Re: MBB, Ei omaan käytöön
Kiitos neuvoista, stemmin suhteen. Oon sitä pulttia lyöny, alkaa pää olla lytyssä - eikä hievahdakaan. Oon sinne kartioon suihkuttanu WD-40stä ja jotain jäähdyttämällä irrottavaa suihketta
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kiitos neuvoista, stemmin suhteen. Oon sitä pulttia lyöny, alkaa pää olla lytyssä - eikä hievahdakaan. Oon sinne kartioon suihkuttanu WD-40stä ja jotain jäähdyttämällä irrottavaa suihketta
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka eli isompaa vasaraa käyttöön Pakko sen on jostain pettää. Haarukan kaulaputken jos saa vielä tuettua alapäästään johonkin "alasimeen" paranee onnistumisen mahdollisuus.
jooseha kirjoitti:Mitä pienempi vika sitä suurempi leka eli isompaa vasaraa käyttöön
Pakko sen on jostain pettää.
Luulen että pettää kartion kierteestä Toisaalta, käyttökelvotonhan se on jos ei saa stemmiä irti, eli sama pieksää menemään.
Antaa nyt niiden öljyjen siellä vaikuttaa yön yli. Pultin vois myös kiertää irti ja pruutata irroitusöljyä siitäkin reiästä.
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Mä epäilen ton kestävyyttä. Melko voimat, varsinkin opetteluvaiheessa kun käsillä kiskotaan polkemista vastaan.
Jukka
Joo miekin epäilen. Tuo "läpyskä" on aika ohutta, jos sais vahvistettua tuota kohtaa jonka kuvaan merkkasin pinkillä, vielähän ei oo valmis - hepattu vasta.
Mitäpä, jos laitat tällaisen ja hitsaat satulaputken tuohon kiinni. Voihan sitä tietenkin kikkailla korvakkeiden väliin kiinnitetyllä latallakin, mutta kun ei tuota tarvitse varsinaisesti säätää, niin hitsaaminen on varmempaa ja tekee etukolmiosta tukevan.
Jos haluaa kikkailla, voi hitsata kaksi tällaista ristiin ja kiinnittää stemmiin ja satulaputkeen puristamalla.
Jorin ehdotus on hyvä, pitäs vaan saada se stemmi ensin kait irti No kattotaan jos vielä kerran yritän moukaroida.
PW kirjoitti:Jorin ehdotus on hyvä, pitäs vaan saada se stemmi ensin kait irti
No kattotaan jos vielä kerran yritän moukaroida.
Voit kokeilla myös niin, että kierrät pultin irti yläpuolelta ja kiinni alapuolelle haarukan haarojen väliin kireälle ja sitten jollain temmillä ylhäältä pultin reiästä vielä mosalla päälle.
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jorin ehdotus on hyvä, pitäs vaan saada se stemmi ensin kait irti
No kattotaan jos vielä kerran yritän moukaroida.
Voit kokeilla myös niin, että kierrät pultin irti yläpuolelta ja kiinni alapuolelle haarukan haarojen väliin kireälle ja sitten jollain temmillä ylhäältä pultin reiästä vielä mosalla päälle.
Ok, ei tullu tuo mieleen - kiitos.
PW kirjoitti:
Onkos tuo satulaputki alumiinia? Jotenkin tukevammalta tuntuisi jos tuo klemmari olisi stemmin ympärillä ja hitsattu suoraan satulaputkeen kiinni. Olisi yksi ruuvikiinnitys vähemmän ja puuttuisi mahdollisesti taipuva peltilipare kokonaan.
Paksuu terästä on satulaputki, eli hitsata voi.
Satulaputken ja satulatolpan välissä taitaa olla muoviholkki? Pääseekö siitä nitkuamaan poljettaessa? Pystärissä tuohon liitokseen ei juuri voimia kohdistu niin on tehty tuollainen "kiinniruostumaton" rakenne.
Jukka
jviirret kirjoitti:Satulaputken ja satulatolpan välissä taitaa olla muoviholkki? Pääseekö siitä nitkuamaan poljettaessa? Pystärissä tuohon liitokseen ei juuri voimia kohdistu niin on tehty tuollainen "kiinniruostumaton" rakenne.
Kovin ovat rimpuloita nämä Petrin löytämät mallit etuvetosen puomin osalta. Kannattaa muistaa että puomi on se joka ottaa vastaan polkemisen suurimmat voimat. Yksikään noista näkemistäni, poislukien CruzBike:n vanha Vendetta, eivät vakuuta. Omaani tulee niin tukeva puomi että ei taatusti notku, nykyinen on kuin käärme kun pidetään kunnollista vauhtia...
mhelander kirjoitti:nykyinen on kuin käärme kun pidetään kunnollista vauhtia...
Puomin taipuminen vaatii viissiinkin käsillä vetämistä vai taipuuko muka pelkästään polkien
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Tuolla maassa näyttää melko korkealta.
Ärh, taas mä kiinnitin huomion epäoleelliseen ja luulin että tarkoitit pyörässä olevaa tankoa
PW kirjoitti:Se taitaa olla jostain moposta, joutaa kyllä - vähän painava tosin.
Onko se saman vahvuinen kuin polkupyörissä, eli sopiiko kahvat?
Jukka
26mm tangon paksuus - mimmiskan tanko 22mm.
mhelander kirjoitti:jviirret kirjoitti:Satulaputken ja satulatolpan välissä taitaa olla muoviholkki? Pääseekö siitä nitkuamaan poljettaessa? Pystärissä tuohon liitokseen ei juuri voimia kohdistu niin on tehty tuollainen "kiinniruostumaton" rakenne.
Kovin ovat rimpuloita nämä Petrin löytämät mallit etuvetosen puomin osalta. Kannattaa muistaa että puomi on se joka ottaa vastaan polkemisen suurimmat voimat. Yksikään noista näkemistäni, poislukien CruzBike:n vanha Vendetta, eivät vakuuta. Omaani tulee niin tukeva puomi että ei taatusti notku, nykyinen on kuin käärme kun pidetään kunnollista vauhtia...
Joo, on siinä muoviholkki.
Rupes tuo Mikan kommentti mietityttämään ja kävin Vendetta ketjussa ihmettelemässä ja kommentoimassa.
Tämänkin pyörän keskiö on korkeemmalla ku omani, tulisko siitä johtuen suuremmat väännöt tuohon stemmin ja yläputken kiinnityskohtaan?