Saattaa olla fooruminkin vika ettei onnistu. Kuville on joku maksimikoko, kuvapisteitä ja megatavuja. Ei aina osaa sanoa mikä mättää vaan tulee joku tietokonekielinen virheilmoitus...
Jukka
Saattaa olla fooruminkin vika ettei onnistu. Kuville on joku maksimikoko, kuvapisteitä ja megatavuja. Ei aina osaa sanoa mikä mättää vaan tulee joku tietokonekielinen virheilmoitus...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jossain kohta vähän kovemmalla tarmolla yrittää kuvien laittoa. Luultavasti minussa se vika on...
Varmaan seuraavaksi värkätä jotain vähemnän teknistä, valoja tms. Alkaa aivot olla solmussa.
T. Aatu
Suoraan linkattuna aijaa.comista
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Kokeillaas taas.
Jotenkin toteuttamis kelpoisen oloinen sääsuoja.
Aatu
Vielä yritetään
Vau
Aatu
Onko taka-akselilla differentiaalia tahi vapaakytkimiä pyörille, vai pyöriikö molemmat takarenkaat samaa tahtia?
Kääntyminen lienee tahmeaa ilman..
Mut taas kerran ei voi kuin hattua nostaa kun toiset jaksaa värkätä!
Jäykällä mennään näin talven kunniaksi. Varastossa on kyllä pienen sarvitraktorin tasauspyörastö. Sitä voi pienin muutoksin käyttää.
Aatu
Polkupyörässä ei ole pakkia, ainakaan yleensä, niin mielummin kaksi vapaaratasta jakamaan veto. Kahdella vapaarattaalla saat vedon aina pitävälle pyörälle ja toinen rengas voi vapaasti pyöriä nopeammin tarpeen tullen
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Tähän tulee pakki, samaten portaaton sähköjarru.
Vapaaratas systeemi on varsin toimiva, pari juttua siinä kuitenkin on. Fillarin osista tehtynä ei kestä, puskemis taipumus veto päällä ja jarruttomuus. Itsellä oli fillarin vapaarattaat korvattu kuormaauton starttien pendix kytkimillä. Sen verran tahmeat, että sähkömoottori pyöri aina mukana, eli osa hyödyistä menetettiin.
Tähän tosiaan tulee portaaton rege, eli jarruenergia tyrkätään takaisin akkuun. Hyvänä puolena lain silmissä tämä on tehokas käyttö jarru, korvaa pykälien vaatiman toisen jarrun(pitää olla kaksi tehokasta jarrua).
Jarru asiaan liittyen suoraveto härpättimiin on helppo asentaa "lukko" varkaita ajatellen. Kaikki moottorin johdot piilokatkaisiajalla yhteen, jopa fillarin työntäminen on pirun vaikeaa. Kiusa se on pienikin kiusa
Edit. Tälläinen on hyllyssä odottamassa asennusta, onnistuu vähän monimutkaisemmatkin säädöt sähköihin.
https://akkutehdas.com/kauppa/cycle-ana ... edo-meter/
Aatu
Onko vetonivelet tehty 1/2" hylsysarjan muljunivelistä?
Joskus voitaisiin jonkunlaista runkoa touhuta kasaan, jos sulle käy. Jonkunlainen suunitelma on, mitään aikataulua ei ole. Ihan pelkkä perusrunko vaan, loput teen itse. Itse en pysty hitsaamaan täällä. Aikataulu on oikeastaan, että kun tulee prätkä myytyä jossain vaiheessa niin sitten fokus siirtyy kinneriin. Amoila oy oli se firma minkä pihassa kävin pari vuotta sitten siellä päin. Rungossa ei muuta erikoista tule olemaan, paitsi että kun haluan siihen jousitetun stereoperän, niin takahaarukka täytyy tehdä ja sen kiinnitys runkoon. Tuo onkin aika kookas projekti
Laitellaan yyveetä, jos sulle jossain vaiheessa sopii.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Juurikin tuollaisia niveliä, erotuksella uros päässäkin reikä.
E-cruiser. Tutkaillaan asiaa.
Aatu
Kaipaako nuo nivelet voitelua? Entä suojakumeja?
Mistäs minä tuon voisin tietää
Kokeilen kyllä jotain suojusta. Sopiva sisuri menee päälle vaivattonasti, jos sisuri ei kestä, kokeillaan sit jotain muuta. Helposti nuo nivelet ei mene rikki kovassakaan työ käytössä. Tulevaisuus näyttää. Toki ajatus oli varaosien löytämisen helppoudessa, löytyy melkein joka rautakaupasta.
Nämähn irtoaa O-renkaan ja sokan poistolla tienpäälläkin.
Aatu