No ei se aina (koskaan) mee niin ku suunnittelee. Vaihtoehtoseti ajoin pidemmän lenkin, vajaa 600km avansella Piti käydä lentoasemalla kääntymässä, olishan tuo päivä mukavamminkin voinu männä
Quest integroituu Imatralle
Re: Quest integroituu Imatralle
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Quest integroituu Imatralle
Tänään Ruokolahdella käyntiä, Käringinjärven molemmissa päissä. Tuon siirtymän isolta Käringiltä pienelle, ajoin suosiolla 6-tien kautta - en uskaltanu hiekkapintasta Käringintietä ajaa, kuulemma lanattu, eli irtokivee pinnassa.
6-tietä Simpeleen suuntaan ei oo viel pilattu tärinöillä ja pientareelle mahtu kinneri hyvin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quest integroituu Imatralle
PW kirjoitti:Tänään Ruokolahdella käyntiä, Käringinjärven molemmissa päissä. Tuon siirtymän isolta Käringiltä pienelle, ajoin suosiolla 6-tien kautta - en uskaltanu hiekkapintasta Käringintietä ajaa, kuulemma lanattu, eli irtokivee pinnassa.
6-tietä Simpeleen suuntaan ei oo viel pilattu tärinöillä ja pientareelle mahtu kinneri hyvin.
Parempi virsta väärää, kuin vaaksa vaaraa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Quest integroituu Imatralle
Heh, just noilla sanoilla siskolle perustelin reittivalintaani.
Tuosta ihan läheltäkin löytyi pikku oikoreitti, jota mukava kinnerillä käyttää. Ei oikase välttämättä matkassa mutt jää yks vauhditon ylämäki pois, liikenne vähäsempää ja sujuvammat risteykset.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Quest integroituu Imatralle
Perinteinen Kallenpolkasu + Puntalanlenkki tänä iltana, aattelin käydä kinnerillä näyttäytymässä ku osa vakiporukasta on keltasensukkulan jo kaupungilla nähny. Jep, olivat arvanneet kuka sillä ajaa "kuka muu muka? "
Kysymyksiä sateli, porukan vetäjä ja kirjuri mm. Kysy: ootko lähössä mukaan? Ei se oikeen tienny, mikä vehe, onko moottoria, voiko sillä osallistua Lopuks keksi: Eihän siul oo kypärääkään! No olin innoissani unohtanu mut sain silti nimet kirjoihin
Aattelin Kallen kunniaks, Kalle Kuronen ois kuitenkin tienny mikä on kinneri - aika harva tuossa porukassa tuntu tietävän.
Rullailin alkumatkan hännillä, 6-tien viereiselle kevarille ku päästiin ajoin letkan ohi pysähtymättä Rautionkylään Kurosen vanhalle kaupalle, emäntä ihasteli kovasti "venukseen menevää sukkulaa", muillakin naisilla oli vilkas mielikuvitus "lentoon lähtevä muna" Kun muut pääsivät kaupalle, alko uudestaan - mikä moottori siinä on kyselyt
Kari, vanha kilpapyöräilijä, tuntu tietävän kinnerit ku arvas hinnankin lähelle. Oli katellu kuulemma
netistä hintoja - käytii läpi kinnerin toiminnot - luulen, ett joku kerta haluu koneillakin, semmonen kiilto oli silmissä.
Puntalan lenkille lähdin suoraan omaa vauhtia, ajorataa myöten - mukavaa kinneritietä, vaikka jossain oli vähän röykkystä ja traktori oli tiputellu multakökköjä. Vuoksenniskan läpiajokin oli helppoo, vähän liikennettä ja valot vilkkumassa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Quest integroituu Imatralle
Ohjaustanko (siis se varsi) on aika pitkä, reilun 50km/h vauhdissa tulee helposti heiluriliikettä, joka vaikuttaa ohjaukseen. Mitään pituussäätöä tangossa ei taida olla. Onko kellään samaa huomiota?
Se vaan jos tangon lyhentää, se vaikeuttaa ulos pääsyä, polvi ei mahdu tangon ali.
Myös varsinainen tanko on turhan pitkä, vaihtaessa käsiä pitää siirtää tangonpäävaihtajalle. Tää on lähinnä ergonomia juttua, lyhyemmällä tangolla sormet yltäs jarrulle, vaihtajille, töötille ym. Myös vilkku on aika hankalassa paikassa, ehkä senkin vois joskus siirtää ohjaustankoon. No ei mikään hätä noiden kanssa, pyörä kulkee ja hauskaa on!
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Quest integroituu Imatralle
PW kirjoitti:Ohjaustanko (siis se varsi) on aika pitkä, reilun 50km/h vauhdissa tulee helposti heiluriliikettä, joka vaikuttaa ohjaukseen. Mitään pituussäätöä tangossa ei taida olla. Onko kellään samaa huomiota?
Se vaan jos tangon lyhentää, se vaikeuttaa ulos pääsyä, polvi ei mahdu tangon ali.
Myös varsinainen tanko on turhan pitkä, vaihtaessa käsiä pitää siirtää tangonpäävaihtajalle. Tää on lähinnä ergonomia juttua, lyhyemmällä tangolla sormet yltäs jarrulle, vaihtajille, töötille ym. Myös vilkku on aika hankalassa paikassa, ehkä senkin vois joskus siirtää ohjaustankoon. No ei mikään hätä noiden kanssa, pyörä kulkee ja hauskaa on!
Tätä olen jo mielenkiinnolla odottanutkin, että milloin tehtaan ratkaisuissa alkaa tuntua olevan parantamisen varaa.
Pyöränrakentaja kun miettii koko ajan parannuksia. Omissa pyörissäkin joka lenkillä pohdin jotain parannuskohdetta. Valmiita pelejä ei vaan raski yhtä helposti muokata, kuin omavalmistetta.
Re: Quest integroituu Imatralle
Toimisko "kukkakeppiohjaus" nuijapäässä? Ohjaussysteemissä olis myös hyvä olla joku rajoitin, ettei rengas ääriasennossa ota kylkiin kiinni, säästäs renkaita ja kylkiä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quest integroituu Imatralle
PW kirjoitti:Toimisko "kukkakeppiohjaus" nuijapäässä? Ohjaussysteemissä olis myös hyvä olla joku rajoitin, ettei rengas ääriasennossa ota kylkiin kiinni, säästäs renkaita ja kylkiä.
Terppa laittoi raidetangon päähän ison korilaatan, joka ei mahdu läpi korin kyljen aukosta. Tämä rajoittaa kääntymiskulman sopivasti niin, ettei rengas hankaa runkoon.
Tässä terpan juttua aiheesta.
Noita korilaattoja saa kuvassa näkyvää isompanakin. Nämä ovat vieläpä ohuempaa levyä, joten eivät painoakaan lisää. Taitaa Biltemastakin saada noita isoja. Oikeasta ruuviliikkeestä saa vieläkin suurempia pienireikäisiä korilaattoja.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Quest integroituu Imatralle
En taas hahmota kuvaa, mistä kulmasta se on otettu. Quest on varmaan vähän erilainen, en oo noihin ohjauksen systeemeihin, raidetankoihin, niveliin ym. yhtään tutustunu.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quest integroituu Imatralle
PW kirjoitti:En taas hahmota kuvaa, mistä kulmasta se on otettu. Quest on varmaan vähän erilainen, en oo noihin ohjauksen systeemeihin, raidetankoihin, niveliin ym. yhtään tutustunu.
Kyllä tuo Quest on tuolta kohdin aivan saman näköinen. Siinä on vain se kate edessä. Käännä kinneri ylösalaisin, kuten Mango kuvassa, niin näet raidetangon pallonivelen alumiinisen kulmaraudan takimmaiseen päähän kiinnitettynä. Tämän pallonivelen sisäpuolelle kiinnittyy raidetanko kierteellä. Tuohon kierteeseen sitten laitat ison aluslaatan kahden mutterin väliin sellaiselle kohdalle, että rengas juuri ja juuri mahtuu pyörimään hankaamatta.
Jos Questissä hankaa ulkopuolelle, pitää sitä estävä prikka panna vastakkaiselle puolelle.
Raidetanko tuossa kuvassa takimmaisen nivelen päässä. Brikka tulee siis raidetankoon paikkaan, joka menee reiästä korin sisään.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quest integroituu Imatralle
Kuvissa ei näy, mutta taitaakin olla niin, että tuo raidetanko mene Questissä päistään avoimen poikkipalkkikotelon sisään ja tuossa ei olekaan sellaista maltillisen kokoista reikää raidetangolle.
Jos ohjausmekanismi on tuolla kotelossa ja kotelossa on lokasuojan sisään aukeavat päät, voisi rajoittimen tehdä vaikkapa naruista , jotka ovat toisesta päästään kiinni ohjausvarressa ja toinen pää kiinni runkopalkin vastakkaisessa päässä. Siis kaksi narua ristissä, kuten entisen miehen henkselit.
Hmm... ehkä pitää piirtää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Quest integroituu Imatralle
Narun miekin ymmärrän, ilman piirrostakin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quest integroituu Imatralle
PW kirjoitti:Narun miekin ymmärrän, ilman piirrostakin
Tässä kuitenkin piirros.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Quest integroituu Imatralle
Kuivakka rohiseva ääni takakiekossa, vaikee sanoo onko lisääntyny. Klappia +-6mm takakiekossa. Olisko nyt oikee hetki opetella takakiekon irrotus, putsata ja rasvata? Noin 500kilsaa ajettuna.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.