Re: Onnettomuudet
Kuskin vammat ovat hämmästyttävän vähäiset siihen nähden, kuinka lohduttomalta kinneri näytti kolaripaikalla. Oli enemmän kuin paljon onnea matkassa. Sama törmäys pystärillä olisi sattunut ja lujaa...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kuskin vammat ovat hämmästyttävän vähäiset siihen nähden, kuinka lohduttomalta kinneri näytti kolaripaikalla. Oli enemmän kuin paljon onnea matkassa. Sama törmäys pystärillä olisi sattunut ja lujaa...
No huhhuh! Onneksi kuskille ei käynyt pahemmin. Paljonhan tämöinen aiheuttaa vaivaa ja harmia, kun pitää selvitellä miljoona asiaa ja uutta kinneriä hankkia. Tsemppiä!
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Näinpä juuri. Luottamalla ihmisiin ottaa ison riskin. Aina. Kaikessa.
Sähköpyörän paras turvaominaisuus on, että viitsii pysähtyä risteyksiin.
Todellakin hyvä ett selvisit noin vähällä ja suuri harmitus pyörän tuhoutumisesta. Kai se olkapää kannattaa käydä lekurilla näyttämäs ja kuvauttamas, ettei jälkikäteen ala vaivata.
Oliko autokuskilla selitys sille, ett ajo punasia päin? Kävikö poliisit paikalla?
Kiitoksia kommenteista.
Autoilija oli keskittynyt bussin mahdolliseen pysäkiltä lähtöön.
Poliisi ja ambulanssi paikalla.
Ensiavussa kuvattiin minut ja luut pitäisi olla ehjiä.
Taloyhtiöillä on ns. täysarvovakuutukset - jos talo palaa, niin vakuutusyhtiö maksaa uuden rakentamisen.
MIsätähän yhtiöstä saisi kinnereille täysarvovakuutuksen? Kinnereille kun eivät normaalit (autojen) ikävähennykset oikein tepsi, koska kori ei ruostu eikä moottori leikkaa kiinni...
ajarmala kirjoitti: ↑06 Syys 2024, 12:08Taloyhtiöillä on ns. täysarvovakuutukset - jos talo palaa, niin vakuutusyhtiö maksaa uuden rakentamisen.
MIsätähän yhtiöstä saisi kinnereille täysarvovakuutuksen? Kinnereille kun eivät normaalit (autojen) ikävähennykset oikein tepsi, koska kori ei ruostu eikä moottori leikkaa kiinni...
En menis ihan takuusen ettei moottori leikkaa kiinni, mut hoito siihen on ainakin eri
Eilen rupesin ihmettemään ilmiötä ajoratojen ja pyöräteiden jatkeiden risteyskohdissa. Vaikka autoilijoille on liikennemerkillä osoittettu väistämisvelvollisuus niin aina eikä edes joka kerta väistöä ole havaittavissa. Erikoisen näistä tilanteista tekee se, että kun lähietäisyydeltä sitten näkee autoilijan sivuprofiilin, niin ainakin 80 % kuskeista on naisia. Mitä hemmettiä? Miksi naiset eivät väistä pyöräilijää pyörätien jatkeella, vaikka liikennemerkillä väistämisvelvollisuus on selkeästi osoitettu?
Onko tämä jokin kulttuurikysymys? Naiset eivät välitä? He eivät huomaa, mitä liikenteessä ympärillä tapahtuu? Vai onko mieskuskeilla enemmän pelisilmää ja avaruudellista tilahavaintoa katseessaan?
Erikoista havaita tällainen sukupuoliero.
Viime kerralla, kun olin liikenneonnettomuudessa nojakilla, päälleni ajoi vasemmalta ja kärkikolmion takaa nimenomaan nainen Peugeotillaan.
En suinkaan väitä, että naisissa olisi liikenteessä jotain vikaa, mutta ihmettelen silti, miksi juuri naiset ajavat eteeni pyörätien jatkeella kärkikolmion takaa.
Joku selitys tähän pitää olla.
Mikä oli tässä tutkimuksessa tarkasteltavien tapausten määrä? Kellonaika? Entä maantieteellinen sijainti? Oliko kuljettaja autossa yksin vai täynnä huutavia lapsia? Oliko autot uusia vai vanhoja?
Tapauksia ainakin vähintään kymmenen. Kellonaika yleensä klo 16 ja 18 välillä, kun olen menossa kauppaan. Maantieteellinen sijainti Nummela. Kuljettaja on yleensä autossaan yksin. Autot olivat käytettyjä.
Vaarallinen kellonaika. Työpäivän jälkeen nälkäisenä kurvataan kohti kotia, missä saamaton vätys mies ja kiukuttelevat lapset röhnöttävät sohvalla kännykät kädessä odottamassa äidin tekemää ruokaa. Siinä ei ehdi yhtä Aria väistelemään.
Jos välttämättä haluaa etsiä selitystä niin tästä on jotain näyttöä:
https://tdlc.ucsd.edu/global/images/Lev ... review.pdf
En ota asiaan itse kantaa
Höh, tuohan on itsestään selvää. Ovat vain niin tottuneet tulemaan kolmion takaa.