keskuspuiston reitistön parhaat palatkin tulevat varsinaisesti vasta kehä 1:n jälkeen reittien kaventuessa jne..
Paloheinän urbeilumajakin on kiinni, hieman pidempään. Golfkentän kahvio lieneen auki - samoin tie ainakin tänään.. valmistua pitäisi elokuussa - ei ehkä tänne kuitenkaan..
Muoks: Myöskään Pirkkolan urheilupuistossa ei vielä näkynyt kioskia, eiköhän se sinne kesäkuussa ilmesty kuitenkin.
Uusi versio hieman lyhemmillä kierroilla etelään, keskuspuisto mielestäni parasta reittiä ryhmäajoon http://tinyurl.com/nw8ruv7 Haltiala palautettu reitille koska Paloheinä ei liene auki. Kuusmiehentie piirretty mutta voi mennä alempaa tai ylempää metsänreunaa jos ei valmistu lowrideen.
Pidempiä pysähdyksiä noin tunnin (13-15km) välein, 56,7km onko liikaa?
Mikä muuten on velodromin pääsyn laita? Löytykö sieltä jotain virvokkeita niitä haluaville?
Kuinka moni on suunnitellu osallistuvan lauantain pidemmälle lenkille?