Taiteilin tuommosen niskatuen/roiskeläpän nopeesti ennen Kälviän reissuu.
P1010885.JPG (67.24 KiB) Katsottu 2060 kertaa
Tuosta muodosta sitten rupes hahmottumaan tuo takakate Vanerista vois ensin proton taivutella.
Mutta, mutta sitten tuli mieleen ett eiks se kannattas tehä saman tien niin ett penkki ja takakate ois yhtä ja samaa "puuta" eli vaneria. Vanerista liimattu kotelo jossa tarvittavat tuet joko väliseininä tai muina rakenteina.
Toisaalta vois olla paikallaan tehä kokonaan uusrunko ja siihen sitten värkätä nuo kattet. Vois tehä pieniä muutoksia, ehkä hiukan matalemman ja keskiö vähän kans alemas.
Pikkuhommasta tulikin kokonainen pyörärojekti No kunhan rauhottuu ni sitt pistän harkintaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ompele sateenvarjokankaasta muotoon tuohon päälle istuva pussi, jonka vedät koko selkänojan ja takalokarin päälle. Pingota paikoilleen ja istu päälle.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Jos tätä pyörää vielä kehittelis ennenku rupeen uutta tekeen. Ajatus olis jos keskiötä koittas vielä alemmas kun tuossa on tilaa. Emäputken etupuolelta rälläkällä viilto ja taivutus alaspäin. Luultavasti vähän pitäs puomia jatkaa. Tuleeko muita ongelmia ? Ittelle tulee lähinnä mieleen otaako kantapää tai lahe vaihteen siirtäjään jos tuopi liian lähelle ?
P1010885.JPG (67.24 KiB) Katsottu 1978 kertaa
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Minä en muuttaisi puomia. Ihan jo pelkästään sen periaatteen nojalla, että: "Jos se toimii, älä korjaa" menee vaan huonommaksi. Ei sen tuon puomin alempana ole tarpeen olla. Ilmanvastus kasvaa ja jalkojen ja ketjun törmäyksiä etupyörään tulee lisää. Eturattaalta taaksepäin tuleva paluuketju osuu renkaaseen heti, jos lasket puomia tai edes suurennat eturatasta. Johan siinä alkaa olla vaara kolhia kantapää maahan kurvissa polkiessa, jos puomin vielä alemmas kurkotat. Istuimeen sen sijaan tarvitsisit jyrkemmin kaareutuvan lapaluiden ja niskan välin, jotta pääsisit painamaan voimalla. Nyt et saa tukea kunnolla, kun penkki on noin loiva, ja lapaluutuki on sekin loiva.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.
Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.
Jukka
Kammet on 152 mm , miks selkänojaa pystymmäks ? Itte oon pyrkiny alemmas ja enempi nojalleen
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.