Re: Kuudeefät ideointia ja rakentelua
Jori voikin aloittaa Kanadasta. Siellä on muutos silleen kivasti kesken että ne käyttää molempia järjestelmiä. Toisissa asioissa toista ja lopuissa toista. Viimeisen päälle kätevää
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Jori voikin aloittaa Kanadasta. Siellä on muutos silleen kivasti kesken että ne käyttää molempia järjestelmiä. Toisissa asioissa toista ja lopuissa toista. Viimeisen päälle kätevää
Täällä esiintyy aseiden kaliipereissa sekaisin SI ja imperiaalikuraa. Ei ihme, kun jenkeissä tehdään niin paljon tussareita. Toki brittiläisestä kansainyhteisöstä wanhaan aikaan on myös tullut tuumilla olevaa kalustoa ja kun ampumatarvikkeita tehdään wanhoille vermeille, tuumat elävät pitkään. Arvaisin hirvikiväärien enemmistön kaliiperin täällä olevan tuumissa, eli .308 ja 30-06.
No niin. Päivitys ilman kuvaa.
Tein takahaarukan uusiksi. Simppelimpi ratkaisu. Enää puuttuu noi penkin tuet tuosta takaa. Kasaamisen aikana selkiytyy sitten tartteeko vetopuolelle ohjainrissaa - langalla tutkiessa näyttäisi ettei ainakaan tolla suurimmalla etulehdellä tartte. Jos saisi operoitua niin ettei noilla muillakaan tarttsisi niin kiva.
Etuhaarukka on semmoinen johon menee kiekot aina 29 saakka - ihan okei tuo on nyt kun testi-istuskelee. Mutta ei olisi haitaksi vaikka eteen saisi vähän lyhemmän haarukan. Muuttui toi keulan kulma kivasti ja pikkaisen helpottaisi kinttujen saamista maahan. Kiekot oli vielä vanteilla kun istuskelin jolloin jalat sai hienosti maahan - mutta vähänhän se tosta nousee on noi kumit kuiteskin aika isot.
Pätkä pois haarukasta vai onko se liian hieno?
jooseha kirjoitti:Pätkä pois haarukasta vai onko se liian hieno?
Ihkauusi - ei ole siis romusta. Säästän sen jos tekis vaikka joskus sit sen isopyöräisen. Olis haarukka valmiina.
Rakkineen tilapäivitys. Pohdinnat sit kotona. Rungon asentoa siis korjattu laittamalla takakiekon alle uuden mahdollisen lyhemmän haarukan korkuinen korotuspalikka - näkee ton emäputken kulman suuriinpiirtein korjauksen jälkeen.
Vielä infoksi ennenkuin siivoon pajaa lisää - että penkin tuet siis uupuu takaa. Muuten runko on teoriassa valmis - mikäli en tee uusia taitoksia.
No niin. Kotosalla.
EDITTII.
Lyhyemmällä haarukalla saisi tosiaan tuon emäputken kulman tuonne 68 asteen hujakoille.
Penkkiä voisi nostaa vähän pystympään se on tuossa nyt paikallansa n. 30 astetta - mikä voisi kyllä olla ihan okei - senverran on korkealla noi polkimet että sylikulma olisi tuossa ihan okei.
Kuten huomasitte - valkoinen kalastajanlanka mallailee vähän tuota ketjulinjaa - periaatteessa vetopuolen saisi aika suoraan tuosta menemään - paluupuolella pitää johonkin kohti hupsauttaa rissa kiinni, muuten se ottaa tuohon leveään haarukkaan kiinni.
Olisko paluupuolen rissan paikka jossain tuossa penkin etureunan alla? Siinähän olisi niitä kiinnityspultteja kätevästi valmiina.
Eihän tuohon oo mitään lisättäävää.
Paljonko on keskiön ja penkin korkeusero?
Pastori kirjoitti:Olisko paluupuolen rissan paikka jossain tuossa penkin etureunan alla? Siinähän olisi niitä kiinnityspultteja kätevästi valmiina.
Menee aika läheltä takahaarukan etupäätä ja varmasti aiheuttaa töyssyissä kolinaa haarukkaa vasten. Kokeile ihmeessä, mutta varaudu laittamaan rissa edemmäksi, niin että ketju palaa kiristäjälle takahaarukan alapuolta pitkin.
jori kirjoitti:Pastori kirjoitti:Olisko paluupuolen rissan paikka jossain tuossa penkin etureunan alla? Siinähän olisi niitä kiinnityspultteja kätevästi valmiina.
Menee aika läheltä takahaarukan etupäätä ja varmasti aiheuttaa töyssyissä kolinaa haarukkaa vasten. Kokeile ihmeessä, mutta varaudu laittamaan rissa edemmäksi, niin että ketju palaa kiristäjälle takahaarukan alapuolta pitkin.
Joo. Pitää laittaa toi ratas paikalleen ja tutkii toi paluupuoli nyt oikeesti myös. Jos nyt yhdellä rissalla saisi sen hoidettua. Pitää vaikka tehdä lisävekki että se onnistuis.
Vetopuolta on tullut kateltuu että sen sais ihan suorana menemään. Joten kin aattelin että kyllä sen paluupuolen sieltä sit saa menemään. Eihän toi mun pylpyrän paikka tuossa nyt ole sinne päinkään.
Ylättävän kivasti taas toimi se idis - että etu ja takapäätä voi siirrellä pittiriittisen. Voi testata oikeesti tota painonjakauma juttu ja se auttaa hitusen tässä ketjuhommassa myös.
jori kirjoitti:Menee aika läheltä takahaarukan etupäätä ja varmasti aiheuttaa töyssyissä kolinaa haarukkaa vasten. Kokeile ihmeessä, mutta varaudu laittamaan rissa edemmäksi, niin että ketju palaa kiristäjälle takahaarukan alapuolta pitkin.
Ketjun heilumisen kannalta rattaiden puolivälissä olisi paras paikka. Jos paluuketjun ainoa rissa on emäputken etupuolella, osuu kaukanakin kullkeva ketju montuissa runkoon ainakin halvan ketjunkiristäjän kanssa. Mun eka tikkurunkoinen oli tuollainen.
Mikä idea noissa takadroppareissa on? Näyttävät siltä että ketjun pitäisi mennä haarukan ali eikä yli
Tarttu kännykään tommoset kuvat Joensuun reissulta - hulppee paja Pastorilla.
Edelliset kuvat tarttu kännykkään, Joensuun reissulla. Hulppee paja Pastorilla.
PW kirjoitti:Hulppee paja Pastorilla.
Ei oo kuulemma pitkään. Nyyh.
Jori painoi muokkaa painiketta kirjoitti:Joo, koulutus minimiin ja suomi nousuun.
![]()
Mistähän pirusta nämä SSS-miehet ovat saaneet ideansa, kun IMF on juuri päinvastaista mieltä. Ehkä oikeasti on tarkoitus tuhota suomen talous.
Pastori kirjoitti:Ei oo kuulemma pitkään. Nyyh.
Joo, koulutus minimiin ja suomi nousuun.
Pakko sulkea koulut kai ennen kuin on kansa viisaampaa kuin johtajansa. - Timo Koivusalo
Vähän heppoisan näköinen tuo takahaarukan kiinnitys runkoon. Veikkaan ettei kestä rymistelyä kovin hyvin.