Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tuli paljon tyylikkäämpi. Miten laitoit tuon aaverattaan paikalleen. Irrotitko taka-akselin mutterin, työnsit aaverattaan niin taakse kuin meni ja sitten kiristit ketjun taka-akselia dropparissa siirtämällä.
Tuli tuota kuvaa katsoessa mieleen, että yhdellä aaverataskoolla saa erilaisia kiristysmääriä, vaikkei ratas ole joustava siirtämällä ratasta jännevälin keskikohdalta sivummalle, milloin kiristettävää on enemmän. Muovinen aaveratas on ohut hammastettu rengas, jonka saa ketjujen väliin helpommin painamalla aaveratas soikeaksi.
Tuollaisia aaverattaita voisi joku 3D-tulostusfirma printata vaikka mainostuotteiksi. Vinkvink!
En löysänny akselimuttereita ollenkaan, vaan löysäsin ketjua eturattaan paluupuolelta - laitoin rinkulan ketjujen väliin ja pyöräytin kammmesta ketjun paikoilleen Säkällä oli sopivan kokonen.
Heti kävi mielessä maalata kirkkaalla värillä ja joo kivasti siinä pyöris joku RRF logo tai muu mainos
PW on nyt "Aaveratastaja".
MM kirjoitti:PW on nyt "Aaveratastaja".
jori kirjoitti:Tuli paljon tyylikkäämpi.
Mikäs siitä tyylikkäämmän teki? Ratas vai uusi kiekko, ehkä rengas? Taustalla oleva vene tai apilat edessä?
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Tuli paljon tyylikkäämpi.
Mikäs siitä tyylikkäämmän teki? Ratas vai uusi kiekko, ehkä rengas? Taustalla oleva vene tai apilat edessä?
Minusta pythoniin kuuluu paksummat renkaat. Kilpanakit näyttävät jotenkin epäsopivilta, varsinkin isohalkaisijaisina. Johtuu kai tuosta minimaalisesta, mutta istuimen takia melko paksuna näyttäytyvästä runko-osuudesta. Ohuilla renkailla se näytti jotenkin huteralta ja heikolta, joksi se heti osoittautuikin, kun sitä Nokialla kokeilin. Rengas räjähti 50 metrin ajon jälkeen.
jori kirjoitti:Ohuilla renkailla se näytti jotenkin huteralta ja heikolta, joksi se heti osoittautuikin, kun sitä Nokialla kokeilin.
Kokeilin myös ja juuri ja juuri ylsin ajamaan. On se heikko. Runko joustaa aivan liikaa. Paljon enemmän kuin omani, joka sekin on liikaa. Ajoon tulee turhaa epävarmuutta tehon hukkumisen lisäksi. Geometrian puolesta tämä kyllä on pätevä
jooseha kirjoitti:jori kirjoitti:Ohuilla renkailla se näytti jotenkin huteralta ja heikolta, joksi se heti osoittautuikin, kun sitä Nokialla kokeilin.
Kokeilin myös ja juuri ja juuri ylsin ajamaan. On se heikko. Runko joustaa aivan liikaa. Paljon enemmän kuin omani, joka sekin on liikaa. Ajoon tulee turhaa epävarmuutta tehon hukkumisen lisäksi. Geometrian puolesta tämä kyllä on pätevä
Ainakin tuo nivel on väljentyny ja lenkkuaa, voiko tuosta rungosta päätellä mitään, enen ku nivelenklapin saa pois
Kiristin nivelen mutteria ja tuntu klappi häviävän. Pitää viel mennä testaamaan.
Sisuskumilla suojasin laakerit kun sinne kerty hiekkaa ihan urakalla.
Enää ei osaa ajaakaan kun ammattilaiset haukkuu löysäks
Saatto mennä tuo nivel jäykäks, vaikkei se klappi kokonaan hävinnykään Varmaan tuo pitäs tehdä kakspuoleisella kiinnityksellä, ei se muuten kestä ja vahvemmalla takarungolla - tiedä sitten viittinkö, nyt kun näyttää ett suurinpiirtein pyyttonin ajon osaan (alkeet), ei siitä ehkä kuitenkaan tuu miun arkipyörää.
PW kirjoitti:voiko tuosta rungosta päätellä mitään, enen ku nivelenklapin saa pois
![]()
Voi toki kunhan osaa erottaa nivelen väljyyden ja rungon joustamisen
Tällä taas vähän harjotellu, lyhyitä matkoja kork 0,5km kerrallaan. Ei usko riitä, ett oppisin oikeesti = rennosti ajamaan. Vaatii hirveen keskittymisen jos ajatus karkaa, tapahtuu jotain. Ylämäkeen ajo vaatii melkeen koko tien, eikä alamäkeenkään aina pysy omalla puolella
PW kirjoitti:Tällä taas vähän harjotellu, lyhyitä matkoja kork 0,5km kerrallaan. Ei usko riitä, ett oppisin oikeesti = rennosti ajamaan. Vaatii hirveen keskittymisen jos ajatus karkaa, tapahtuu jotain. Ylämäkeen ajo vaatii melkeen koko tien, eikä alamäkeenkään aina pysy omalla puolella
Tällaisena aikana tuo on koronastressin poistoa parhaillaan, kun on 100% keskityttävä vain ajamiseen.
Kyllä se rentous sieltä tulee, kun jatkat vaan ajelua. Varmasti.
Jos pysyt puolen kilometri pätkiä tiellä ja pystyssä niin ei muuta ku pidempää lenkkiä. Eihän tuommosella matkalla ajatus edes ehdi lähtä ajamisesta mihinkään. Toki semmoiseen paikkaan ettet vaaranna liikenneturvallisuutta.