Sivu 9/34

Re: pw1

Lähetetty: 07 Syys 2011, 17:27
Kirjoittaja PW

Taiteilin tuommosen niskatuen/roiskeläpän nopeesti ennen Kälviän reissuu.

P1010885.JPG
P1010885.JPG (67.24 KiB) Katsottu 2069 kertaa

Tuosta muodosta sitten rupes hahmottumaan tuo takakate :D Vanerista vois ensin proton taivutella.
Mutta, mutta sitten tuli mieleen ett eiks se kannattas tehä saman tien niin ett penkki ja takakate ois yhtä ja samaa "puuta" eli vaneria. Vanerista liimattu kotelo jossa tarvittavat tuet joko väliseininä tai muina rakenteina.
Toisaalta vois olla paikallaan tehä kokonaan uusrunko ja siihen sitten värkätä nuo kattet. Vois tehä pieniä muutoksia, ehkä hiukan matalemman ja keskiö vähän kans alemas.
Pikkuhommasta tulikin kokonainen pyörärojekti :wink: No kunhan rauhottuu ni sitt pistän harkintaan.

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 07 Syys 2011, 18:38
Kirjoittaja terppa

Etuvetoiseen ja jäykkäperäiseen olisi nuo katteet vielä aika simppeli tehdä, saa helposti peittävän. Taas kulkisi vähän kovempaa :wink:


Re: pw1

Lähetetty: 07 Syys 2011, 20:31
Kirjoittaja Pastori
pw_rear.png
pw_rear.png (73.03 KiB) Katsottu 2045 kertaa

Tee koko takaosaan :)


Re: pw1

Lähetetty: 07 Syys 2011, 20:35
Kirjoittaja jori

Ompele sateenvarjokankaasta muotoon tuohon päälle istuva pussi, jonka vedät koko selkänojan ja takalokarin päälle. Pingota paikoilleen ja istu päälle. :)


Re: pw1

Lähetetty: 07 Syys 2011, 21:42
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:
pw_rear.png

Tee koko takaosaan :)

No just tommosta aattelin :D

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 26 Syys 2011, 21:07
Kirjoittaja PW

Jos tätä pyörää vielä kehittelis ennenku rupeen uutta tekeen. Ajatus olis jos keskiötä koittas vielä alemmas kun tuossa on tilaa. Emäputken etupuolelta rälläkällä viilto ja taivutus alaspäin. Luultavasti vähän pitäs puomia jatkaa. Tuleeko muita ongelmia ? Ittelle tulee lähinnä mieleen otaako kantapää tai lahe vaihteen siirtäjään jos tuopi liian lähelle ?

P1010885.JPG
P1010885.JPG (67.24 KiB) Katsottu 1987 kertaa

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 26 Syys 2011, 21:44
Kirjoittaja jori

Minä en muuttaisi puomia. Ihan jo pelkästään sen periaatteen nojalla, että: "Jos se toimii, älä korjaa" menee vaan huonommaksi. Ei sen tuon puomin alempana ole tarpeen olla. Ilmanvastus kasvaa ja jalkojen ja ketjun törmäyksiä etupyörään tulee lisää. Eturattaalta taaksepäin tuleva paluuketju osuu renkaaseen heti, jos lasket puomia tai edes suurennat eturatasta. Johan siinä alkaa olla vaara kolhia kantapää maahan kurvissa polkiessa, jos puomin vielä alemmas kurkotat. Istuimeen sen sijaan tarvitsisit jyrkemmin kaareutuvan lapaluiden ja niskan välin, jotta pääsisit painamaan voimalla. Nyt et saa tukea kunnolla, kun penkki on noin loiva, ja lapaluutuki on sekin loiva.
Kuva


Re: pw1

Lähetetty: 26 Syys 2011, 22:36
Kirjoittaja PW

Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 05:22
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.

Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 08:20
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.

Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.

Jukka

Kammet on 152 mm , miks selkänojaa pystymmäks ? Itte oon pyrkiny alemmas ja enempi nojalleen :)

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 09:19
Kirjoittaja tavasti
PW kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.

Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.

Kammet on 152 mm , miks selkänojaa pystymmäks ? Itte oon pyrkiny alemmas ja enempi nojalleen :)

Jos katteen meinaa, niin silloin se pystympi selkänoja helpottais, että näkis sen yli.


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 09:38
Kirjoittaja PW
tavasti kirjoitti:
PW kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.

Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.

Kammet on 152 mm , miks selkänojaa pystymmäks ? Itte oon pyrkiny alemmas ja enempi nojalleen :)

Jos katteen meinaa, niin silloin se pystympi selkänoja helpottais, että näkis sen yli.

No nii jos noin aattelee, kyllä. Mie vaan vauhtia ja tuulenvastusta :)

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 11:00
Kirjoittaja jviirret

No sitte vaan 120mm kammet ni johan alkaa polvet jäämään alas http://www.bmx-guru.com/servlet/the-802 ... ank/Detail
Muutos prosentuaalisesti vaan paljon suurempi kuin 175 --> 155.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 13:33
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:

No sitte vaan 120mm kammet ni johan alkaa polvet jäämään alas http://www.bmx-guru.com/servlet/the-802 ... ank/Detail
Muutos prosentuaalisesti vaan paljon suurempi kuin 175 --> 155.

Jukka

Miltähän tuommoset kammet tuntus ? Eihän sitä tiedä ennenku kokeilis. Onkos nuo tarkotettu johonkin "temppuilu" pyöriin ?

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 13:44
Kirjoittaja Nojanalle

Minulla on nurkissa vastaavat lastenpyörän. Laittaa isomman rattaan ja paanalle. Voi olla ainakin kokemus . :)
Ovat nelikanti kiinityksellä .