Re: Laatikkopyörä
Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Vilijami kirjoitti:Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Jotta ne on idioottivarman (lue asiakkaan) kestäviä
Tee laatikon reunoista kaarevat, niin muoto jäykistää ne.
Wacky kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Jotta ne on idioottivarman (lue asiakkaan) kestäviä
Lisäksi kun tehdään riittävän raskas niin asiakkaalle on helpompi myydä samalla sähköapu. Nykyään myös liikennevakuutus jos saa tehtyä niin raskaan pyörän ettei edes 250w apu riitä. Nähdäänkö siis tulevaisuudessa vakuutusyhtiöiden hyväksymiä/suosittelemia/sponsoroimia 1000W laatikoppyöriä 5mm teräslevypohjalla ja 25mm vanerilaidoilla?
Kun tuota painoa ajattelee niin tuntuu ihan järjettömältä koko tavarapyöräidea.
50-70kg pyörä + 20kg kuorma = 70-90kg yhdistelmä
20kg pyörä + 10kg peräkärry + 20kg kuorma = 50kg yhdistelmä
Jukka
Vilijami kirjoitti:Miksi nuo kaupalliset on tehty 9mm vanerista?
Arvaan, että yksinkertaisuuden vuoksi. 9 mm vaneri kestää laatikon yläreunassa ilman jäykistintukea, jota ei 6,5 vaneri kestäisi notkumatta ja rispaantumatta. Nehän on tyypillisesti vain hiottu pyöreäksi noissa kaupallisissa. 6,5 mm vaneri hiottuna pyöreäksi on jo aika terävä. Minusta voisit mainiosti tehdä lootan ohuimmasta valmiiksi pinnoitetusta 6,5 mm vanerista ja ruuvata yläreunaan kiinni tukikauluksen. Paksuuden pienentäminen keventää laatikon 15,4 kilosta 11,3 kiloon, eli sinulle jää reilu neljä kiloa varaa tehdä laatikolle kaulus. 2 x4 cm Puurima reunan ympäri painaa ruuveineen noin kilon. Säästät siis reilun kolme kilogrammaa. Sivut kestäisivät ohuemmastakin, mutta melamiinipintaista ei taida saada nelimillisenä.
http://www.wisaplywood.com/Products/pro ... fault.aspx
jori kirjoitti:Paksuuden pienentäminen keventää laatikon 15,4 kilosta 11,3 kiloon, eli sinulle jää reilu neljä kiloa varaa tehdä laatikolle kaulus.
6,5mm maatilavaneri painaa vielä vähemmän 9,5kg. Kummin päin vanerin laittaisin. Ruskea vai keltainen ulospäin?
Joo, tuohon materiaaliin olen päätymässä. Pitää tehdä laatikko ja katsoa sitten tarviiko jäykkäriä reunoihin.
Perinteeksi muodostunut 1966-70 transporterin ohjausiskari asennettu. Rauhoittu meno kovasti. Uskalsi löysätä käden irti ohjaustangostakin hetkeksi. Ajaessa kääntäessä vastusta ei kuitenkaan juuri tunnu. Oiskohan tuo sopiva vai pitääkö laittaa toinen?
Kuka myy tollasta iskaria . Olen etsinyt , ei JKL ole missään myynissä .
Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti:Paksuuden pienentäminen keventää laatikon 15,4 kilosta 11,3 kiloon, eli sinulle jää reilu neljä kiloa varaa tehdä laatikolle kaulus.
6,5mm maatilavaneri painaa vielä vähemmän 9,5kg. Kummin päin vanerin laittaisin. Ruskea vai keltainen ulospäin?
Ruskea taakse ja keltainen eteen.
Hyvä se on, jos vaimenninta ei huomaa ellei sen olemassaoloa tiedä. Ei se voi ainakaan parantua eli näpit irti
Nojanalle kirjoitti:Kuka myy tollasta iskaria . Olen etsinyt , ei JKL ole missään myynissä .
![]()
![]()
Tarviketori Oulu, niillä on 80-luvulta osia varastossa mitkä ei oo menny kaupaksi. Niistä kun tarjoaa rohkeasti, niin yleensä on tarjous mennyt läpi. Neljä iskaria olen sieltä hakenut kolmipyöriini. Hinta on ollut kympin luokkaa joka kerta.
Onko JKL:ssä vanhaa isoa varaosaliikettä? Sellaisen varastojen nurkista voisi löytyä. Myyjänkin pitää olla asiantunteva eikä nöösipoika, kun eihän tuommoiset vanhat varastot ole enää missään kirjoissa saatika sitten tietokoneella.
jooseha kirjoitti:Hyvä se on, jos vaimenninta ei huomaa ellei sen olemassaoloa tiedä. Ei se voi ainakaan parantua eli näpit irti
Osasin melkein odottaa tuota kommenttia
Luggarionin iskari hiersi Joosea niin kovasti viime kesänä.
jori kirjoitti:Ruskea taakse ja keltainen eteen.
Jep
Vilijami kirjoitti:Osasin melkein odottaa tuota kommenttia
Itsepä pyysit
Kävin parin kilometrin koeajolla. -kuka näillä pystärin penkeillä pystyy pidemmästi ajamaan?- Huomasin hauskan ominaisuuden, väärinpäin vinosta ohjausakselista johtuen pystyy pyörää ohjaamaan ilman käsiä, pelkästään kallistelemalla.