Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Laatikkopyörä
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Laatikkopyörä
Vilijami kirjoitti:Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Jotta ne on idioottivarman (lue asiakkaan) kestäviä
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Re: Laatikkopyörä
Tee laatikon reunoista kaarevat, niin muoto jäykistää ne.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Laatikkopyörä
Wacky kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Jotta ne on idioottivarman (lue asiakkaan) kestäviä
Lisäksi kun tehdään riittävän raskas niin asiakkaalle on helpompi myydä samalla sähköapu. Nykyään myös liikennevakuutus jos saa tehtyä niin raskaan pyörän ettei edes 250w apu riitä. Nähdäänkö siis tulevaisuudessa vakuutusyhtiöiden hyväksymiä/suosittelemia/sponsoroimia 1000W laatikoppyöriä 5mm teräslevypohjalla ja 25mm vanerilaidoilla?
Kun tuota painoa ajattelee niin tuntuu ihan järjettömältä koko tavarapyöräidea.
50-70kg pyörä + 20kg kuorma = 70-90kg yhdistelmä
20kg pyörä + 10kg peräkärry + 20kg kuorma = 50kg yhdistelmä
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Laatikkopyörä
Vilijami kirjoitti:Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Arvaan, että yksinkertaisuuden vuoksi. 9 mm vaneri kestää laatikon yläreunassa ilman jäykistintukea, jota ei 6,5 vaneri kestäisi notkumatta ja rispaantumatta. Nehän on tyypillisesti vain hiottu pyöreäksi noissa kaupallisissa. 6,5 mm vaneri hiottuna pyöreäksi on jo aika terävä. Minusta voisit mainiosti tehdä lootan ohuimmasta valmiiksi pinnoitetusta 6,5 mm vanerista ja ruuvata yläreunaan kiinni tukikauluksen. Paksuuden pienentäminen keventää laatikon 15,4 kilosta 11,3 kiloon, eli sinulle jää reilu neljä kiloa varaa tehdä laatikolle kaulus. 2 x4 cm Puurima reunan ympäri painaa ruuveineen noin kilon. Säästät siis reilun kolme kilogrammaa. Sivut kestäisivät ohuemmastakin, mutta melamiinipintaista ei taida saada nelimillisenä.
http://www.wisaplywood.com/Products/pro ... fault.aspx
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laatikkopyörä
jori kirjoitti:Paksuuden pienentäminen keventää laatikon 15,4 kilosta 11,3 kiloon, eli sinulle jää reilu neljä kiloa varaa tehdä laatikolle kaulus.
6,5mm maatilavaneri painaa vielä vähemmän 9,5kg. Kummin päin vanerin laittaisin. Ruskea vai keltainen ulospäin?
Joo, tuohon materiaaliin olen päätymässä. Pitää tehdä laatikko ja katsoa sitten tarviiko jäykkäriä reunoihin.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laatikkopyörä
Perinteeksi muodostunut 1966-70 transporterin ohjausiskari asennettu. Rauhoittu meno kovasti. Uskalsi löysätä käden irti ohjaustangostakin hetkeksi. Ajaessa kääntäessä vastusta ei kuitenkaan juuri tunnu. Oiskohan tuo sopiva vai pitääkö laittaa toinen?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Laatikkopyörä
Kuka myy tollasta iskaria . Olen etsinyt , ei JKL ole missään myynissä .
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Laatikkopyörä
Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti:Paksuuden pienentäminen keventää laatikon 15,4 kilosta 11,3 kiloon, eli sinulle jää reilu neljä kiloa varaa tehdä laatikolle kaulus.
6,5mm maatilavaneri painaa vielä vähemmän 9,5kg. Kummin päin vanerin laittaisin. Ruskea vai keltainen ulospäin?
Ruskea taakse ja keltainen eteen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Laatikkopyörä
Hyvä se on, jos vaimenninta ei huomaa ellei sen olemassaoloa tiedä. Ei se voi ainakaan parantua eli näpit irti
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laatikkopyörä
Nojanalle kirjoitti:Kuka myy tollasta iskaria . Olen etsinyt , ei JKL ole missään myynissä .
![]()
![]()
Tarviketori Oulu, niillä on 80-luvulta osia varastossa mitkä ei oo menny kaupaksi. Niistä kun tarjoaa rohkeasti, niin yleensä on tarjous mennyt läpi. Neljä iskaria olen sieltä hakenut kolmipyöriini. Hinta on ollut kympin luokkaa joka kerta.
Onko JKL:ssä vanhaa isoa varaosaliikettä? Sellaisen varastojen nurkista voisi löytyä. Myyjänkin pitää olla asiantunteva eikä nöösipoika, kun eihän tuommoiset vanhat varastot ole enää missään kirjoissa saatika sitten tietokoneella.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laatikkopyörä
jooseha kirjoitti:Hyvä se on, jos vaimenninta ei huomaa ellei sen olemassaoloa tiedä. Ei se voi ainakaan parantua eli näpit irti
Osasin melkein odottaa tuota kommenttia
Luggarionin iskari hiersi Joosea niin kovasti viime kesänä.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laatikkopyörä
jori kirjoitti:Ruskea taakse ja keltainen eteen.
Jep
Re: Laatikkopyörä
Vilijami kirjoitti:Osasin melkein odottaa tuota kommenttia
Itsepä pyysit
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laatikkopyörä
Kävin parin kilometrin koeajolla. -kuka näillä pystärin penkeillä pystyy pidemmästi ajamaan?- Huomasin hauskan ominaisuuden, väärinpäin vinosta ohjausakselista johtuen pystyy pyörää ohjaamaan ilman käsiä, pelkästään kallistelemalla.