Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing
Taidan hepata tuon yhdysputken liitoksen kun klemmari ei sitä jaksa puristaa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Taidan hepata tuon yhdysputken liitoksen kun klemmari ei sitä jaksa puristaa.
Viimein sain ajettua tällä, ihan vaan muutaman kilsan mutta luotto ehkä pyörään vähän kasvoi, vaikka en kovaa ajanu. Lyhyen kadenssiharjotuksen tein. Reidet ottaa vähän tankoon, tai oikeestaan rystysiin, jotka on tangolla - kammet on liian pitkät mutta lyhyemmillä pitäs siirtää penkkiä taaksepäin ja epäilen ett reisi ottaa edelleen. Pitää kattoo pystyykö tankoo muokkaamaan tai kääntämään, niin ettei häiritse.
Pistät rungon poikki tästä kohtaa
ja jatkoa väliin. SIlloin saat jaloille tilaa ja voit käyttää pätkäkampia. Win-win
No joo, "katkase runko" kuullostaa samalta ku "tee uus runko" Ehkä laiskuus tai pelko, ett menee pieleen, vinoks tai jää kokonaan tekemättä. Katotaan kunhan tää mökkeily loppuu.
PW kirjoitti:No joo, "katkase runko" kuullostaa samalta ku "tee uus runko"
Ehkä laiskuus tai pelko, ett menee pieleen, vinoks tai jää kokonaan tekemättä. Katotaan kunhan tää mökkeily loppuu.
Eihän se nyt vinoksi jää kun laita sen kiekoista "jikiin" eli teräspalkkien väliin. Muutenkin toi kohta vaatii Koston kanssa samanmoisen tuen tohon kulmaan.
Ehkä se on sitt laiskuus
Tuo runko on kestäny aika pitkään jo aikasemmassa pyörässä - luulen kestävän jatkossakin, paksumpaa putkea ku Kostossa.
PW kirjoitti:No joo, "katkase runko" kuullostaa samalta ku "tee uus runko"
No ei sitä sentin pätkiin tarvitse katkoa Pastorin ehdottamalla jigillä vaan niin on oikeasti pieni homma vaikka kuulostaakin pahalta. Muutama puikko, pätkä putkea, tunti aikaa ja se on tehty.
Tunnistan PW:n "oireyhtymän", jota hän kutsuu laiskuudeksi, itsessäni. "älä tee tänään mitään minkä voi lykätä huomiseen". Mitä pienempi homma niin sitä helpompaa sen tuonnemmas lykkääminen on ja mitä suurempi homma sitä vaikeammalta sen aloittaminen tuntuu.
Jukka
PW kirjoitti:Viimein sain ajettua tällä, ihan vaan muutaman kilsan mutta luotto ehkä pyörään vähän kasvoi, vaikka en kovaa ajanu. Lyhyen kadenssiharjotuksen tein. Reidet ottaa vähän tankoon, tai oikeestaan rystysiin, jotka on tangolla - kammet on liian pitkät mutta lyhyemmillä pitäs siirtää penkkiä taaksepäin ja epäilen ett reisi ottaa edelleen. Pitää kattoo pystyykö tankoo muokkaamaan tai kääntämään, niin ettei häiritse.
Miksi pitäisi katkaista toimiva runko, jotta polvet mahtuisivat väistämään ohjaustankoa?
Tuossa Petrin omassakin viestissä oli monta paljon helpompaa ja toimivampaa tapaa tehdä lisää tilaa reisille.
Minä suosittelen lyhyitä kampia, naru kun on jo käytössä.
Penkin "siirtäminenhän" on tuossa pelkkää kravatin löysäämistä.
Siinä on myös syy miksi kampien lyhentäminen ei riitä
Mikä siinä rungossa on niin pyhää ettei sitä voisi muokata? Itse tehty se on kuitenkin ja tässä tapauksessa jo aiemmin rajusti muokattu
jori kirjoitti:Miksi pitäisi katkaista toimiva runko, jotta polvet mahtuisivat väistämään ohjaustankoa?
Ite aattelin lähinnä tuota että se rengas on siinä kuuden millin päässä ja hutakka haarukka. Se ottanee jarrutuksessa kiinni tohon runkoon? Tulis samalla korjattuu tota turvaväliä.
jooseha kirjoitti:Siinä on myös syy miksi kampien lyhentäminen ei riitä
Mikä siinä rungossa on niin pyhää ettei sitä voisi muokata? Itse tehty se on kuitenkin ja tässä tapauksessa jo aiemmin rajusti muokattu
Mitä tuolle kohtaa oikein pitäisi rungolle tehdä, pidentää vai lyhentää? Minä käsitin, että tarkoitit, että pitää sekä lyhentää kammet ja lisäksi jatkaa rungon mutkaa alaspäin. Aika työläs muutos. Mikä tuossa rungossa estää siirtymästä istumaan kauemmas taakse, jos lyhyet kammet sitä vaativat. Istuinkin muovautuu pelkällä kravatilla. Siirtyy vain taaemmas istumaan ja löysää hieman kravattia.
Kaikkein yksinkertaisinta olisi ohjaustangon vaihtaminen sopivampaan.
Pastorin huolen pienestä käyntivälyksestä ymmärrän, mutta tuollainen näkyy olevan Petrillä monessa muussakin ihan normaalia.
jori kirjoitti:Minä käsitin, että tarkoitit, että pitää sekä lyhentää kammet ja lisäksi jatkaa rungon mutkaa alaspäin. Aika työläs muutos.
No voihan ne kammet jättää lyhentämättä, jos se kerran on työlästä
Vähän jyrkemmin muotoiltu ohjaustanko hävitti ongelman - pyörä tuntus toimivan.
Aina sillon tällön kun on ollu aikaa, oon käyny suoran päässä kääntymässä, säätöjä penkkiin, niskatukeen, remmeihin ym.
Liian pitkään vissiin ajanu pystymmässä asennossa kun tuo tuntuu epävarmalta ja mielellään nostaa päätään, jotta näkis missä mennään.